Gå til innhold

Blandet episode bipolar


Underbar

Anbefalte innlegg

Alvorlig deprimert, men veldig rastløs. Rastløs men null virketrang. vanvittig uro i magen. Vil bestige et fjell, men samtidig drukne i et tjern,

er det dette som kalles blandet episode? Eller rapid cycling?

er så forvirra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Underbar skrev:

Je, type 2. Denne depresjonen har var i 2,5 mnd, men først nå jeg føler meg splitta 

Blandet episode, men kan også være rapid cyckling, avhengig av hvordan det utvikler seg videre.

Anonymkode: 5b702...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles veldig rart og ustabilt, og jeg frykter impulskontrollen min. Har prata med legevakt i kveld, må få akuttime hos fastlege i morra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blandet episode, men kan også være rapid cyckling, avhengig av hvordan det utvikler seg videre.

Anonymkode: 5b702...b3a

Hvordan begrunner du at dette er RC?

Anonymkode: 23962...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan begrunner du at dette er RC?

Anonymkode: 23962...de4

Jeg veksler mellom blandede episoder og rapid cycling. Dette er noe jeg har fått "diagnosistert" av den psykiatriske overlegen, og har valgt å stole på den beslutningen. Jeg har det likt som TS under en rapid episode, hvor jeg da vil føle en blandet episode før jeg får en hypoman episode. Ved blandet episode, vil det bare fortsette å være slik til depresjonen/hypomanien gir seg.

Derfor: skjer det at TS blir mer hypoman og mindre deprimert gradvis under episoden (eller det kan starte når episoden er over), kan dette være rapid. Skjer det flere ganger ila et år, er det med stor sannsynlighet rapid. 

Dette er egne erfaringer, i følge med psykiatrisk overlege hos DPS jeg sogner til.

Anonymkode: 5b702...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...