Gå til innhold

Kneet mitt.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
16 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg er 45 år, kommer vel slitasje da etterhvert ja?

Er ikke normalt med slitasje når man er 45 år med mindre det er en underliggende årsak i leddet. Er normalt at leddene slites med årene, men plager med dette kommer normalt ikke før i 60-70 årene.

Anonymkode: 53360...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
14 minutter siden, Lillemus skrev:

Bare pass på at kaloriene er sunne kalorier med vitaminer, mineraler og alt det der. :) Ta gjerne en multivitamintablett og en ss tran hver morgen også.

 

Meniskoperasjon er dagkirurgi, du kommer hjem samme dag, i alle fall gjorde kjæresten min det. Brukte krykker i en uke (?) før han kunne belaste beinet forsiktig igjen. Det er ikke noe å grue seg til. Vanlig ståing og gåing slik alle mødre gjør sliter ikke så mye på friske knær at man får slitasje på vår alder nei. :) Man kan være arvelig disponert for artrose og dersom din bror skiftet hofte alt i 50-årsalderen så kan det jo være noe der. Det vil legen finne ut av. :) 

 

Spiser knekkebrød, banan og normal middag. Noen ganger tar jeg en mandarin. Men kan kjøpe meg vitaminer. 

Er livredd sykehus jeg. Ja det ligger nok i familien, min mor og far har vært plaget med alt mulig. Rygg, nakke, kne,skuldre osv. De har vondt overalt tror jeg, det er slitasje og leddgikt/revmatisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke normalt med slitasje når man er 45 år med mindre det er en underliggende årsak i leddet. Er normalt at leddene slites med årene, men plager med dette kommer normalt ikke før i 60-70 årene.

Anonymkode: 53360...4d8

Ok. Min mor har alltid hatt plager med rygg og nakke. Nå i de senere år har hun hatt vondt i kneet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, stjernestøv skrev:

Syns du er frekk her jeg, når jeg knapt klarer å gå fordi det er så vondt? Så er det en klassisk bortforklaring? Noen ganger skriker jeg når jeg går, så du mener jeg skal ut å jogge? Klart jeg er villig til å gjøre øvelser. 

Ja, jeg syns du svært lett - faktisk så og si alltid - finner en anledning til å si «får se...» og «kanskje jeg skal gjøre det ja» o.l. når du ikke orker å gjennomføre råd som krever noe av deg. Fu kan godt mene at det er frekt å påpeke dette, men alle kan ikke stryke deg medhårs hele tiden. 

Ps. Hvor har jeg sagt at du skal jogge? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Min mor har alltid hatt plager med rygg og nakke. Nå i de senere år har hun hatt vondt i kneet. 

Mener huske at du har sagt at både hun og faren din har vært like inaktiv som deg? I såfall er det ikke rart at de har mange vondter. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Min mor har alltid hatt plager med rygg og nakke. Nå i de senere år har hun hatt vondt i kneet. 

Er illuminati også etter henne?

Anonymkode: 97951...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
12 timer siden, Kayia skrev:

Mener huske at du har sagt at både hun og faren din har vært like inaktiv som deg? I såfall er det ikke rart at de har mange vondter. 

Ånei ånei, de har vært svært svært aktive. Spesielt min far, står på fra morgen til kveld og han er 80 år. Han har alltid vært et arbeidsjern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er illuminati også etter henne?

Anonymkode: 97951...47e

Ja det er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 timer siden, Kayia skrev:

Mener huske at du har sagt at både hun og faren din har vært like inaktiv som deg? I såfall er det ikke rart at de har mange vondter. 

Nei dette var frekt, har da aldri sagt at de har vært inaktive. De er vokst opp i en tid de begynte å jobbe når de var fjorten år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 timer siden, Kayia skrev:

Ja, jeg syns du svært lett - faktisk så og si alltid - finner en anledning til å si «får se...» og «kanskje jeg skal gjøre det ja» o.l. når du ikke orker å gjennomføre råd som krever noe av deg. Fu kan godt mene at det er frekt å påpeke dette, men alle kan ikke stryke deg medhårs hele tiden. 

Ps. Hvor har jeg sagt at du skal jogge? 

Så jeg har blitt strøket medhårs? Da vet du ingenting om livet mitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Kayia skrev:

Mener huske at du har sagt at både hun og faren din har vært like inaktiv som deg? I såfall er det ikke rart at de har mange vondter. 

De på 70-80 år kan ha mange vondter enten de har vært aktive eller ikke.

Anonymkode: 1dedc...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De på 70-80 år kan ha mange vondter enten de har vært aktive eller ikke.

Anonymkode: 1dedc...334

Ja nettopp! Men de hadde mange vondter da jeg vokste opp også, men de var jaggu meg aktive. Min mor var vaskedame og min far jobbet på bedrift + at han jobbet masse med hus og hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja nettopp! Men de hadde mange vondter da jeg vokste opp også, men de var jaggu meg aktive. Min mor var vaskedame og min far jobbet på bedrift + at han jobbet masse med hus og hjem. 

Har du vært aktiv i dag da?

Anonymkode: 97951...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært aktiv i dag da?

Anonymkode: 97951...47e

Har hatt besøk av sykepleieren i dag som sa at dere kjenner ikke meg her inne, men når jeg skriver ting her må jeg regne med litt av hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har hatt besøk av sykepleieren i dag som sa at dere kjenner ikke meg her inne, men når jeg skriver ting her må jeg regne med litt av hvert. 

Men har du bestillt legetime for kneet da?

Anonymkode: 97951...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har du bestillt legetime for kneet da?

Anonymkode: 97951...47e

Gjør det i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Så jeg har blitt strøket medhårs? Da vet du ingenting om livet mitt! 

Nå misforstod du. Min kommentar var myntet på din reaksjoner dersom noen kommer med annet enn medhårs tilbakemeldinger til deg her på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Kayia skrev:

Nå misforstod du. Min kommentar var myntet på din reaksjoner dersom noen kommer med annet enn medhårs tilbakemeldinger til deg her på dol.

Har tålt mye kritikk inne her jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Ånei ånei, de har vært svært svært aktive. Spesielt min far, står på fra morgen til kveld og han er 80 år. Han har alltid vært et arbeidsjern. 

 

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja nettopp! Men de hadde mange vondter da jeg vokste opp også, men de var jaggu meg aktive. Min mor var vaskedame og min far jobbet på bedrift + at han jobbet masse med hus og hjem. 

Da husker jeg feil. Jeg blandet nok med  de kroppslige plagene også de har slitt med hele livet da. Vet du hvorfor de har hatt vondtene? Kan du ha en arvelig belastning som legen din kunne hatt nytte i å få vite om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Har hatt besøk av sykepleieren i dag som sa at dere kjenner ikke meg her inne, men når jeg skriver ting her må jeg regne med litt av hvert. 

Var du aktiv sammen med sykepleieren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...