Gå til innhold

Kneet mitt.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
2 minutter siden, Kayia skrev:

 

Da husker jeg feil. Jeg blandet nok med  de kroppslige plagene også de har slitt med hele livet da. Vet du hvorfor de har hatt vondtene? Kan du ha en arvelig belastning som legen din kunne hatt nytte i å få vite om?

det er jo revmatisme og gikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
2 minutter siden, Kayia skrev:

Var du aktiv sammen med sykepleieren?

Vi satt i sofaen og snakket om hvor stabil jeg er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har tålt mye kritikk inne her jeg. 

Det inntrykket deler jeg ikke dessverre. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Kayia skrev:

Det inntrykket deler jeg ikke dessverre. 

Ok. Det er rart, jeg har fått mye motbør men er her fremdeles. Det sier vel litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det er rart, jeg har fått mye motbør men er her fremdeles. Det sier vel litt?

Nei, det at du er her betyr ikke automatisk at du håndterer motbør nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Kayia skrev:

Nei, det at du er her betyr ikke automatisk at du håndterer motbør nei. 

Ånei, syns jeg har tålt mye jeg. Men da får vi være uenig da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vi satt i sofaen og snakket om hvor stabil jeg er :) 

Så da greide du å komme gjennom dagen uten aktivitet i dag også da? :D Skjønner du kanskje nå at det er litt vanskelig å ta deg alvorlig når du insisterer på å bli trodd på at denne gangen skal du gjøre øvelser? Du kommer deg liksom ikke forbi «ja kanskje jeg skulle gjort det ja» ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Kayia skrev:

Så da greide du å komme gjennom dagen uten aktivitet i dag også da? :D Skjønner du kanskje nå at det er litt vanskelig å ta deg alvorlig når du insisterer på å bli trodd på at denne gangen skal du gjøre øvelser? Du kommer deg liksom ikke forbi «ja kanskje jeg skulle gjort det ja» ;) 

Du får tenke hva du vil om meg, det er helt greit ;) I vektprogrammet minn inngår ikke aktivitet, likevel har jeg gått ned tre kilo siden sist tirsdag. Har ligget mye på sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Du får tenke hva du vil om meg, det er helt greit ;) I vektprogrammet minn inngår ikke aktivitet, likevel har jeg gått ned tre kilo siden sist tirsdag. Har ligget mye på sofaen. 

Mat er uansett det viktigste når det gjelder å gå ned i vekt, ikke aktivitet. Selv om aktivitet kan lette andre helseplager:)

Anonymkode: 53360...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mat er uansett det viktigste når det gjelder å gå ned i vekt, ikke aktivitet. Selv om aktivitet kan lette andre helseplager:)

Anonymkode: 53360...4d8

Ja det er sant, sist når jeg gikk ned 17 kilo var jeg ikke mye aktiv da heller. Det er hva man putter i munnen som teller :) Men det blir jo lettere å være aktiv når jeg har tatt av mer, det ble jeg sist...mer aktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det er sant, sist når jeg gikk ned 17 kilo var jeg ikke mye aktiv da heller. Det er hva man putter i munnen som teller :) Men det blir jo lettere å være aktiv når jeg har tatt av mer, det ble jeg sist...mer aktiv. 

Denne tråden heter «kneet mitt». Betyr det du sier nå at du tror kneplagene kun handler om overvekt? Isåfall: Hvorfor startet du tråden da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg må forsvare stjernestøv litt.  Det kan være veldig vanskelig å komme seg ut/igang på egenhånd når en både er stor og har vært inaktiv lenge. Når en i tillegg sliter psykisk så kan det føles som en skal bestige Kilimanjaro, noe som hadde tatt motet fra de fleste. MEN, jeg synes kanskje at Stjernestøv burde få mer hjelp til å være i aktivitet. Hjelp til motivasjon.

Stjernestøv, vet du at du smører leddene når du beveger deg? Den smøringen gjør det mindre smertefullt litt etterhvert. Dette gjelder iallefall hoftene, men tror det er det samme med knærne. Uansett så vil du sakte men sikkert få mer smerter hvis du ikke rører deg. Det er mange måter å trene på som ikke innbefatter å gå. Litt er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Kayia skrev:

Denne tråden heter «kneet mitt». Betyr det du sier nå at du tror kneplagene kun handler om overvekt? Isåfall: Hvorfor startet du tråden da? 

Du altså! Tråder har en tendens til å skli ut....bare til din opplysning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Kayia skrev:

Denne tråden heter «kneet mitt». Betyr det du sier nå at du tror kneplagene kun handler om overvekt? Isåfall: Hvorfor startet du tråden da? 

Selv om hun har kneplager/skade så vil de kanskje bli mye mindre ved å gå ned i vekt. Kneet bærer jo veldig mye av kroppsvekt. Jeg er selv operert i kneet og merker godt forskjell på når jeg hadde kilo for mye og nå når jeg er normalvektig. Mindre vondt, men kneet har like mye skade.

Anonymkode: 53360...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, emilie321 skrev:

Synes jeg må forsvare stjernestøv litt.  Det kan være veldig vanskelig å komme seg ut/igang på egenhånd når en både er stor og har vært inaktiv lenge. Når en i tillegg sliter psykisk så kan det føles som en skal bestige Kilimanjaro, noe som hadde tatt motet fra de fleste. MEN, jeg synes kanskje at Stjernestøv burde få mer hjelp til å være i aktivitet. Hjelp til motivasjon.

Stjernestøv, vet du at du smører leddene når du beveger deg? Den smøringen gjør det mindre smertefullt litt etterhvert. Dette gjelder iallefall hoftene, men tror det er det samme med knærne. Uansett så vil du sakte men sikkert få mer smerter hvis du ikke rører deg. Det er mange måter å trene på som ikke innbefatter å gå. Litt er bedre enn ingenting.

Takk for det. Det er jo sykepleieren fra dagsenteret som skal få meg ut en gang i uken, og sist ville jeg gå tur. Men vi gikk ikke så langt, forstår at hun forventer lite av meg. Vi var innom biblioteket. 

Prøver å bevege meg litt her inne, og løfte opp og ned på foten/kneet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Takk for det. Det er jo sykepleieren fra dagsenteret som skal få meg ut en gang i uken, og sist ville jeg gå tur. Men vi gikk ikke så langt, forstår at hun forventer lite av meg. Vi var innom biblioteket. 

Prøver å bevege meg litt her inne, og løfte opp og ned på foten/kneet. 

Du skriver "få meg ut" Stjernestøv, og det er så voldsomt passivt, kan du se det? Det høres ut som at du skal dingle etter. Og forventer hun i underkant for lite av hva du faktisk klarer, må du formidle det til henne, og si at kanskje turen kan være noen hundre meter til. Du også kan ta initiativ.

Når til og med språket blir passivt er det ikke noe positivt. Det betyr at du tenker slik også. "Jeg og sykepleieren fra dagsenteret skal ut og gå en liten tur sammen", å tenke slik er så mye mer aktivt. Prøv å fokuser noe på tankemønster og språk, det påvirker oss mer enn du tror. Når det blir for mye burde, skulle, kanskje, muligens, i tanker og språk, så blir man passiv, og når målet er å bli mer aktiv både mentalt og fysisk er det faktisk viktig. Dette påvirker både det fysiske, men også det mentale. Tenk litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, tilstede skrev:

Du skriver "få meg ut" Stjernestøv, og det er så voldsomt passivt, kan du se det? Det høres ut som at du skal dingle etter. Og forventer hun i underkant for lite av hva du faktisk klarer, må du formidle det til henne, og si at kanskje turen kan være noen hundre meter til. Du også kan ta initiativ.

Når til og med språket blir passivt er det ikke noe positivt. Det betyr at du tenker slik også. "Jeg og sykepleieren fra dagsenteret skal ut og gå en liten tur sammen", å tenke slik er så mye mer aktivt. Prøv å fokuser noe på tankemønster og språk, det påvirker oss mer enn du tror. Når det blir for mye burde, skulle, kanskje, muligens, i tanker og språk, så blir man passiv, og når målet er å bli mer aktiv både mentalt og fysisk er det faktisk viktig. Dette påvirker både det fysiske, men også det mentale. Tenk litt på det.

Ja tenker på det, sliter med det. Ingenting med dette er positivt nei, jeg må forandre tankene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til lege i dag og han trodde det var betennelse, fikk voltaren. Og han anbefalte støttestrømpe og minst mulig belastning på kneet. Og hvis det ikke ga seg måtte jeg komme tilbake. Han tok en blodprøve av fingeren. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...