Gå til innhold

soppinfeksjon og blødninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ei jente på 16 år og har da altså fått en soppinfejson i underlivet (har hvertfall symptomene). jeg begynte da for ca 3/4 dager siden å behandle dette med canesten (stikkpille og krem). den første dagen etter jeg da tok brukte denne stikkpilla så var utfloden sånn som den skulle være ettersom at den var blandet med denne stikkpilla. altså hvit kremaktig med oransje små flekker. men nå dagene etter det så har utfloden blitt illeluktene, tykk og oranjse/rød som om det skulle vært tykk mensen (bare litt mer oranjse liksom). i tillegg har jeg hatt noe som minner om ganske heftige mensensmerter til det punktet at jeg ikke kan stå oppreist. (jeg har alltid har veldig sterke mensensmerter) og jeg er 100% sikker på at dette ikke er mensen ettersom at jeg går fast på ppiller (og har gjort nå i 6 år) og jeg vat når mensen kommer. har heller aldri på de 6årene opplevd å få mellom blødninger. spørsmålet mitt da er har noen opplevd det samme? er dette normalt? 

 

har ikke mulighet til å kontakte lege ettersom at min fastlege har sluttet som lege og ingen andre leger her jeg bor har mulighet til å ta imot andre pasienter. 

 

(unnskyld hvis det er noen skrivefeil, skriver veldig fort pga er litt stressa over dette) 

Anonymkode: 64927...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som du har fått en infeksjon, du burde kontakte legen.

Anonymkode: 841b9...e59

ja jeg har en innfeksjon, en soppinfeksjon. men lurer egetentlig på om det er canestenen som gjør det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg bare skulle nevne at en av bivirkningene på canesten er magesmerter med det står absolutt ingenting om at det skal være så ille som dette. I tillegg tror jeg at jeg har lest at soppinfeksjons behandling kan påvirke slimhinnene elns og gi blødninger. men vil gjerne høre deres erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 Jeg er desverre ikke en lege og jeg har desverre ingen erfaring med slike syntomer. Du kan prøve deg på online lege.

Anonymkode: 841b9...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Du bør absolutt få utført en underlivsundersøkelse for å få det avklart. Lokalbehandling for sopp gir ikke magesmerter. Det virker rart at du ikke er overført til en annen fastlege etter at din lege har sluttet. Jeg vil foreslå at du går opp på legekontoret og ber om en time hos en av de andre leger, for det var vel flere leger i samme praksis?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Du bør absolutt få utført en underlivsundersøkelse for å få det avklart. Lokalbehandling for sopp gir ikke magesmerter. Det virker rart at du ikke er overført til en annen fastlege etter at din lege har sluttet. Jeg vil foreslå at du går opp på legekontoret og ber om en time hos en av de andre leger, for det var vel flere leger i samme praksis?

Vennlig hilsen Mette

takk for svar, syns også det er veldig rart at jeg ikke har blitt overført til en ny lege. helt ærlig syns jeg at legekontoret her jeg bor er ufattelig uproft. Snakket faktisk med dem om det i dag og de viste faktisk ikke hva som hadde skjedd med legen min, han bare sluttet å møte opp. og de vet ikke om han faktisk slutter før i mars og tydeligvis blir man ikke bare overført jeg må sette meg på venteliste og masse greier. men det står på de soppbehandlings greia at magesmerter er en bivirkning? syns det hørtes veldig rart ut jeg også ettersom at det skal "drepe"/ ta vekk sopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Ja, jeg ser at magesmerter kan være en bivirkning, men det er ofte noe firmaet skriver for å dekke seg inn i forhold til jurister. Det har ikke praktisk betydning. Inntil du er overført til ny lege, mener jeg at legekontoret har plikt til å undersøke deg. Gå opp på kontoret og forlang å få en time.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...