Gå til innhold

Blødning etter hysterektomi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk utført en total hysterektomi for rundt 13 uker siden. Før jeg dro hjem, fikk jeg bla. beskjed om å avstå fra samleie i 12 uker. Jeg har fulgt alle retningslinjene fra sykehuset, og hadde samleie for første gang etter operasjonen idag. Etter at vi var ferdige, opplevde jeg imidlertid en sparsom blødning. Er det grunn til å være bekymret? 

Anonymkode: 266e3...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kan du fortelle hvilken type operasjon du fikk utført? Var det f.eks. robotassistert laparoskopi?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Inngrepet ble utført laparoskopisk, men var ikke robotassistert. Egglederne, livmoren og livmorhalsen ble fjernet via skjeden.

Anonymkode: 266e3...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Takk for informasjon. Det er jo i toppen av skjeden et sår som skal gro. Det kan være en liten polypp som gir blødning. Forsøk igjen, og er det ny blødning, så er det lurt at din fastlege tar en titt inn i skjeden. Vennlig hilsen Mette

PS ved robotassistert operasjon er det en liten risiko for at såret kan sprekke, med ikke ved det inngrepet du har fått utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også en sånn operasjon,bare kikhullsoperasjon. 14 dager siden nå. Er det vanlig å begynne å blø nå etterpå.. Har blødd i ca 5 dager. Man skal vel ikke få mensen,etter fjerning av livmor.. 

Anonymkode: c0d78...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Det er et sår som skal gro inne i skjeden, det kan medføre blødning. Hvis hele livmoren (med livmorhals) er borte, så blir menstruasjonen også borte.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...