Gå til innhold

Hva er definisjonen på en psykiatrisk pasient?


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, Rådvilla skrev:

Hva er det som må til for å komme i kategorien "psykiatrisk pasient"?

Være innlagt, eller gå i behandling.

Anonymkode: 7a1fc...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man blir psykiatrisk pasient fordi man er kommet til den tro at livet består av en uendelig rekke kosestunder med diverse snop og nystekte rosinboller på kontrollert vis med et skarpt øye på vekta.

Enkelte mener det er fordi man mangler noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I mine øyne er en psykiatrisk pasient en person som trenger og får psykiatrisk helsehjelp (i helsevesenet). 

Anonymkode: 51edc...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Maggie55 skrev:

Man blir psykiatrisk pasient fordi man er kommet til den tro at livet består av en uendelig rekke kosestunder med diverse snop og nystekte rosinboller på kontrollert vis med et skarpt øye på vekta.

Enkelte mener det er fordi man mangler noe.

 

Hvis en er psykiatrisk pasient går en gjerne på medisiner. Da er det viktig å ta dem. Gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Maggie55 skrev:

Ikke alle går på medisiner

Men noen trenger det kanskje?

Anonymkode: 7a1fc...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er ikke " morgenstemning" ennå så anbefalt dose kan inntas uten regelbrudd og  påfølgende samvittighetskvaler.

Så kaaldt det er blitt. Håper ikke ny istid i vente.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det er ikke " morgenstemning" ennå så anbefalt dose kan inntas uten regelbrudd og  påfølgende samvittighetskvaler.

Så kaaldt det er blitt. Håper ikke ny istid i vente.😊

Det er helt normal vintertemperatur.

Anonymkode: 7a1fc...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Aldri gått mer mellom marg og ben enda jeg aldri har vært frossen av meg. Men sånt er ofte så subjektivt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det er ikke " morgenstemning" ennå så anbefalt dose kan inntas uten regelbrudd og  påfølgende samvittighetskvaler.

Så kaaldt det er blitt. Håper ikke ny istid i vente.😊

I så fall bør du bygge deg en igloo og øve på å bo ute i den mens du spiser rosinbollene dine og passer på vekta! Kanskje kommer julenissen på besøk og vil ha sex med deg, også. Det hadde jo vært skikkelig kos og gitt mange kosestunder, så sant ikke nissen i tillegg er politiker, da. Da går det ikke. Men det kan jo likevel frembringe morgenstemninger (med "nybakt" morrabrød). 

 

Anonymkode: 85223...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Håper ikke på at julenissen dukker opp under noen omstendighet. Ikke om jeg alt er flyttet en gang. 

Unnskyld at jeg blandet meg i ting jeg ikke har greie på. Når det gjelder rosinboller blir de bedre hvor lenger tid de får hvile eller heve. Det kan jeg bekrefte. I kveld går det i kardemommevafler og røren er så fin og nesten klar til steking.

God kveld videre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Maggie55 skrev:

I kveld går det i kardemommevafler og røren er så fin og nesten klar til steking.

 

Det er bra, det er viktig å kose seg.

 

Anonymkode: 7a1fc...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg personlig har strengt tatt brukt opp mine " kosemerker" ( flere slankekurer operer med dette ordet for å skape pustepauser i dietter og motivasjon) men akkurat nå har jeg større kjøkkenfasiliteter enn tidligere i livet og har mere tid. Vaflene er til min mor som spiser og drikker så lite nå. Håper det går bra denne gangen også.😊

Lykke til hos legen😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Håper ikke du nå tror eller tenker at min mor og jeg har det minste av kritikk eller å utsette på mat på sykehus og sykehjem ,men det er så rart med "den hjemlige bakterieflora liksom "også er det jo litt avbrekk med en vaffel og kaffe og melk. I den den grad man orker selvsagt i kulda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg personlig har strengt tatt brukt opp mine " kosemerker" ( flere slankekurer operer med dette ordet for å skape pustepauser i dietter og motivasjon) men akkurat nå har jeg større kjøkkenfasiliteter enn tidligere i livet og har mere tid. Vaflene er til min mor som spiser og drikker så lite nå. Håper det går bra denne gangen også.😊

Lykke til hos legen😊

 

 

Har din mor kommet hjem nå?

Anonymkode: 7a1fc...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Nei hun er veldig svak og dårlig. Hun har korttidsopphold enn så lenge for vurdering av omsorgsbehov og omsorgsnivå videre. Men jeg tror kapasiteten er mye sprengt i omsorgssektoren nå uten at jeg har noe annet grunnlag for å tenke det enn hva jeg leser i aviser og hører på radio osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...