Gå til innhold

Bare lurer/Giske


stjernestøv

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei men kvinnfolk, er ikke vi det sterke kjønn da? Litt må man tåle. 

I likeverdige forhold, så ja.

 

Du skjønner tydeligvis ikke hva dette dreier seg om, og jeg evner tydeligvis ikke å forklare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
2 minutter siden, Xtra skrev:

I likeverdige forhold, så ja.

 

Du skjønner tydeligvis ikke hva dette dreier seg om, og jeg evner tydeligvis ikke å forklare det.

Greit! Så kvinner er svake og forsvarsløse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, Xtra skrev:

Menn kan faktisk også oppdras, de er ikke dyr.

Vanskelg å overstyre millioner av års evolusjon.

Anonymkode: fd663...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Greit! Så kvinner er svake og forsvarsløse? 

Man har alltid et valg. 

Anonymkode: fd663...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Xtra skrev:

I likeverdige forhold, så ja.

 

Du skjønner tydeligvis ikke hva dette dreier seg om, og jeg evner tydeligvis ikke å forklare det.

Hva om det hadde vært en 50 gammel kvinne som hadde gått etter tjueåringer. Hadde det bltt sak da?

Anonymkode: fd663...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det hadde vært en 50 gammel kvinne som hadde gått etter tjueåringer. Hadde det bltt sak da?

Anonymkode: fd663...e5c

Om det hadde vært innenfor samme organisasjon,  kvinnen var en av toppene og mennene hadde varslet, så tror jeg faktisk det, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Nei men kvinnfolk, er ikke vi det sterke kjønn da? Litt må man tåle. 

Vi (begge kjønn) skal tåle vanlig flørt og tilnærmelser som ikke har noe med maktmisbruk å gjøre. 

Men du skjønner kanskje at situasjonen blir veldig annerledes hvis det er den mye eldre sjefen / læreren / studieveilederen / parti(nest)lederen din som prøver seg på en insisterende måte? Hvis han skal sette karakter på deg eller bestemme over din lønn, dine jobbmuligheter eller verv i organisasjonen, har han såpass mye makt at han skal gå ekstremt forsiktig fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, Xtra skrev:

Varslene er ikke snonyme selv om navnene ikke er kommet ut i mediene. Varslere skal ellers kunne være anonyme, det ligger i varslingens natur. Sjekk f.eks. varslingsrutinen på arbeidsplassen din.

Ja, vi har noe som heter «si fra » 

Det er rart at det ikke har blitt varslet tidligere, men kommet frem først nå etter at Giske har blitt nestleder. 

Giske har innrømmet noe, men sier samtidig at noen av varslene er falske. 

Jeg reagerer på at Støre sier han tror på varslerne. Han kan tenke det, men han av alle burde holde seg for god til å uttale offentlig noe han ikke kan være 100% sikker på. Hva om en del av varslene faktisk er falske? 

Han tråkker på en som ligger nede uten å vite med sikkerhet at alle varslene stemmer. Mistet respekten for Støre etter dette. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Greit! Så kvinner er svake og forsvarsløse? 

Nei, men maktfordelingen er helt skjev mellom han og en 19 åring og det kan bli vanskelig for henne å sette samme grenser som hun ville satt mot en jevnaldrende. 

Eldre menn som legger an på veldig unge kvinner er ikke noe å respektere.

Anonymkode: 05453...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg leste nettopp Nettavisen nå, hvor varslene kommer frem: Var dette alt som Tajik beskriver som rystende ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det visstnok flere som har advart Giske mot hvordan han går frem mot enkelte kvinner, så veldig ukjent kan ikke dette være.

- Tror Støre vet mer enn han kan fortelle i mediene

- Kan hende at det finnes vitner til noe av dette

- Giske har tross alt innrømmet en utilbørlig oppførsel

Hvis halvparten av det som er skrevet i media er sant så setter jeg et spørsmålstegn ved ledelsen i Arbeiderpartiet lenge før Støre ble leder. Dette burde ha vært stoppet for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det hadde vært en 50 gammel kvinne som hadde gått etter tjueåringer. Hadde det bltt sak da?

Anonymkode: fd663...e5c

Ja, selvsagt. Tror de liksom Erna hadde høstet respekt eller at folk hadde holdt kjeft om hun la seg etter 20 årige smågutter?

Anonymkode: 05453...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvsagt. Tror de liksom Erna hadde høstet respekt eller at folk hadde holdt kjeft om hun la seg etter 20 årige smågutter?

Anonymkode: 05453...4f0

Hvem vet.

Anonymkode: fd663...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkelig bra at det blir satt fokus på denne ukulturen som har vært i så mange organisasjoner og sammenhenger, der personer i posisjon har kunnet gjøre timg langt over streken mot de som har vært lavere på rangstigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

https://m.nettavisen.no/politikk/her-er-giske-varslene/3423403011.html

Det er fire opprinnelige saker. Den verste saken angår en mye yngre jente på 18. Hun sier han prøvde å kysse henne. Det er i den saken han tar selvkritikk, men også benekter at det skjedde på den måten hun påstår. 

De tre andre sakene angår kvinner i 30 og 40 åra. 

Så er det en haug med andre varsler som har blitt lagt til siden som grunnløse.

Den med 18 åringen er uansett  for drøy, og han innrømmer at han har tråkket over.

Bortsett frs den ene saken må jeg si meg enig med @stjernestøv i at noen virker veldig skjøre og har alfor lav terskel for å varsle. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

 

Det er fire opprinnelige saker. Den verste saken angår en mye yngre jente på 18. Hun sier han prøvde å kysse henne. Det er i den saken han tar selvkritikk, men også benekter at det skjedde på den måten hun påstår. 

De tre andre sakene angår kvinner i 30 og 40 åra. 

Så er det en haug med andre varsler som har blitt lagt til siden som grunnløse.

Den med 18 åringen er uansett  for drøy, og han innrømmer at han har tråkket over.

Bortsett frs den ene saken må jeg si meg enig med @stjernestøv i at noen virker veldig skjøre og har alfor lav terskel for å varsle. 

 

 

 

Det er jo disse varslene som er valgt lagt frem. Det finnes andre varsler som er funnet mindre graverende, f.eks. om at han etter partiarrangementer,  hvor han har blitt avvist av unge jenter i organisasjonen, har klart å finne frem til telefonnummeret til jentene og sendt dem sms'er på natten. Slike tilfeller er ikke løftet frem, kanskje fordi det ikke har skjedd noe fysisk, jeg vet ikke. Jeg blir ikke akkurat overrasket om det kommer frem flere tilfeller etterhvert, selv om det selvfølgelig også er en fare for at noen hiver seg på.

 

Slik jeg ser det er det mengden av tilfeller som gjør det graverende (under antakelse av at det finnes en god del mer enn det som er kommet frem i mediene), og en sitter igjen med et inntrykk av en middelaldrende mann som mener han kan "ta for seg" av de yngre i rekkene. Igjen er det skjevheten i maktforholdet som gjør det alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange innpå her er godt voksne mennesker som er foreldre til ungdommer. Vi vet at tenåringsjenter er sårbare og trenger at voksne mennesker verner om de. At noen menn ikke forstår at man må ha en annen respekt og holdning til tenåringsjenter forundrer meg. Man trenger en holdningsendring og det bør snakkes om. Det bør snakkes så mye om at menn er  fullt informert om at det ikke er greit å oppføre seg slik. Spesiellt ikke mot tenåringsjenter. Tror faktisk at en del menn ikke forstår dette. Man må snakke veldig tydlig og mye om dette. Slik at vi trygt kan sende våre døttre ut samfunnet. 

Anonymkode: 21c8f...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
15 minutter siden, Xtra skrev:

 

Slik jeg ser det er det mengden av tilfeller som gjør det graverende (under antakelse av at det finnes en god del mer enn det som er kommet frem i mediene), og en sitter igjen med et inntrykk av en middelaldrende mann som mener han kan "ta for seg" av de yngre i rekkene. Igjen er det skjevheten i maktforholdet som gjør det alvorlig.

Nå tviler jeg uansett på notatet, men synes ikke mengden varsler spiller noen rolle i hvis de ikke inneholder noe som er verd å varsle om. For meg skaper det bare inntrykk av et hysteri eller en kampanje. 

Det er ikke en voldsom skjevhet i maktforholdet hvis vi snakker om 30-40 år gamle kvinner i partiapparatet, men som sagt klarer jeg ikke på noen måte å forsvare at han har lagt seg etter en 18 åring.

Jeg vil anta at notatet i og for seg er ekte, men kommer fra en fløy i AP som støtter Giske, og at ordlyden er deretter. Vi får se.

 

Edit: ser ut som spekulasjon min stemte: det er ikke et forfalsket notat, men heller ikke et offisielt partidokument. 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...