Gå til innhold

Kvalm hele tiden negative graviditetstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg tok abort i høst og nå er 5 uker siden jeg har hatt min første mens etter aborten. Jeg venter på neste mensen og håper at den ikke kommer på grunn at jeg ønsker å bli gravid igjen. Jeg har vært konstant kvalm (sånn som jeg var siste gang jeg var gravid) siste 4 dagene, har mer væske i kroppen og i natt våknet jeg klokken 3:30 til å tisse, det gjøre jeg aldri utenom jeg er gravid men jeg får bare negative graviditetstester. Men jeg tror også at det er for tidlig å få graviditet symptomer. Ellers er helsen min er veldig god, jeg er i godt og jeg har ikke noe problemer med å spise. Er det mulig at jeg kan være gravid? Når skal jeg eventuelt kontakte lege hvis mensen ikke kommer? (før jeg ble gravid var sirka 35-45 dager mellom hver mens, men legene sa at etter abort da er det vanlig at syklusen blir kortere)

Hilsen 

Kvinne, 27 

Anonymkode: ddb29...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke grunn til å tro at syklus endrer seg fordi du har vært gravid/hatt abort. Det har ingen hensikt å søke lege før det er gått tre måneder uten blødning, men det er jo fritt frem å ta en ny graviditetstest når det har gått 45 dager etter aborten. Husk at mange av de symptomer som kommer i tidlig graviditet, er de samme som kan forekomme i tiden før menstruasjon.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, det er 85 dager siden aborten, og 37 dager siden siste mens. Jeg har alltid samme symptomer for mens og kvalme er absolutt ikke en av dem! Jeg er så å si aldri kvalm. Så ja noe er galt hvis jeg ikke er gravid, går ikke an å være "gravid" kvalm hele døgnet uten at det er noe galt. Det er ingen problem for de som ikke ønsker å bli gravid å miste mensen i noen måneder eller år, men for de som har prøve i over år å bli gravid er det er en annen sak. Da tror jeg venter en uke og så gå til lege hvis det forsetter og ingen forklaring finnes :mellow: 

Hilsen, 

Kvinne, 27 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Her er visst noe jeg har misoppfattet. Hvis du er kvalm og graviditetstester er negative, så må det være en annen årsak til symptomet enn mulig graviditet, og det kan være lurt å snakke med legen om det. Nå ble du tilsynelatende gravid, og da er det vanlig å se det an et års tid, før henvisning til gynekolog for infertilitet. Men går det mer enn tre måneder uten menstruasjon, da kan legen ta hormonprøver og evt henvise deg til gynekolog.

Var det oppklarende? Vennlig hilsen Mette

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...