Gå til innhold

Når en gruer seg til jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gruer meg sykt mye til å gå på jobb. Vet det ikke er hensiktsmessig å grue seg til noe og at det er bortkastet energi, men det hjelper så lite fordi jeg vet hva som venter meg, og jeg slipper ikke unna. 

Så jeg lurer på om noen har noen gode tips til alternative tanker jeg kan jeg tenke så det kanskje bllr litt lettere. 

 

Anonymkode: d5512...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gruer meg sykt mye til å gå på jobb. Vet det ikke er hensiktsmessig å grue seg til noe og at det er bortkastet energi, men det hjelper så lite fordi jeg vet hva som venter meg, og jeg slipper ikke unna. 

Så jeg lurer på om noen har noen gode tips til alternative tanker jeg kan jeg tenke så det kanskje bllr litt lettere. 

 

Anonymkode: d5512...535

Gjelder det denne jobben spesifikt  eller har det vært sånn for alle jobber du har hatt?

Anonymkode: 0f0f5...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder det denne jobben spesifikt  eller har det vært sånn for alle jobber du har hatt?

Anonymkode: 0f0f5...084

Denne jobben .

Anonymkode: d5512...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne jobben .

Anonymkode: d5512...535

Kanskje lett etter en ny jobb da.

Anonymkode: 0f0f5...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, cilie skrev:

Jeg trenger også slike råd som ts etterspør. 

Det ser dessverre ikke så lovende ut.. 

Det er vondt og slitsomt å grue seg til å gå på jobb. En vet at en ikke har noe valg, en biter bare sammen og holde ut i 8 timer - dag etter dag.. 

Når jeg kommer hjem fra jobb klapper jeg sammen fordi jeg har brukt så mye energi. 
 
Jeg håper du finner en løsning. 

Anonymkode: d5512...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har vært i samme situasjon selv. Er forsatt i samme jobb og har endelig funnet min "posisjon" i jobben. Merket med en gang at det ikke bare hadde noe med jobben og gjøre, men også andre ting på fritiden- men klarte ikke finne ut hva som gjorde at jeg hadde det slik på jobb. I mitt tilfelle hjalp det meg og finne ting i min jobb jeg var bedre på, som jeg mestret. Mestre ting på jobb, få skryt og gi skryt. Det var en veldig viktig del av at jobben min er blitt bedre for meg nå og at jeg ikke gruer meg til jobb lenger. 

Håper dette kanskje gir deg litt "boost" til og virkelig mestre jobben din! Vet det er vanskelig idag og bare "få seg ny jobb".

Anonymkode: bcaec...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke lett å bytte bransje. Her preges jeg nok av å ikke få sove og stort sett alltid være småsyk. Fint å sovne i 24-tida og våkne i 02-tida. Gir ikke mindre angst og bedre helse det😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det ser dessverre ikke så lovende ut.. 

Det er vondt og slitsomt å grue seg til å gå på jobb. En vet at en ikke har noe valg, en biter bare sammen og holde ut i 8 timer - dag etter dag.. 

Når jeg kommer hjem fra jobb klapper jeg sammen fordi jeg har brukt så mye energi. 
 
Jeg håper du finner en løsning. 

Anonymkode: d5512...535

Jeg er i samme situasjon.. Leter etter ny jobb et annet sted i landet. Flytteklar fra byen jeg bor i. Ny start et annet sted i landet der ingen kjenner meg og jeg kan bygge på nytt

Anonymkode: 66a20...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, cilie skrev:

Nei, ikke lett å bytte bransje. Her preges jeg nok av å ikke få sove og stort sett alltid være småsyk. Fint å sovne i 24-tida og våkne i 02-tida. Gir ikke mindre angst og bedre helse det😰

Har du vurdert sykemelding?

Jeg har nesten ikke sovet i natt fordi jeg gruer meg så mye. Føler meg presset opp i et hjørne. Har mest lyst til å melde fravær, men det er bare å utsette problemet. Får vel bare bite sammen og stå i alt nok en gang, det blir slitsomt. 

Anonymkode: d5512...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg for min del kommer ikke til å vurdere sykemelding da jeg er i nav. Mest sannsynlig blir jeg ufør pga alt det her...

Anonymkode: 66a20...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Jeg for min del kommer ikke til å vurdere sykemelding da jeg er i nav. Mest sannsynlig blir jeg ufør pga alt det her...

Anonymkode: 66a20...356

Og jeg er ikke ts

Anonymkode: 66a20...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gitt opp. Jeg sier opp jobben. 

Anonymkode: d5512...535

Ikke så lurt å si opp før du har funnet en ny.

Anonymkode: 0f0f5...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så lurt å si opp før du har funnet en ny.

Anonymkode: 0f0f5...084

Jeg har ikke noe valg. Jeg har ikke styrke nok til å klare å stå i mot alt så mye lenger. Jeg blir grillet hver eneste gang jeg er på jobb, og det tar knekken på meg til slutt. 

Anonymkode: d5512...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe valg. Jeg har ikke styrke nok til å klare å stå i mot alt så mye lenger. Jeg blir grillet hver eneste gang jeg er på jobb, og det tar knekken på meg til slutt. 

Anonymkode: d5512...535

Forsøk alt annet før du sier opp jobben.  Snakk med sjef og/eller tillitsvalgt om evt. tilrettelegging eller andre oppgaver/mer opplæring/det som trengs for å få det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2018 den 1.04, AnonymBruker skrev:

Jeg gruer meg sykt mye til å gå på jobb. Vet det ikke er hensiktsmessig å grue seg til noe og at det er bortkastet energi, men det hjelper så lite fordi jeg vet hva som venter meg, og jeg slipper ikke unna. 

Så jeg lurer på om noen har noen gode tips til alternative tanker jeg kan jeg tenke så det kanskje bllr litt lettere. 

 

Anonymkode: d5512...535

Hvorfor gruer du deg til å gå på jobb? Har dette med arbeidsmiljøet eller noe? Det er lurt å prate med sjefen om det blir for vanskelig. Jeg gjorde det en gang og da ble alt bedre for meg. Han sa at han skulle ta tak i det med en gang, og det gjorde han. Etter dette så har jeg hatt det ganske bra på jobb. Jeg har en veldig trivelig arbeisplass, med trivelige folk rundt meg. Og heldigvis så var det bare å si ifra om hva som var vanskelig , og da ble alt tilrettelagt og ganske bra. 

En arbeidsgiver har plikt til å høre på deg. Og de skal forsøke å tilrettelegge om det dukker opp vanskeligheter. 

Jeg hadde egentlig gitt opp min jobb også, og siste løsningen var sjefen. Det er lenge siden nå, men sjefen tok meg på alvor med en gang, og sa at han skulle fikse forholdene til rette slik at jeg hadde det bra på jobb. Og det klarte han. Aldri gi opp uten litt kamp, for det er vanskelig å få jobb i dag. Og mye kan fikses til det bedre!. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Forsøk alt annet før du sier opp jobben.  Snakk med sjef og/eller tillitsvalgt om evt. tilrettelegging eller andre oppgaver/mer opplæring/det som trengs for å få det bedre.

Enig i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert sykemelding?

Jeg har nesten ikke sovet i natt fordi jeg gruer meg så mye. Føler meg presset opp i et hjørne. Har mest lyst til å melde fravær, men det er bare å utsette problemet. Får vel bare bite sammen og stå i alt nok en gang, det blir slitsomt. 

Anonymkode: d5512...535

Jeg kan ikke det, selv om jeg trolig oppfyller noen kriterier for å bli det. Jeg har fått en fin mulighet og ødelegger fryktelig for meg selv om jeg blir borte nå. Føler meg helt tom og har gått rundt som en zombie på jobb i dag. Glad jeg ikke er på tape. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 17.17, cilie skrev:

Jeg kan ikke det, selv om jeg trolig oppfyller noen kriterier for å bli det. Jeg har fått en fin mulighet og ødelegger fryktelig for meg selv om jeg blir borte nå. Føler meg helt tom og har gått rundt som en zombie på jobb i dag. Glad jeg ikke er på tape. 

Hvordan går det med deg? 

Jeg forstår «dilemmaet» ditt. Er sånn for meg også.

jeg har søkt på ny jobb hos samme arbeidsgiver som jeg kanskje har fortrinnsrett på (jeg er deltidsansat).

Anonymkode: d5512...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...