Gå til innhold

Giske-saken er et symptom på et pampevelde frakoblet virkeligheten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trond Giske-saken er hva som virkelig utløste den krisen vi nå ser rir Arbeiderpartiet. Giske-saken er dog kun et symptom på et pampevelde frakoblet virkelighetens nordmenn som har fått råde ganske hemningsløst gjennom årene.

Den virkelig krisen her og nå er at ikke en eneste i Aps ledelse kan løpe fra dette faktumet: Alle kjente godt til Trond Giskes «dameliv».  

Som da også Anniken Huitfeldt, leder av Aps kvinnenettverk, nylig bekreftet:

– Jeg vil ikke uttale meg om Trond Giske konkret. Men det har gått rykter om Giske i mange år, sier hun.

Ja, dette visste «hele folket», her eksemplifisert med Thomas Giertsen i 2012 i serien «Helt perfekt»:

Og her eksemplifisert med «Kjendisbloggerne» i TV2 sin Giske-sketsj i 2010.

https://www.rights.no/2018/01/hvem-kan-lede-ap-i-2018-svaret-er-ingen/

For ikke å snakke om Bye og Rønnings sang fra 2008, som nå av en eller annen merkelig grunn er helt fjernet fra YouTube. Tilfeldig? Neppe.

Ligger her da: https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1122421.ece

Anonymkode: 57449...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Jeg har flere AP politikere jeg liker svært godt, som er alt annet enn pamper.  Feks Jan Bøhler og Raymond Johannessen. De er ikke pamper i det hele tatt er de. Bor på østkanten begge to, i innvandrertette områder. De er mer jordnære enn mange av de andre politikere.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg har flere AP politikere jeg liker svært godt, som er alt annet enn pamper.  Feks Jan Bøhler og Raymond Johannessen. De er ikke pamper i det hele tatt er de. Bor på østkanten begge to, i innvandrertette områder. De er mer jordnære enn mange av de andre politikere.

Nettopp. Men det er vel en grunn til at disse ikke kommer opp i topp-ledelsen. Samme med Rune Gerhardsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alt er ikke bare å ryke uklar med noen uansett. Man har kanskje skjøvet for mye under teppet for lenge. Aldri sett så kraftig uenighet om ting.Man er så splittet så splittet at man kan lure på om årsakene kommet utenifra. At noen igjen vil ha bort partiet. Håper ikke det er tilfelle men selv det man aldri skulle tro skjer i vår verden av i dag så altfor dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Der er det neppe noen som gir seg uten kamp. Sikker kamp til " beddingen".Merkelug sett utifra når man ikke kjenner saken annet enn fra avisene. Det kan være mye feil i aviser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Man kan bare undres hva de politikerene nå tenker på. Forhåpentlig skikkelige skolemåltider hver dag til skoleungene her i landet.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Maggie55 skrev:

Man kan bare undres hva de politikerene nå tenker på. Forhåpentlig skikkelige skolemåltider hver dag til skoleungene her i landet.😊

Hva er galt med matpakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Skolemåltider har så mange fordeler. Indirekte er de avlastende for de foresatte eller forelder og skoleunger i dag har jeg inntrykk av har mer enn en arbeidsdag i tid og utfordringer. Hvor mange arbeidsplasser er det som ikke har kantine og bedriftslege i dag? Skolemåltider virker samlende og skaper fellesskap på tvers av ofte usynlige grenser. De løser opp i mange konflikter tror jeg og er et sikkerhetsnett for stadigøkende mengde unge som på hva som skulle være hjemmets lune rede opplever perioder med mye usikkerhet kanskje med hensyn på foreldres arbeidstilknytning eller sykdom. Mer tid for foreldre når ungene kommer hjem og man behøver ikke handle like mye mat som ellers. Dette måtte være gratis og være noe unger blir mett av. Tror det ville være god satsing på fremtidas amfunnsdeltagere og de som skal utføre framtidas forskere osv. Jeg personlig tror faktisk at det er så viktig at det burde satses stort og være gratis i all pliktig skoletid. Jeg tror mye omkring spiseforstyrrelsene vil avta. Det burde være helt selvfølgelig at ungene fikk iallefall to ordentlige måltider i løpet av skoledagen.Uten vederlag fra foreldrene.

 En annen ting som har slått meg i problemstillinger omkring hva politikerne nå står oppe i er at det er ikke nok at folk bare er store talenter Tror mange i arbeiderbevegelsen særlig ville samstemme i det. Man kan ha så mye talent eller være så mye ener man være vil. Det er kun gjennom arbeide man kommer noen vei.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Jeg har opplevd så mye meetoo at jeg kunne skrevet bok om det. Gran her by the pusse fyren fikk passer påskrevet.. blå meg på låret etter at je kr så nei,-fikk ett ballespark. Han som runket på do og ba om hjelp...jeg gikk...han sa unnskyld dagen etter på jobb MED folk rundt seg så de skulle høre hvor dum han hadde vert. Ellers hadde det blitt ett ballespark der og. Han som var så flau etter julebordet at han løp foran og ryddet alle mine arbeidsoppgaver. Kunne ikke norsk så det var hans unnkyldning.

Hun som hele tiden sende små stikk og krenkelser. Sier du imot blir du straffer med taushet i to uker. Legg saklig frem at Ole 4 år trenger hjelp for sin utagerende adferd.. .nei, 2 uker stillhet

.det er krenkelser over alt. Å vente årevis før man står frem er håpløst. Gi tydelig beskjed der og da, stå sammen og hjelp hverandre når slikt skjer.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det minner meg mye på min egen erfaring på forskjellige tidspunkt i livet. Det er et ordtak som sier at for mye eller for lite av noe forderver alt. Det er noe i det.

Virker som disse lederne ikke er så hjertelig snille med hverandre. Kanskje er det der årsaken ligger at Giske har blitt for alene om alt og har blitt forvirret han også som en hel verden er i dag.

Anonymkode: 00f02...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å JEG ER SÅ LEI AV GISKE SAKEN. DET ER JO BARE NULL INFO, BARE DET SAMME LILLE VI VET. JAVEL SÅ STAKK HAN TUNGEN NED I HALSEN PÅ EN DRØSS MED KVINNER. GREIT, DET ER EKKELT OG MISBRUK AV MAKT. KAN DE BARE SPARKE HAN FRA ALLE VERV, OG BEGYNNE MED NOEN ANDRE NYHETER SNART?`???????????

Anonymkode: 9420f...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tror alltid jeg vil tenke litt konspirasjonsteori i denne saken for noe i denne saken er så dypt at det ligger på " søtti favners dyp" som jeg skjønner. Mye her som kan virkelig bli bøker kanskje om man får rett hjelp til å gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Kanskje politikerene nå skjønner at folk må bli altfor syke før de får hjelp i alle aldersgrupper slik det er nå.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Kanskje , men på den annenå side kan det bli altfor mye " Korsfest Korsfest"( sene fra ting lært på søndagsskolen) Prøver å tenke selv og se fremover og holde flere muligheter åpne som det står i horoskopet i avisene dag for oss født i november. Selv om dette bare er en trist utvikling. Kanskje man bare må se det som del av de mange utskiftninger i ledelse og alt i dag. Været er storm for så mange i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...