Gå til innhold

Noen som har gjenkjent noen personer i brukerne her inne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Babette

    9

  • AnonymBruker

    9

  • laban

    6

  • Lillemus

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

1 time siden, laban skrev:

Jeg husker sykdommen til eldstemann. Bildet tror jeg ikke at jeg fikk med meg - hadde det noe med sporten / hobbyen å gjøre?

Bildet var tatt på en fest eller lignende, husker hun satt med et glass i hånden. Og at SierDuDet kommenterte at hun var en skikkelig babe. Og det var hun, veldig pen.

Legendariske Lion la også ut bilde av seg selv en gang, husker jeg. Og flisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på om folk kan gjenkjenne hvem jeg er i virkeligheten her inne. Altså om folk som kjenner meg klarer å koble det som skrives sammen til at det er meg. Jeg håper faktisk ingen klarer det. Jeg skriver anonymt. 

Hva med dere? Er dere redd for å bli gjenkjent? Har dere gjenkjent noen her inne, med hvem de er ( id)  i virkeligheten? 

Anonymkode: 99109...8d3

Ja, har gjenkjent flere på Facebook.

Anonymkode: d49ef...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Babette skrev:

Bildet var tatt på en fest eller lignende, husker hun satt med et glass i hånden. Og at SierDuDet kommenterte at hun var en skikkelig babe. Og det var hun, veldig pen.

Legendariske Lion la også ut bilde av seg selv en gang, husker jeg. Og flisa.

Vi hadde jo egne hjemmesider her inne en gang hvor vi kunne legge ut bilder og slikt. Og det fantes et billedgalleri, ikke drevet av dol, men av ett eller flere medlemmer - du fikk tilgang dersom du sendte inn bilde av deg selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, Babette skrev:

Bildet var tatt på en fest eller lignende, husker hun satt med et glass i hånden. Og at SierDuDet kommenterte at hun var en skikkelig babe. Og det var hun, veldig pen.

Legendariske Lion la også ut bilde av seg selv en gang, husker jeg. Og flisa.

Flisa la ut bilde for et år eller to siden. Hun har nok ingen ambisjoner om å være anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Gargamel skrev:

Flisa la ut bilde for et år eller to siden. Hun har nok ingen ambisjoner om å være anonym. 

Det tror jeg du har helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på om folk kan gjenkjenne hvem jeg er i virkeligheten her inne. Altså om folk som kjenner meg klarer å koble det som skrives sammen til at det er meg. Jeg håper faktisk ingen klarer det. Jeg skriver anonymt. 

Hva med dere? Er dere redd for å bli gjenkjent? Har dere gjenkjent noen her inne, med hvem de er ( id)  i virkeligheten? 

Anonymkode: 99109...8d3

Ja det har hendt og det var i tillegg et meget spesielt tilfelle/situasjon. Det var ei god venninne av meg og jeg syntes i det hele tatt det var ganske ubehagelig. Men ikke minst ble jeg jo obs på hvor kjent forumet var og at jeg måtte bli flinkere å anonymisere innleggene mine selv. Dette var forøvrig for ca 10 år siden og  jeg tror doktor online var enda mer populært da fordi der var mindre konkuranse fra andre forum. Det er forøvrig denne gjenkjennelsen fra den gang som har gjort at jeg foretrekker å være 100% anonym til tross for anonymt nick. 

Anonymkode: d77dd...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
10 timer siden, laban skrev:

Nå er det så mange anonyme her at det skal noe til.  Da må man røpe veldig spesielle, konkrete ting om seg selv - og mange ting samtidig. Det er jo ikke så veldig mange brukere her totalt sett, så det skal noe til at naboen din er her, liksom. 

Jeg har kjent igjen én person her for veldig mange år siden.  Men det var selvfølgelig en som skrev under fast nick, og i et delforum som ikke eksisterer lenger - Et barn for lite.  Der hendte det at mødrene skrev detaljert om hva som hadde skjedd, og slike historier husker man jo dersom man også har hørt dem i RL.  F.eks. (fritt valgt, ikke den aktuelle) hvis noen beskriver at sønnen på 8 år ble overkjørt og drept av søppelbilen og man kjenner noen som har mistet sønnen sin på akkurat den måten på samme tidspunkt, er det jo lettere å avsløre enn når noen skriver om hverdagslige hendelser anonymt. 

Jeg sendte e-post til denne moren jeg kjente igjen, slik at hun skulle vite om at jeg var her. 

En gutt på den alderen ble påkjørt og drept av søppekbilen like ved der jeg bor for noen år siden (mere enn 10 år) Jeg husker det og snakker litt med familien av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kanuttius skrev:

En gutt på den alderen ble påkjørt og drept av søppekbilen like ved der jeg bor for noen år siden (mere enn 10 år) Jeg husker det og snakker litt med familien av og til. 

Tragisk. Men da skjønner du sikkert hva jeg mener - du ville forstått det hvis moren hans hadde skrevet masse detaljer om ham og ulykken her, rett etter hendelsen, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tror ikke ting er så enkle selv i dag. Men jeg har lurt en del på om enkelte er her inne i andre siktemål på litt lenger sikt enn andre. At enkelte ønsker å bruke mot andre hva vi har skrevet med et helt annet bakteppe  i media på et tidspunkt i fremtida. Håper det bare er fantasien som løper løpsk men alt er så " amerikanisert" i dag og hva man aldri skulle trodd finner stadig sted.At noen ønsker å kanskje bli venner med noen og så bruker ting som ikke den andre visste noe om. Derfor lurt å bare slette ut dette av " databrikken" sin i sitt hode og gå videre. På samme måte som du tilfeldig møter en bekjent og sier adjø også glemmer det hele å går videre. Hvis man ikke er forfatter da og sauser det hele sammen i en bok om et " monster av et menneske" Men snart er det heldigvis vår og lysere tider og alle får andre interesser.

Ting er ikke så enkle selv i dag.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gargamel skrev:

Flisa la ut bilde for et år eller to siden. Hun har nok ingen ambisjoner om å være anonym. 

 

10 timer siden, Babette skrev:

Det tror jeg du har helt rett i.

Ja - hun "bodde" jo her sammen med opptil flere familiemedlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg bryr meg ikke om noen ville kjent meg igjen. Men jeg tror nok ikke så mange kjenner meg. Og jeg tviler på att jeg har familie som er på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, laban skrev:

 

Ja - hun "bodde" jo her sammen med opptil flere familiemedlemmer.

Og a propos familiemedlemmer: Når dette med gjenkjennelse har vært diskutert tidligere, har flere hevdet at de som kjenner dem i virkeligheten neppe "er" her. Men hvordan kan de vite det? Det må jo være mange ganger flere som bare leser her uten å være medlem, enn de som skriver.

Tenk om f. eks. svigermora (eks-sådan nå, om jeg ikke husker feil) til laguna har lest om seg selv her!

For oss andre er slike historier som regel fornøyelige, men neppe for de som omtales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble en gang gjenkjent av ei da jeg skrev på Adopsjon under et fast nick. Det var særs ubehagelig da hun gjenkjente meg, særlig fordi hun ikke hadde grenser for hva hun fortalte videre (ikke av ond vilje men av dumskap må man vel si). Så hun fortalte videre til andre i adopsjonsmiljøet ting som jeg hadde betrodd her (helseting osv) noe som gjorde at jeg endte opp med å trekke meg helt vekk fra henne. Etter det ble jeg mye mer forsiktig med å skrive ting.

Når jeg skriver ting nå, skjuler jeg alltid nicket mitt dersom det er den minste tvil om å bli gjenkjent. Jeg kan også omskrive enkelte ting litt for å hindre at en situasjon blir gjenkjent av andre som var i situasjonen (i tilfelle de også er her på dol, noe jeg aldri kan vite).

 

Anonymkode: 4c49f...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
4 timer siden, laban skrev:

Tragisk. Men da skjønner du sikkert hva jeg mener - du ville forstått det hvis moren hans hadde skrevet masse detaljer om ham og ulykken her, rett etter hendelsen, ikke sant?

Jeg ville forstått det ja. Kanskje ikke så lurt men fullt forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok folk som leser her uten å være medlem. Men å være garantert sikker på hvem en bruker er i virkeligheten er vanskelig. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjenkjent noen her fra mitt dagligliv, men jeg har blitt gjenkjent av en person. Det var veldig ubehagelig.  Ettter den episoden ble jeg veldig mye mer forsiktig hva jeg la ut her. Så jeg fikk meg en lærepenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også redd for å bli gjenkjent, så modererer meg ganske mye. Samtidig er kanskje grunnen til at jeg forblir her inne, de m faste nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg har ikke gjenkjent noen her fra mitt dagligliv, men jeg har blitt gjenkjent av en person. Det var veldig ubehagelig.  Ettter den episoden ble jeg veldig mye mer forsiktig hva jeg la ut her. Så jeg fikk meg en lærepenge.

Jeg tror jeg hadde kjent igjen deg, Nicklusheletia og Lillemus, hvis jeg hadde blitt litt kjent med dere i virkeligheten. Men jeg kan være meget diskret når det kreves, så ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...