Gå til innhold

Noen som har gjenkjent noen personer i brukerne her inne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer litt på om folk kan gjenkjenne hvem jeg er i virkeligheten her inne. Altså om folk som kjenner meg klarer å koble det som skrives sammen til at det er meg. Jeg håper faktisk ingen klarer det. Jeg skriver anonymt. 

Hva med dere? Er dere redd for å bli gjenkjent? Har dere gjenkjent noen her inne, med hvem de er ( id)  i virkeligheten? 

Anonymkode: 99109...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Babette

    9

  • AnonymBruker

    9

  • laban

    6

  • påskelilje

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gargamel

Nei, jeg klarer ikke å gjenkjenne noen som skriver anonymt. Det skal godt gjøres. 

Jeg tror det er litt vanskelig for en fremmed å identifisere meg ut ifra det jeg skriver, men veldig lett for noen som kjenner meg i RL og som følger dol over litt tid.

Jeg vet om noen av brukerne her, men de vet at jeg vet.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gargamel skrev:

Nei, jeg klarer ikke å gjenkjenne noen som skriver anonymt. Det skal godt gjøres. 

Jeg tror det er litt vanskelig for en fremmed å identifisere meg ut ifra det jeg skriver, men veldig lett for noen som kjenner meg i RL og som følger dol over litt tid.

Jeg vet om noen av brukerne her, men de vet at jeg vet.

Dersom noen kjenner personer igjen her inne, så må de mest sannsynligvis ha fulgt brukeren over tid. Det skal vel godt gjøres å bli gjenkjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det så mange anonyme her at det skal noe til.  Da må man røpe veldig spesielle, konkrete ting om seg selv - og mange ting samtidig. Det er jo ikke så veldig mange brukere her totalt sett, så det skal noe til at naboen din er her, liksom. 

Jeg har kjent igjen én person her for veldig mange år siden.  Men det var selvfølgelig en som skrev under fast nick, og i et delforum som ikke eksisterer lenger - Et barn for lite.  Der hendte det at mødrene skrev detaljert om hva som hadde skjedd, og slike historier husker man jo dersom man også har hørt dem i RL.  F.eks. (fritt valgt, ikke den aktuelle) hvis noen beskriver at sønnen på 8 år ble overkjørt og drept av søppelbilen og man kjenner noen som har mistet sønnen sin på akkurat den måten på samme tidspunkt, er det jo lettere å avsløre enn når noen skriver om hverdagslige hendelser anonymt. 

Jeg sendte e-post til denne moren jeg kjente igjen, slik at hun skulle vite om at jeg var her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Anonyme brukere er vanskelig å kjenne igjen, andre og...jeg har ikke hukommelse. Men ble venn med ei herfra på msn...var det det det het? Og det viste seg at vi bor på samme plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var en som mente hun kjente meg igjen selv om jeg skriver anonymt. Da hun sa dette opplevde jeg det veldig ubehagelig. Etter hvert kunne hun også påstå at jeg hadde skrevet ting som jeg ikke hadde skrevet. 

Anonymkode: 4ef3d...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var en som mente hun kjente meg igjen selv om jeg skriver anonymt. Da hun sa dette opplevde jeg det veldig ubehagelig. Etter hvert kunne hun også påstå at jeg hadde skrevet ting som jeg ikke hadde skrevet. 

Anonymkode: 4ef3d...a15

Noen brukere er lett gjenkjennelige, både på innhold og skrivestil. Og hvis du har blitt tipset om dette, burde du ta det som en velment "advarsel" og ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri gjenkjent noen. Hvis jeg hadde gjort det ville jeg ikke sagt noe om det uansett. Veldig lite sansen for folk som outer andre.

Anonymkode: 1ff83...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden, i begynnelsen på 2000-tallet så delte vi jo åpent mye mer her inne enn vi gjør i dag. Bosteder, arbeidssted, ungers navn og greier. Nå er man adskillig mer forsiktig. :) Jeg har blitt gjenkjent, men vet ikke hvem det var, men så har jeg ikke vært særlig hemmelig heller da, skjønt det er en god stund siden nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en som mente hun kjente meg igjen selv om jeg skriver anonymt. Da hun sa dette opplevde jeg det veldig ubehagelig. Etter hvert kunne hun også påstå at jeg hadde skrevet ting som jeg ikke hadde skrevet. 

Anonymkode: 4ef3d...a15

Det forstår jeg. Er ikke kjekt å bli gjenkjent når man ikke ønsker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri gjenkjent noen. Hvis jeg hadde gjort det ville jeg ikke sagt noe om det uansett. Veldig lite sansen for folk som outer andre.

Anonymkode: 1ff83...3df

Enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri gjenkjent noen. Hvis jeg hadde gjort det ville jeg ikke sagt noe om det uansett. Veldig lite sansen for folk som outer andre.

Anonymkode: 1ff83...3df

Jeg forsto det ikke slik at det var outing hun siktet til. Det er vel ikke outing hvis jeg nå skrev at jeg skjønner hvilket nick du har til vanlig? Da har jeg ikke røpet noe som helst, bare gitt deg et tips om at det kanskje ikke hjelper å ikke bruke nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt på siden: Men er det noen av dere "gamle travere" som husker ei som vanket her for en del år siden? Hun fortalte om sin oppvekst i JV, hadde mange barn og var bosatt et sted i Rogaland. Det siste jeg husker er at hun ble syk. Er det noen som vet hvem jeg mener og  hvordan det går med henne?

Jeg tror også hun sto fram i media om dette med familie som var JV, men det er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, Babette skrev:

Jeg forsto det ikke slik at det var outing hun siktet til. Det er vel ikke outing hvis jeg nå skrev at jeg skjønner hvilket nick du har til vanlig? Da har jeg ikke røpet noe som helst, bare gitt deg et tips om at det kanskje ikke hjelper å ikke bruke nick.

Gikk ut i fra at hun mente outing siden hun snakker om "hvem hun er i virkeligheten"? Men jeg vet ikke. 

Anonymkode: 1ff83...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en som mente hun kjente meg igjen selv om jeg skriver anonymt. 

Anonymkode: 4ef3d...a15

Mener du at hun (trodde hun) forsto hvilket nick du vanligvis bruker, eller at hun visste hvem du er i RL? Det første er ofte ikke så vanskelig, selv om det blir antakelser. Det tror jeg også at jeg gjør iblant, selv om jeg ikke kan være helt sikker. 

Å "kjenne igjen" en anonym slik trådstarter skrev, tolket jeg som å forstå at du er "Ulla Svendsen" som jobber i etasjen over meg, ikke at du ofte bruker nicket "tulla".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Babette skrev:

Dette er litt på siden: Men er det noen av dere "gamle travere" som husker ei som vanket her for en del år siden? Hun fortalte om sin oppvekst i JV, hadde mange barn og var bosatt et sted i Rogaland. Det siste jeg husker er at hun ble syk. Er det noen som vet hvem jeg mener og  hvordan det går med henne?

Jeg tror jeg vet hvem du mener, bortsett fra at jeg ikke husker mange barn. Jeg har også tenkt på henne iblant. Aner ikke hvem hun er i RL eller hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, laban skrev:

Jeg tror jeg vet hvem du mener, bortsett fra at jeg ikke husker mange barn. Jeg har også tenkt på henne iblant. Aner ikke hvem hun er i RL eller hvordan det gikk.

Det kan godt hende jeg husker feil om antall barn, men husker hun fortalte at en sønn var funksjonshemmet. Hvis du husker henne, gjetter du sikkert også hvorfor jeg kom til å tenke på henne i forbindelse med outing, hun outet vel nærmest seg selv, siden hun la ut bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk ut i fra at hun mente outing siden hun snakker om "hvem hun er i virkeligheten"? Men jeg vet ikke. 

Anonymkode: 1ff83...3df

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var en som mente hun kjente meg igjen selv om jeg skriver anonymt. Da hun sa dette opplevde jeg det veldig ubehagelig. Etter hvert kunne hun også påstå at jeg hadde skrevet ting som jeg ikke hadde skrevet. 

Anonymkode: 4ef3d...a15

Hvordan kunne hun påstå ting du ikke har skrevet når du ikke har skrevet det?

Anonymkode: 27ae7...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Babette skrev:

Det kan godt hende jeg husker feil om antall barn, men husker hun fortalte at en sønn var funksjonshemmet. Hvis du husker henne, gjetter du sikkert også hvorfor jeg kom til å tenke på henne i forbindelse med outing, hun outet vel nærmest seg selv, siden hun la ut bilde.

Jeg husker sykdommen til eldstemann. Bildet tror jeg ikke at jeg fikk med meg - hadde det noe med sporten / hobbyen å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...