Gå til innhold

Dypt deprimert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med mye deprisjon og det har kommet til et stadie hvor jeg ikke føler meg trist lenger.... jeg føler meg fulstendig tom og helt ubrukelig. Ingen vil sette seg ned og snakke med meg om det heller... de bryr seg knapt om jeg sier noe. Jeg nyter ikke en gang å lese bøker lenger... jeg elsker å lese bøker!... eller... jeg *elsket det. Nå nyter jeg absålutt ingenting...  jeg bare orker ikke å gjøre noe annet enn å ligge i sengen. Jeg har ikke spist på et døgn fordi jeg bare orker ikke å lage meg en brødskive en gang... det eneste jeg kan tenke på er hvor fint det hadde vert hvis jeg bare kunne.. våkne igjnen... jeg vil leve... men klarer ikke fordi alt er bare så utrolig tomt og nytteløst uansett hvordan vinkel jeg prøver å se det på... er det noen som bare vil snakke? Finnes det noen chatte steder hvor man bare kan snakke litt med noen som faktisk bryr seg? Jeg er utrolig ensom.... 

Anonymkode: 056bb...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med mye deprisjon og det har kommet til et stadie hvor jeg ikke føler meg trist lenger.... jeg føler meg fulstendig tom og helt ubrukelig. Ingen vil sette seg ned og snakke med meg om det heller... de bryr seg knapt om jeg sier noe. Jeg nyter ikke en gang å lese bøker lenger... jeg elsker å lese bøker!... eller... jeg *elsket det. Nå nyter jeg absålutt ingenting...  jeg bare orker ikke å gjøre noe annet enn å ligge i sengen. Jeg har ikke spist på et døgn fordi jeg bare orker ikke å lage meg en brødskive en gang... det eneste jeg kan tenke på er hvor fint det hadde vert hvis jeg bare kunne.. våkne igjnen... jeg vil leve... men klarer ikke fordi alt er bare så utrolig tomt og nytteløst uansett hvordan vinkel jeg prøver å se det på... er det noen som bare vil snakke? Finnes det noen chatte steder hvor man bare kan snakke litt med noen som faktisk bryr seg? Jeg er utrolig ensom.... 

Anonymkode: 056bb...063

Bestill deg legetime på mandag morgen.

Anonymkode: d74ee...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slik at jeg får masse medesiner...? Hva vil det hjelpe? Jeg vil bare prate... ikke spise masse piller, jeg trenger bare en som bryr seg liksom.

Anonymkode: 056bb...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De vil sikkert bare si at jeg burde oppsøke en lege... så jeg får vel gjøre det... 

Anonymkode: 056bb...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De vil sikkert bare si at jeg burde oppsøke en lege... så jeg får vel gjøre det... 

Anonymkode: 056bb...063

Det å oppsøke fastlegen er første skritt til å få det bedre. Fastlegen kan kanskje henvise deg videre. Eller han/hun kan gi deg tips om steder du kan oppsøke for å få et litt mer sosialt liv. Medisiner kan faktisk også hjelpe deg på vei.

Selv er jeg hos fastlegen en gang i måneden til samtale. Går dessuten fast på medisiner for å greie hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2018 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med mye deprisjon og det har kommet til et stadie hvor jeg ikke føler meg trist lenger.... jeg føler meg fulstendig tom og helt ubrukelig. Ingen vil sette seg ned og snakke med meg om det heller... de bryr seg knapt om jeg sier noe. Jeg nyter ikke en gang å lese bøker lenger... jeg elsker å lese bøker!... eller... jeg *elsket det. Nå nyter jeg absålutt ingenting...  jeg bare orker ikke å gjøre noe annet enn å ligge i sengen. Jeg har ikke spist på et døgn fordi jeg bare orker ikke å lage meg en brødskive en gang... det eneste jeg kan tenke på er hvor fint det hadde vert hvis jeg bare kunne.. våkne igjnen... jeg vil leve... men klarer ikke fordi alt er bare så utrolig tomt og nytteløst uansett hvordan vinkel jeg prøver å se det på... er det noen som bare vil snakke? Finnes det noen chatte steder hvor man bare kan snakke litt med noen som faktisk bryr seg? Jeg er utrolig ensom.... 

Anonymkode: 056bb...063

Kan du bruke dette forumet for å få ut litt av det som er vondt og få tilbakemeldinger? Er veldig vondt å slite med dyp depresjon og det har jeg slitt med mange ganger i livet mitt. Ser ingen mening med noe, orker ikke spise, vil bare sove osv. Du trenger hjelp til å få det bedre. Vet ikke om du har lege og andre som du føler forstår deg. Det er depresjonen som gjør at du føler det sånn men det går an å komme ut av det. Noen ganger må vi ha hjelp for å hjelpe oss selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2018 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med mye deprisjon og det har kommet til et stadie hvor jeg ikke føler meg trist lenger.... jeg føler meg fulstendig tom og helt ubrukelig. Ingen vil sette seg ned og snakke med meg om det heller... de bryr seg knapt om jeg sier noe. Jeg nyter ikke en gang å lese bøker lenger... jeg elsker å lese bøker!... eller... jeg *elsket det. Nå nyter jeg absålutt ingenting...  jeg bare orker ikke å gjøre noe annet enn å ligge i sengen. Jeg har ikke spist på et døgn fordi jeg bare orker ikke å lage meg en brødskive en gang... det eneste jeg kan tenke på er hvor fint det hadde vert hvis jeg bare kunne.. våkne igjnen... jeg vil leve... men klarer ikke fordi alt er bare så utrolig tomt og nytteløst uansett hvordan vinkel jeg prøver å se det på... er det noen som bare vil snakke? Finnes det noen chatte steder hvor man bare kan snakke litt med noen som faktisk bryr seg? Jeg er utrolig ensom.... 

Anonymkode: 056bb...063

Mental helse hjelpetelefon eller chat, eller sidetmedord.no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...