Gå til innhold

er dette en grei og saklig søknad jeg skreiv til dagtilbud-sjefen?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
hei. jeg ønsker å ta en god pause fra dagtilbudet. i en måned minst. jeg er nemlig slått ut sosialt, og bare til bry. jeg er nemlig en person som egentlig kan ha ordentlig jobb og klarer alt selv, og derfor er jeg slavedriver og behandler dere (ufrivillig men tvangen tar over meg) som idioter og ubetydelige. og derfor trenger jeg noe tid for meg selv til å ta meg sammen og å lære meg å slutte å spørre om hjelp og slutte å ukontrollert kommentere upassende, og slutte å la tvangen overta så jeg må spørre.
 
jeg ønsker forøvrig ro i leiligheten min, så jeg ber dere vennligst om ikke å hogge tenneved eller lage annet bråk, den måneden jeg har pause.
 
 
Notat om søknaden jeg mailet til sjefen:
 
(dagtilbudjobben er i kjelleren der jeg bor. denne frisøknafen sendte jeg til sjefen i dag, fordi jeg tenker at nå må jeg være alene en stund å roe hodet, etter at et av personalene her jeg bor sa at siden jeg spør om de kan gjørevting for meg, så behandler jeg personalene som om de er  noen idioter. dette hun sa at hun mente, fikk meg til å synke sammen i gråt når hun gikk ut, for det styrket mine vonde tanker jeg har hatt siden jeg flyttet, det at jeg har følt meg som en stygg slavedriver selvom jeg spør høffelig om det jeg spør dem om å gjøre for meg (foreksempel hente mobilen jeg glemte i bilen min fordi jeg hadde dusjet og var våt i håret og hadde vondt i nakken etter svømminga (mens hun hadde sittet på kanten å slappet av å kikka på mobilen), og det er 3 minus ute sån at jeg kan bli forkjøla av å gå ute med vått hår, og å spørre pent om hun kan hente et glass vann til meg på dagtilbudet) skam og avsky mot meg selv. ja, jeg snakker og kan mase pga min heftige tvangshandlinger, men jeg har aldri ment å behandle folk verken respektløst eller som slaver, hviss ikke de er respektløse med meg først).
Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, Blomsterfluen skrev:
hei. jeg ønsker å ta en god pause fra dagtilbudet. i en måned minst. jeg er nemlig slått ut sosialt, og bare til bry. jeg er nemlig en person som egentlig kan ha ordentlig jobb og klarer alt selv, og derfor er jeg slavedriver og behandler dere (ufrivillig men tvangen tar over meg) som idioter og ubetydelige. og derfor trenger jeg noe tid for meg selv til å ta meg sammen og å lære meg å slutte å spørre om hjelp og slutte å ukontrollert kommentere upassende, og slutte å la tvangen overta så jeg må spørre.
 
jeg ønsker forøvrig ro i leiligheten min, så jeg ber dere vennligst om ikke å hogge tenneved eller lage annet bråk, den måneden jeg har pause.
 
 
Notat om søknaden jeg mailet til sjefen:
 
(dagtilbudjobben er i kjelleren der jeg bor. denne frisøknafen sendte jeg til sjefen i dag, fordi jeg tenker at nå må jeg være alene en stund å roe hodet, etter at et av personalene her jeg bor sa at siden jeg spør om de kan gjørevting for meg, så behandler jeg personalene som om de er  noen idioter. dette hun sa at hun mente, fikk meg til å synke sammen i gråt når hun gikk ut, for det styrket mine vonde tanker jeg har hatt siden jeg flyttet, det at jeg har følt meg som en stygg slavedriver selvom jeg spør høffelig om det jeg spør dem om å gjøre for meg (foreksempel hente mobilen jeg glemte i bilen min fordi jeg hadde dusjet og var våt i håret og hadde vondt i nakken etter svømminga (mens hun hadde sittet på kanten å slappet av å kikka på mobilen), og det er 3 minus ute sån at jeg kan bli forkjøla av å gå ute med vått hår, og å spørre pent om hun kan hente et glass vann til meg på dagtilbudet) skam og avsky mot meg selv. ja, jeg snakker og kan mase pga min heftige tvangshandlinger, men jeg har aldri ment å behandle folk verken respektløst eller som slaver, hviss ikke de er respektløse med meg først).

Tror ikke du kan be dem om ikke hogge tennved eller lage annet bråk i arbeidstiden selv  om du skal ha fri og trenger ro.

Anonymkode: adba1...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du kan be dem om ikke hogge tennved eller lage annet bråk i arbeidstiden selv  om du skal ha fri og trenger ro.

Anonymkode: adba1...799

nei vell da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert be om å få ta en pause fra dagtilbudet selv, men at dagtilbudet skal ta en pause i sine daglige gjøremål for at du skal få ro i leiligheten din, skjønner du nok egentlig at du ikke kan kreve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
15 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Du kan sikkert be om å få ta en pause fra dagtilbudet selv, men at dagtilbudet skal ta en pause i sine daglige gjøremål for at du skal få ro i leiligheten din, skjønner du nok egentlig at du ikke kan kreve.

ja vel. men jeg krevde ikke, jeg ba dem vennligst ikke bråke, jeg kommanderte ikke, det var ment som et ønske. tenneveden bråket er forresten bare om mandager.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:
hei. jeg ønsker å ta en god pause fra dagtilbudet. i en måned minst. jeg er nemlig slått ut sosialt, og bare til bry. jeg er nemlig en person som egentlig kan ha ordentlig jobb og klarer alt selv, og derfor er jeg slavedriver og behandler dere (ufrivillig men tvangen tar over meg) som idioter og ubetydelige. og derfor trenger jeg noe tid for meg selv til å ta meg sammen og å lære meg å slutte å spørre om hjelp og slutte å ukontrollert kommentere upassende, og slutte å la tvangen overta så jeg må spørre.
 
jeg ønsker forøvrig ro i leiligheten min, så jeg ber dere vennligst om ikke å hogge tenneved eller lage annet bråk, den måneden jeg har pause.
 
 
Notat om søknaden jeg mailet til sjefen:
 
(dagtilbudjobben er i kjelleren der jeg bor. denne frisøknafen sendte jeg til sjefen i dag, fordi jeg tenker at nå må jeg være alene en stund å roe hodet, etter at et av personalene her jeg bor sa at siden jeg spør om de kan gjørevting for meg, så behandler jeg personalene som om de er  noen idioter. dette hun sa at hun mente, fikk meg til å synke sammen i gråt når hun gikk ut, for det styrket mine vonde tanker jeg har hatt siden jeg flyttet, det at jeg har følt meg som en stygg slavedriver selvom jeg spør høffelig om det jeg spør dem om å gjøre for meg (foreksempel hente mobilen jeg glemte i bilen min fordi jeg hadde dusjet og var våt i håret og hadde vondt i nakken etter svømminga (mens hun hadde sittet på kanten å slappet av å kikka på mobilen), og det er 3 minus ute sån at jeg kan bli forkjøla av å gå ute med vått hår, og å spørre pent om hun kan hente et glass vann til meg på dagtilbudet) skam og avsky mot meg selv. ja, jeg snakker og kan mase pga min heftige tvangshandlinger, men jeg har aldri ment å behandle folk verken respektløst eller som slaver, hviss ikke de er respektløse med meg først).

Du overdriver voldsomt synes jeg. Du klarer fint å hente deg et glass vann selv, du er ikke sengeliggende. Med mindre bilen står parkert en km unna blir du heller ikke forkjølet av å gå ut i -3 og hente mobilen din selv om du er våt i håret. Hvis du mener at du er så frisk at du egentlig klarer deg selv helt så vis det da - ikke oppfør deg på denne måten.

Og som de andre sier - du kan selvfølgelig ikke forvente at resten av bofellesskapet er helt stille fordi du har funnet ut at du trenger ro. Hvis du trenger at det er stille så kan du kanskje prøve ørepropper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
11 minutter siden, Lillemus skrev:

Du overdriver voldsomt synes jeg. Du klarer fint å hente deg et glass vann selv, du er ikke sengeliggende. Med mindre bilen står parkert en km unna blir du heller ikke forkjølet av å gå ut i -3 og hente mobilen din selv om du er våt i håret. Hvis du mener at du er så frisk at du egentlig klarer deg selv helt så vis det da - ikke oppfør deg på denne måten.

Og som de andre sier - du kan selvfølgelig ikke forvente at resten av bofellesskapet er helt stille fordi du har funnet ut at du trenger ro. Hvis du trenger at det er stille så kan du kanskje prøve ørepropper?

ja vel. jeg skal bruke ørepropper og gjøre alt selv. men jeg overdriver ikke. ok, jeg kan gå ute med vått hår uansett hvor kaldt det er, og ikke spørre om tjenester. jeg er ikke sengeliggende. jeg skal søke om å få bo uten personalbistand. jeg forstår nå at jeg er den dom er slavedriveren og overdriveren med de dumme unskyldningene her, og at alle andre er skjønne mennesker som bare blir lei meg og mine slaverier. jeg skal slutte å gå til lege også. jeg er jo helt frisk.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blomsterfluen skrev:

ja vel. men jeg krevde ikke, jeg ba dem vennligst ikke bråke, jeg kommanderte ikke, det var ment som et ønske. tenneveden bråket er forresten bare om mandager.

Det sier seg selv at verden ikke tar pause fordi du er sliten. Nå har du gått veldig i offerrollen her (ref.svaret til Lillemus). Nei, du er ikke frisk - men du er frisk nok til å gjøre mange av disse tingene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
12 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Det sier seg selv at verden ikke tar pause fordi du er sliten. Nå har du gått veldig i offerrollen her (ref.svaret til Lillemus). Nei, du er ikke frisk - men du er frisk nok til å gjøre mange av disse tingene selv.

ok. dagtilbudet er ikke verden.

 

hva menes med at jeg ikke er frisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Blomsterfluen skrev:
hei. jeg ønsker å ta en god pause fra dagtilbudet. i en måned minst. jeg er nemlig slått ut sosialt, og bare til bry. jeg er nemlig en person som egentlig kan ha ordentlig jobb og klarer alt selv, og derfor er jeg slavedriver og behandler dere (ufrivillig men tvangen tar over meg) som idioter og ubetydelige. og derfor trenger jeg noe tid for meg selv til å ta meg sammen og å lære meg å slutte å spørre om hjelp og slutte å ukontrollert kommentere upassende, og slutte å la tvangen overta så jeg må spørre.
 
jeg ønsker forøvrig ro i leiligheten min, så jeg ber dere vennligst om ikke å hogge tenneved eller lage annet bråk, den måneden jeg har pause.
 
 
Notat om søknaden jeg mailet til sjefen:
 
(dagtilbudjobben er i kjelleren der jeg bor. denne frisøknafen sendte jeg til sjefen i dag, fordi jeg tenker at nå må jeg være alene en stund å roe hodet, etter at et av personalene her jeg bor sa at siden jeg spør om de kan gjørevting for meg, så behandler jeg personalene som om de er  noen idioter. dette hun sa at hun mente, fikk meg til å synke sammen i gråt når hun gikk ut, for det styrket mine vonde tanker jeg har hatt siden jeg flyttet, det at jeg har følt meg som en stygg slavedriver selvom jeg spør høffelig om det jeg spør dem om å gjøre for meg (foreksempel hente mobilen jeg glemte i bilen min fordi jeg hadde dusjet og var våt i håret og hadde vondt i nakken etter svømminga (mens hun hadde sittet på kanten å slappet av å kikka på mobilen), og det er 3 minus ute sån at jeg kan bli forkjøla av å gå ute med vått hår, og å spørre pent om hun kan hente et glass vann til meg på dagtilbudet) skam og avsky mot meg selv. ja, jeg snakker og kan mase pga min heftige tvangshandlinger, men jeg har aldri ment å behandle folk verken respektløst eller som slaver, hviss ikke de er respektløse med meg først).

Jeg synes brevet ditt er ok. 

Ser at mange sier at du bør kunne gjøre ting selv. Det stemmer nok, men folk som er på jobb for å hjelpe dere som bor i boligen, plikter også å snakke til deg på en ordentlig måte og vise forståelse for at du ikke alltid oppfører deg nøyaktig slik de ønsker. 

Anonymkode: 7fa3e...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 time siden, Bokormen123 skrev:

Det sier seg selv at verden ikke tar pause fordi du er sliten. Nå har du gått veldig i offerrollen her (ref.svaret til Lillemus). Nei, du er ikke frisk - men du er frisk nok til å gjøre mange av disse tingene selv.

hva er jeg ikke frisk på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Blomsterfluen skrev:

hva er jeg ikke frisk på?

Hadde du vært frisk hadde du ikke bodd i den typen bolig du gjør og hatt tilrettelagt arbeide slik du har. Dette har du fordi du har særskilte behov. Det betyr ikke at du er fysisk syk, men at du har litt større problemer med å klare deg på egenhånd enn de som er "friske".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...