Gå til innhold

Når en tidligere treningskompis inviterer seg hjem til meg...


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg forstår ikke at du kan rangere menn etter utseendet på en skala slik du gjør. Med hvilke øyne er det du da ser? Hvem som ser mest ut som fotomodeller eller hva? Min erfaring er at kvinner vektlegger ulikt, og at de aller fleste heldigvis finner sin partner tiltrekkende uansett. Og det henger ikke nødvendigvis sammen med hvordan man evt. vurderte personens utseende eller tiltrekning før man ble kjent. Kanskje tenkte man ikke på personen som pen eller tiltrekkende i det hele tatt, om man i det hele tatt vurderte. Etterhvert som man ble kjent, og fikk lyst til å bli enda mer kjent, endret man antakelig oppfatning om både utseendet og tiltrekning.

 

Jeg rangererer de ikke. Men det er ikke alle man føler for å kysse eller ha sex med.... Men de personene kan være helt fantastisk ellers. Det er det som er så synd. Altså trist at jeg ikke føler for å kysse / ha sex med de når de er noen bra personligheter som jeg liker. Men sånn er det nok for alle. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har truffet noen flere ganger, og håpet på at jeg skulle føle tiltrekkelse. Og så vil de ha sex gjerne etter 10 treff.. og jeg blir kvalm, og ser på de kun som en venn, og klarer ikke å gjøre det. Det er det som er problemet mitt. Så ja jeg har møtt hyggelige menn, men det er meg som desverre ikke blir tiltrukket. Jeg sier det ikke til de hva som direkte er problemet. Men jeg har bare sagt at jeg føler mer for vennskap og ikke klar for noe mer. 

Jeg rangerer de ikke. Men jeg må si at noen har jo et klart mer et mer tiltrekkende ytre enn andre. Men de som jeg har vært sammen med har ikke vært noen fotomodeller å se til. Men de har vært svært tiltrekkende for meg etterhvert som jeg ble kjent med de. Men forløbig så har jeg ikke møtt noen match hvor det samme har skjedd av følelse for å kysse eller annet med de. Kun vennskap. 

Jeg vil ikke kalle meg kresen heller. Overhodet ikke. Jeg kan ikke helt styre hva jeg blir tiltrukket til, men jeg er ikke overfladisk. De typene jeg har hatt har ikke vært annet enn helt normale utseendemessig. 

Det virker som om du blir tiltrukket av en spesiell type menn som bare tenker på en ting. Kanskje du må jobbe med deg selv.

Anonymkode: 9e231...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om du blir tiltrukket av en spesiell type menn som bare tenker på en ting. Kanskje du må jobbe med deg selv.

Anonymkode: 9e231...586

Jeg vet ikke hva jeg blir... jeg forstår ikke helt selv hvorfor det er sånn... Men samme hvor mye jeg jobber med meg selv så er det en helt spesiell gruppe mennesker som forsøker å få kontakt med meg, og de som er bra personligheter er noen jeg ikke føler for å ha sex med... 

Jeg må si at jeg ønsket å tro at de som jeg inngikk relasjoner med tidligere var bra personligheter. Jeg så mye bra i de men jeg så også en del feil som jeg aldri burde akseptert. Ingen er perfekte, men det er viktig å forsøke å finne kvalitet  - mest av alt på innsiden, men man må også føle sexuell dragning til personen. Ellers blir det kun vennskap... 

Men man har alltid noe å jobbe med. Det er sant :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vet ikke hva jeg blir... jeg forstår ikke helt selv hvorfor det er sånn... Men samme hvor mye jeg jobber med meg selv så er det en helt spesiell gruppe mennesker som forsøker å få kontakt med meg, og de som er bra personligheter er noen jeg ikke føler for å ha sex med... 

Kan det ha noe med hvordan du fremstiller deg selv på nettet (Tinder?)?

Anonymkode: 9e231...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gargamel skrev:

Er ikke et år veldig lenge? Tviler på om jeg ville vært så tålmodig om jeg var single. Tror også jeg ville vært ganske desperat etter to år.

Det er mange raringer som prøver seg, men @Mina1 har jo lært seg å  avvise dem. 

Jeg synes ikke det er lenge.

Nå har jeg vært ikke-singel i 26 år (!!!!). Dersom jeg skulle blitt singel, ville jeg absolutt ikke forhastet meg med å finne en ny partner. Men litt flørting (utover nåværende nivå) hadde sikkert vært gøy :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan det ha noe med hvordan du fremstiller deg selv på nettet (Tinder?)?

Anonymkode: 9e231...586

Det har jeg også tenkt. For at disse merkelige mennene skal finne deg, må du jo presentere deg på en måte som appellerer til dem?

Kunne du ikke latt noen du stoler på lese gjennom profilen din? Det er jo så mange hyggelige og flotte menn i 40-årene! Det gjelder bare da å få fanget disses oppmerksomhet, ikke klysene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det ha noe med hvordan du fremstiller deg selv på nettet (Tinder?)?

Anonymkode: 9e231...586

Det har jeg også tenkt på - hadde vært interessant å se profilen hennes egentlig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Det har jeg også tenkt på - hadde vært interessant å se profilen hennes egentlig. :) 

Helt normal profil.. Jeg vil ikke si at jeg fremstiller meg noe spesiellt rart. Men jeg får ekstremt mange henvendelser. Og det er mye rart. 

Noen har spurt meg før om jeg nesten har nakenbilder på profilene mine eller har profilbildet som appellrer for playere. Men jeg ser helt uskyldig ut. Og jeg skriver kun helt vanlige ting. 

Men har dere vært på tinder selv og kun truffet bra menn der i 40 års alderen ? Mulig at de oppfører seg slik bare ovenfor meg mens de er annerledes ovenfor andre. Hvem vet... ;)

Men for meg er to år kort tid. I og med at jeg ikke har kommet helt over eksen. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan beskrive profilen min. Det er et bilde med full påkledning på. Appellrer ikke til sex. Det står at jeg søker etter en å bli kjent med / og forhold om det klaffer. Interesser : friluftsliv , musikk , film, reise. Det står altså ingenting som kan appellere playere til min profil ;) . Bildet har jeg også som profilbilde på Facebook og jeg vil betegne det som et uskyldig bilde. Vil si at mange kvinner har langt mer på-kanten bilder som kan appellre mer for playere. Derfor forstår jeg det ikke :D. .

Har spurt noen hvordan jeg fremstiller før. De sier at jeg fremstilles som en ganske snill, uskyldig , søt , ordentlig, selvstendig person med sunne interesser. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Men har dere vært på tinder selv og kun truffet bra menn der i 40 års alderen ? Mulig at de oppfører seg slik bare ovenfor meg mens de er annerledes ovenfor andre. Hvem vet... ;) .  

Har aldri vært på tinder, men har inntrykk av at det er en ren sjekkeapp. Da jeg datet var det via finnenvenn.no og det var ikke så voldsomt sexfiksert selv om det var en del av det også. Jeg traff flere trivelige karer og noen rare, men flest trivelige og til slutt fant jeg kjæresten da. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lillemus skrev:

Har aldri vært på tinder, men har inntrykk av at det er en ren sjekkeapp. Da jeg datet var det via finnenvenn.no og det var ikke så voldsomt sexfiksert selv om det var en del av det også. Jeg traff flere trivelige karer og noen rare, men flest trivelige og til slutt fant jeg kjæresten da. :wub:

Mulig det er noe med meg som gjør at jeg ikke har lykkes. Jeg vet ikke... Men uansett profilen min ser seriøs ut og helt normal :). Jeg har heller ikke følt meg helt klar for dating. Men det jeg reagerer på reagerer dere andre på også... så jeg har iallefall grunn til å reagere på ting de kan si til meg. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
16 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg synes ikke det er lenge.

Nå har jeg vært ikke-singel i 26 år (!!!!). Dersom jeg skulle blitt singel, ville jeg absolutt ikke forhastet meg med å finne en ny partner. Men litt flørting (utover nåværende nivå) hadde sikkert vært gøy :rolleyes:

Jeg aner egentlig ikke hva jeg ville gjort som single, men ett års date-forbud ville nok ikke stått øverst på lista...

Det er mange på DOL som har vanskelige problemer, men  @Mina1 ønsker seg et trygt og godt kjærlighetsforhold. For en gangs skyld et problem som har en grei løsning. Det er bare å finne rett mann og styre unna sleskingene. Er det virkelig noe stort problem at hun blir kontaktet av en og annen raring så lenge hun sier nei?

 @Nicklusheletida har klart det, @Lillemus har klart det og @morsan har klart det.

Hvorfor skal ikke Mina1 også klare det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@mina1 Kanskje problemet er at du svarer alle raringer som henvender seg til deg? Det beste er nok bare å ignorere og ikke svare i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg aner egentlig ikke hva jeg ville gjort som single, men ett års date-forbud ville nok ikke stått øverst på lista...

Det er mange på DOL som har vanskelige problemer, men  @Mina1 ønsker seg et trygt og godt kjærlighetsforhold. For en gangs skyld et problem som har en grei løsning. Det er bare å finne rett mann og styre unna sleskingene. Er det virkelig noe stort problem at hun blir kontaktet av en og annen raring så lenge hun sier nei?

 @Nicklusheletida har klart det, @Lillemus har klart det og @morsan har klart det.

Hvorfor skal ikke Mina1 også klare det?

 

Ja, noen raringer må man bare regne med, men nå er jeg sånn at jeg har evnen til å le av det i steden for å ta det personlig. 

Jeg kunne bli litt oppgitt jeg også, men la det raskt vekk. 

Det mest irriterende for meg var de som forsøkte å sjekke meg opp på facebook, da facebook for meg ikke er noen sjekkeside. Men ingen av de falt i smak, så det var sikkert hovedgrunnen til at det mest var irriterende :)

Heldigvis opplever jeg ikke dette lenger nå etter at jeg offentligjorde at jeg er i forhold. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 7.1.2018 den 22.06, Mina1 skrev:

Jeg trente for ca 20 år siden med en fyr. Han tok kontakt med meg på facebook for en del år tilbake, og begynte å flørte... Jeg har aldri møtt han siden. I starten spurte han om å gå turer med meg, trene med meg igjen osv. Jeg følte at han skrev på en så useriøs måte at jeg ikke våget å møte han. Så begynte han på igjen for ca 2 år siden.. og siden skriver han jevnt og trutt til meg... men var fortsatt bare useriøs i alt han skrev... Jeg ville teste om han fortsatt ville gå tur.. for jeg tenkte at jeg mulig var for skeptisk.. Han sa neitakk til det, men han vil komme hjem til meg en tur.. kan jeg ta turen hjem til deg nå skriver han iblant. Men jeg har avvist han helt for jeg føler at han kun er ute etter sex.... 

Er jeg for skeptisk som tenker slik når en mann tar kontakt på den måten? Han skriver.. er du varm? hotte klemmer... skulle vært å varmet deg osv... støtt og stadig.... 

Jeg har tatt pause fra dating, men han er på facebook, og jeg får iblant noen meldinger ifra han. Får også meldinger fra noen andre, men jeg har hittil avvist alt fordi jeg vil ikke ut med feile mennesker igjen. 

Slike typer må du styre unna. De som er ute etter noe seriøst ville ikke ha ordlagt seg slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 timer siden, Mina1 skrev:

Kan beskrive profilen min. Det er et bilde med full påkledning på. Appellrer ikke til sex. Det står at jeg søker etter en å bli kjent med / og forhold om det klaffer. Interesser : friluftsliv , musikk , film, reise. Det står altså ingenting som kan appellere playere til min profil ;) . Bildet har jeg også som profilbilde på Facebook og jeg vil betegne det som et uskyldig bilde. Vil si at mange kvinner har langt mer på-kanten bilder som kan appellre mer for playere. Derfor forstår jeg det ikke :D. .

Har spurt noen hvordan jeg fremstiller før. De sier at jeg fremstilles som en ganske snill, uskyldig , søt , ordentlig, selvstendig person med sunne interesser. 

Jeg tror hovedproblemet ditt er at du ikke er flink nok til å sortere ut. Om du sorterer ut helt i fra starten, slipper du også å bruke tid og tanker på disse mennene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det mest irriterende for meg var de som forsøkte å sjekke meg opp på facebook, da facebook for meg ikke er noen sjekkeside. Men ingen av de falt i smak, så det var sikkert hovedgrunnen til at det mest var irriterende :)

Jeg har blitt sjekket opp et par ganger på fb, den ene trakk seg bare pent unna da jeg sa jeg var opptatt, den andre måtte jeg blokkere på messenger til slutt, men ikke akkurat noe jeg gidder bruke tid på.

For et par dager siden fikk jeg venneforespørsel fra DEN hunken! Han var dritstilig må vite! Han var sikkert veeeeeldig interessert i meg tenker jeg. :lol::lol::lol: For jeg er jo nettopp den typen dame, også på fb, som interesserer menn som ham! :D Eller ikke. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tror hovedproblemet ditt er at du ikke er flink nok til å sortere ut. Om du sorterer ut helt i fra starten, slipper du også å bruke tid og tanker på disse mennene. 

Det er ganske mange av den typen menn som kontakter meg. Hvis jeg skal notere hvilke meldinger jeg får på Tinder/ eller av menn generellt så vil dere nok forstå at jeg blir oppgitt. Årsaken er at det er så mange av dem. Egentlig bør jeg ikke bry meg. Men jeg er skeptisk til disse andre som skriver også. Selv de som skriver på normal måte. For de kan plutselig forsvinne lenge for så å komme igjen, og kan virke noe ustabil i kontakten. Det er alltid en eller annen som jeg ikke føler er min type som kontakter og, men som skriver normalt. Egentlig burde jeg gå for det, men jeg vil jo føle en interesse for personen. Hehe.. forvirrende greier. 

Jeg forsøker å skrive med noen få om gangen, men så blir det slik at hvis jeg skriver kun med en om gangen så blir han plutselig borte vekk. Hva da? Så derfor skriver jeg med flere, men blir helt forvirret av å skrive med flere. Mulig at jeg bare burde velge en å skrive med, men det er ikke lett å velge heller for de fleste er helt forvirrende... altså forsvinner og kommer igjen osv. 

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, noen raringer må man bare regne med, men nå er jeg sånn at jeg har evnen til å le av det i steden for å ta det personlig. 

Jeg kunne bli litt oppgitt jeg også, men la det raskt vekk. 

Det mest irriterende for meg var de som forsøkte å sjekke meg opp på facebook, da facebook for meg ikke er noen sjekkeside. Men ingen av de falt i smak, så det var sikkert hovedgrunnen til at det mest var irriterende :)

Heldigvis opplever jeg ikke dette lenger nå etter at jeg offentligjorde at jeg er i forhold. 

Ja noen raringer, men her er det så mye rart... Jeg får jo inntrykk av at 98 prosent av dem er useriøse, men jeg kan ta feil. Kan være at jeg er altfor skeptisk også. 

2 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg aner egentlig ikke hva jeg ville gjort som single, men ett års date-forbud ville nok ikke stått øverst på lista...

Det er mange på DOL som har vanskelige problemer, men  @Mina1 ønsker seg et trygt og godt kjærlighetsforhold. For en gangs skyld et problem som har en grei løsning. Det er bare å finne rett mann og styre unna sleskingene. Er det virkelig noe stort problem at hun blir kontaktet av en og annen raring så lenge hun sier nei?

 @Nicklusheletida har klart det, @Lillemus har klart det og @morsan har klart det.

Hvorfor skal ikke Mina1 også klare det?

 

Ja jeg skal klare det som alle de andre :) . Og jeg har ikke verre problemer enn andre. Det er sant :) . Jeg er flinkere å sile enn før, og jeg reagerer på den minste "smule". For jeg har fått en ganske så hard og tøff erfaring fra forrige forhold som jeg har lært av og jeg vil aldri oppleve noe så forferdelig vondt igjen. Det sitter i meg ennå, og det gjør meg gjerne også mer utrygg på datefronten.  Derfor er jeg veldig forsiktig. Viktig å ikke bli desperat heller. Jeg har behøvd de to årene som singel egentlig. Og jeg føler at jeg har det egentlig ganske bra. Men såklart så savner jeg en mann i livet og. 

 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
43 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg er flinkere å sile enn før, og jeg reagerer på den minste "smule". For jeg har fått en ganske så hard og tøff erfaring fra forrige forhold som jeg har lært av og jeg vil aldri oppleve noe så forferdelig vondt igjen. Det sitter i meg ennå, og det gjør meg gjerne også mer utrygg på datefronten.  Derfor er jeg veldig forsiktig. Viktig å ikke bli desperat heller. Jeg har behøvd de to årene som singel egentlig. Og jeg føler at jeg har det egentlig ganske bra. Men såklart så savner jeg en mann i livet og. 

Ja, jeg ser det. For en stund siden var du fullstendig opphengt i det dårlige forholdet og startet ørten tråder om dagen. Det virket faktisk en smule sprøtt. Jeg tviler på om du var åpen for å bli interessert i noen nye når du var så fiksert på fortiden.

Nå har du blitt en annen person, men du får ta den tiden du trenger og ikke stresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, jeg ser det. For en stund siden var du fullstendig opphengt i det dårlige forholdet og startet ørten tråder om dagen. Det virket faktisk en smule sprøtt. Jeg tviler på om du var åpen for å bli interessert i noen nye når du var så fiksert på fortiden.

Nå har du blitt en annen person, men du får ta den tiden du trenger og ikke stresse.

Jeg hadde problemer å komme over det som skjedde selv om det virket sprøtt ut at jeg slet så tungt. Jeg ble knyttet og jeg ble desverre glad i eksen min og jeg håpet at alt ville ordne seg mellom oss med at vi sluttet av vennskapelig i det minste istedet slik det ble.. Og det var tungt etter bruddet desverre. Jeg er fortsatt ikke helt over det. Nå i dag når jeg var på tinder dukket han opp der igjen. Men jeg bladde forbi. Det var ikke lett. Men jeg bega meg ut i en situasjon som jeg så virket feil fra start . Altså han sa ord og meninger som jeg var totalt uenig i selv om vi var enig i ganske mye og.. Så min skyld i at jeg lot han få komme inn i livet mitt. Men jeg opplevde ganske mye fint i kontakten også. Men som sagt det var en del ting som var helt håpløst å kunne akseptere å leve med. Jeg forsøkte men det ble bare bråk av alt tilslutt. Jeg hadde mye fint sammen med han også. Og savner det fine. Men jeg savner ikke usikkerheten pga disse momentene som jeg reagerte på fra start av. For meg var bruddet svært tungt og vil ikke ripe opp i det men det sitter i meg ennå som et lite sår. 

Jeg er litt sterkere nå. Og forsøker å bygge meg sterk og ikke overtenke slik jeg har gjort. Jeg kan lett tenke for mye. Og noen situasjoner var ganske tunge for meg. Og da analyserte jeg for mye. Noe jeg er blitt flinkere å stoppe med. Og det er et fremsteg. Men tankekjør er ikke lett. Vet det kan være sprøtt men det var en lei sak. 

Nå skal jeg ut å trene. Noe som er bra for meg. Jeg er flinkere å sette meg selv til å gjøre ting og tang slik jeg ikke blir hengende å tenke på ting og tang :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...