Gå til innhold

Har schizofreni - depresjon i anmarsj


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i utgangspunktet velfungerende tross en diagnose med mye stigma knyttet til seg.

Jeg er aktiv i forhold til familie og venner. Har en 50% jobb.

I løpet av julen har jeg begynt å kjenne meg deprimert. Det virker som om det tar seg opp. Jeg er redd for at dette skal utvikle seg. Jeg har ikke lyst til å være sammen med venner, og selv en liten trapp virker uoverskuelig å komme opp. Som å gå i motvind. Mye tanker omkring døden og livet, og jeg ser ting i et grelt perspektiv.

Er depresjon vanskelig å kurere når man har schizofreni? Jeg leser at AD ikke må gis til bipolare. Hva med personer med schizofreni?

Har noen råd å dele?

Jeg har bare lyst til å komme meg langt bort.

Anonymkode: 4b067...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i utgangspunktet velfungerende tross en diagnose med mye stigma knyttet til seg.

Jeg er aktiv i forhold til familie og venner. Har en 50% jobb.

I løpet av julen har jeg begynt å kjenne meg deprimert. Det virker som om det tar seg opp. Jeg er redd for at dette skal utvikle seg. Jeg har ikke lyst til å være sammen med venner, og selv en liten trapp virker uoverskuelig å komme opp. Som å gå i motvind. Mye tanker omkring døden og livet, og jeg ser ting i et grelt perspektiv.

Er depresjon vanskelig å kurere når man har schizofreni? Jeg leser at AD ikke må gis til bipolare. Hva med personer med schizofreni?

Har noen råd å dele?

Jeg har bare lyst til å komme meg langt bort.

Anonymkode: 4b067...b2b

Jeg fikk AD da jeg hadde schizofreni diagnose, så det går fint. Ønsker deg alt godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg bruker AD og har schizofreni. Det er vel bare AD alene (uten Antipsykotika) som kan øke psykose problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...