Gå til innhold

Ble truet av en bilist som nesten kjørte på meg....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her om dagen, så var jeg på vei hjem fra et sted jeg var på og for å komme til bussholdeplassen der bussen jeg skulle gå på gikk, så måtte jeg gå over veien. Jeg sto og ventet til det ble grønn man, men da jeg skulle gå over så tittet jeg på mobilen. (Jeg pleier ikke å titte på mobilen mens jeg går over veien, det var bare det at jeg fikk en melding der og da, som jeg følte var veldig å svare på) Jeg skvatt så fælt at jeg hoppet i vertfall en meter unna og nesten mista mobilen da en bil kom kjørende i full fart og brå bremset så hjulene vinte.... ut av vinduet ropte en dritt gubbe av en sjåfør til meg. 

"se deg for din jævla hore!" 

Jeg ble dritt forbanna så jeg skrek nesten tilbake.

"Det var grønn mann! Du kjører faen meg ikke nesten over folk og kaler dem en jævla hore! Hva faen er galt med deg? Er du en pykopat?"

"Nestegang så kjører jeg på deg!" Svarte drittsekken bak rattet som om han var så mye bedre enn alle andre. Så rå kjørte han videre, jeg fikk tatt et bilde av nummer skiltet og viste det til poletiet og fortalte dem om hendelsen, de sa de skulle prøve å spore opp bilen, men at jeg trengte mere bevis hvis det skulle bli en rettsak. Det føltes kjipt å ikke ha mere bevis en bil numeret. Men slik er det. Jeg er ikke redd for at han skal kjøre på meg eller noe, jeg er veldig sikker på at det bare var noe han sa i raseriet. Men det var alikevel en trussel, og et soleklart bevis på hvor ille noen sjåfører i norge kan være..

Anonymkode: 59620...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her om dagen, så var jeg på vei hjem fra et sted jeg var på og for å komme til bussholdeplassen der bussen jeg skulle gå på gikk, så måtte jeg gå over veien. Jeg sto og ventet til det ble grønn man, men da jeg skulle gå over så tittet jeg på mobilen. (Jeg pleier ikke å titte på mobilen mens jeg går over veien, det var bare det at jeg fikk en melding der og da, som jeg følte var veldig å svare på) Jeg skvatt så fælt at jeg hoppet i vertfall en meter unna og nesten mista mobilen da en bil kom kjørende i full fart og brå bremset så hjulene vinte.... ut av vinduet ropte en dritt gubbe av en sjåfør til meg. 

"se deg for din jævla hore!" 

Jeg ble dritt forbanna så jeg skrek nesten tilbake.

"Det var grønn mann! Du kjører faen meg ikke nesten over folk og kaler dem en jævla hore! Hva faen er galt med deg? Er du en pykopat?"

"Nestegang så kjører jeg på deg!" Svarte drittsekken bak rattet som om han var så mye bedre enn alle andre. Så rå kjørte han videre, jeg fikk tatt et bilde av nummer skiltet og viste det til poletiet og fortalte dem om hendelsen, de sa de skulle prøve å spore opp bilen, men at jeg trengte mere bevis hvis det skulle bli en rettsak. Det føltes kjipt å ikke ha mere bevis en bil numeret. Men slik er det. Jeg er ikke redd for at han skal kjøre på meg eller noe, jeg er veldig sikker på at det bare var noe han sa i raseriet. Men det var alikevel en trussel, og et soleklart bevis på hvor ille noen sjåfører i norge kan være..

Anonymkode: 59620...552

Jeg synes dere høres like ille ut. Fotgjenger som svimer rundt med nesa i mobilen og råkjørere er like ille på hvert sitt vis. 

Anonymkode: d9155...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var faen meg grønn man! Så ikke bruk mobilen som undskylding for at jeg skal være den som er ille i denne situasjonen!.... jaja det er risikabelt å se på mobilen mens man går over veien. Jeg pleier ikke å gjøre det til vanelig. Det var bare en melding jeg fikk og jeg tenkte ikke helt over det. Men herregud! Er det en undskylding for å kalle en stygge ting etter at man har kjørt på rødt lys? Eller er det en undskylding for å gi truseler?  Hvis han idetminste var bittelitt hyggeligere, så hadde ting gått mye bedre.. men desverre så det mange folk som ikke kan være hyggelige mot andre. Mange, ikke alle.

Anonymkode: 59620...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var faen meg grønn man! Så ikke bruk mobilen som undskylding for at jeg skal være den som er ille i denne situasjonen!.... jaja det er risikabelt å se på mobilen mens man går over veien. Jeg pleier ikke å gjøre det til vanelig. Det var bare en melding jeg fikk og jeg tenkte ikke helt over det. Men herregud! Er det en undskylding for å kalle en stygge ting etter at man har kjørt på rødt lys? Eller er det en undskylding for å gi truseler?  Hvis han idetminste var bittelitt hyggeligere, så hadde ting gått mye bedre.. men desverre så det mange folk som ikke kan være hyggelige mot andre. Mange, ikke alle.

Anonymkode: 59620...552

Nei, du går ikke over veien med nesa nedi telefonen.

Endret av gråstein
men men
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var faen meg grønn man! Så ikke bruk mobilen som undskylding for at jeg skal være den som er ille i denne situasjonen!.... jaja det er risikabelt å se på mobilen mens man går over veien. Jeg pleier ikke å gjøre det til vanelig. Det var bare en melding jeg fikk og jeg tenkte ikke helt over det. Men herregud! Er det en undskylding for å kalle en stygge ting etter at man har kjørt på rødt lys? Eller er det en undskylding for å gi truseler?  Hvis han idetminste var bittelitt hyggeligere, så hadde ting gått mye bedre.. men desverre så det mange folk som ikke kan være hyggelige mot andre. Mange, ikke alle.

Anonymkode: 59620...552

Ta et skritt tilbake og se på dine egne uttalelser, de er ikke et hakk bedre. Nei, det var ingen ok oppførsel av fyren, men synes du da det er greit å svare slik du gjør? Se på svaret ditt til meg også, du banner og steiker fordi jeg ikke er helt enig med deg. Slapp av litt :-) 

Anonymkode: d9155...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke redd for at han skal kjøre på meg eller noe, jeg er veldig sikker på at det bare var noe han sa i raseriet. Men det var alikevel en trussel, og et soleklart bevis på hvor ille noen sjåfører i norge kan være..

Anonymkode: 59620...552

Det er en del trafikkanter av alle sorter som burde tenke seg om en ekstra gang - både bilister, syklister og fotgjengere.

Jeg opplevde en gang jeg sto og ventet på grønn mann at en syklist syklet over fotgjengerfeltet rett foran snuten på en bil - på rød mann! Hadde ikke bilisten vært så kjapp på bremsen så hadde det gått riktig galt, men syklisten tråkket bare helt uanfektet videre...

Jeg fortalte om hendelsen på en fb-gruppe og som forventet var en del av svarene:"Men det er lov å krysse veien på rød mann!" Herregud... Hva hjelper det om det er lov når du kan ende med å ligge under hjulene på en bil?! Som forøvrig kjører etter forholdene og trafikkreglene den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dette høres ganske uskyldig ut, han var sint der og da og det var du også. Han kommer ikke til å kjøre på deg med vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror vi er mange som synes utvikingen er virkelig skremmende Godt det ikke skjedde enda mer skade. Det må jo være mere enntidspress som gjør det slik.

Anonymkode: bdda5...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der er ingen unnskyldninger for sånn oppførsel. Man kan bare undres "hvorfor noen er i løypa."

Anonymkode: bdda5...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dette tilfellet har fotgjenger retten på sin side. At bilisten var ufin var nok utrykk for at han ble redd. Mange reagerer ned sinne når de blir skremmt. Men uakseptabel  kommentar etter min mening fra begge sider. En bil skal uansett kunne stoppe for en forgjenger enten fotgjenger ser i mobilen eller ikke. Ikke uvanlig at spesiellt ungdommer og barn er ukonsentrert i trafikken. De prater sammen , har musikk på ørene eller går i sine egne tanker. Jeg må ofte snakke med mine egne ungdommer om dette. Prøve å forklare hvordan det er å sitte « bak rattet «. At de må stoppe opp og se seg for uansett fordi bilister også kan være uoppmerksom i trafikken. For meg virker det ikke som om trådstarter er en som alltid går med nesa ned i mobilen men at hun var uoppmerksom et øyeblikk. Det har vel de fleste av oss opplevd. 

Anonymkode: 283be...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde selv blitt sint og kjeftet tilbake hvis noen skjelte meg ut. Tror kanskje ts har rett, at han er en psykopat. Ingen oppegående kaller noen en " jævla hore"  fordi man er sint i trafikken.  Dessuten har han alt ansvar der, uansett. Barn og gamle kan jo " svimle" ut i forgjengerfelt på rød mann feks. og her gikk jo ts på grønn mann, så jeg har store problem med å se problemet han har med dette. Greit nok at man skal være oppmerksom når man går i trafikken, men grønn mann er nå grønn mann, da må man stoppe om det går folk der eller ikke. Og man har ingenting med hva folk gjør i fotgjengerfelt så lenge man faktisk går over veien. Det der er en mann som faktisk er livsfarlig i trafikken. En gang kan han kanskje tilte helt. 

Anonymkode: 008f4...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...