Gå til innhold

Normalt å havne litt tilbake.. når man har gjort fremskritt?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Psykisk sett så har dere gjerne merket det her inne. Jeg har vært bedre, og gjort store fremsteg med livet mitt. Men iblant så ramler jeg litt tilbake, men der vil jeg ikke være... Jeg begynte igjen å tenke på at jeg burde finne meg en mann og da begynte jeg å tenke på mine tidligere opplevelser og havnet litt tilbake psykisk sett i hodet mitt... 

Er dette normalt? Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Mina1 skrev:

Psykisk sett så har dere gjerne merket det her inne. Jeg har vært bedre, og gjort store fremsteg med livet mitt. Men iblant så ramler jeg litt tilbake, men der vil jeg ikke være... Jeg begynte igjen å tenke på at jeg burde finne meg en mann og da begynte jeg å tenke på mine tidligere opplevelser og havnet litt tilbake psykisk sett i hodet mitt... 

Er dette normalt? Hva tenker dere?

Jeg tenker at dette er veien mot bedring - veien er kronglete, men om du ser nøye etter så vil du se at det går sakte men sikkert oppover mellon knall og fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MxxM skrev:

Jeg tenker at dette er veien mot bedring - veien er kronglete, men om du ser nøye etter så vil du se at det går sakte men sikkert oppover mellon knall og fall :)

Ja veien er kronglete. Plutselig så har jeg perioder der jeg føler at det som plager meg er nesten helt borte. Og jeg er glad og happy for det. Men i går så kom det plutselig tunge tanker om fortiden min igjen. Det skjedde når jeg begynte å tenke på at jeg burde forsøke å finne meg en mann igjen.... Da kom angsten.. Da kom de tunge tankene tilbake fra alt jeg har opplevd... Da kom sinne tilbake... Da kom selvbereidelsene tilbake. .. men jeg innser at jeg må slippe det. Det er det eneste valget jeg har. Jeg må slippe all frykt, og roe ned. Jeg må også forsøke å ta meg byturer i blant... Jeg har blitt litt innskrenket pga fortiden... Angst for det ene og det andre, men jeg skal løfte meg selv opp igjen. Jeg er litt bedre i dag, og litt gladere i dag. Det er lurt å lære seg å gi blaffen i alt som er håpløst. 

 

9 timer siden, Kanuttius skrev:

Og tilbakefallene blir kortere og kortere for hver gang. Det kan se ut som du går rett vei Mina1.

Tilbakefallene blir kortere, men jeg har lært meg en ting og det er å tvinge meg selv til å gjøre en aktivitet eller noe istedet for å bli sittende å tenke når tilbakefall kommer. Men de kommer ikke så ofte som før. Dette er det største tilbakefallet i tankene jeg har hatt på en stund. Det gjelder å kaste tankene bort. Ikke tenke på det :) . Alt skal bli bra!. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Ja, det er normalt. Og regelen er den samme som for slanking: En sprekk er bare én sprekk. Alt er ikke ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Ja, det er normalt. Og regelen er den samme som for slanking: En sprekk er bare én sprekk. Alt er ikke ødelagt. 

Ja jeg vet... dette var som å havne litt tilbake og jeg begynte å surre litt igjen, men nå gjør jeg positive ting og lar det ikke prege dagen min. Skal gå inn på nettet å se etter jobber, holde orden i livet mitt er viktig, og gjøre smarte ting for å få bort de tunge tankene når de begynner. Det er nok normalt å gå litt opp og ned, og visse ting kan ta tid. Beste er å akseptere at det kan ta tid. Aksepterer jeg det ikke så blir det bare verre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yellow ledbetter
37 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja jeg vet... dette var som å havne litt tilbake og jeg begynte å surre litt igjen, men nå gjør jeg positive ting og lar det ikke prege dagen min. Skal gå inn på nettet å se etter jobber, holde orden i livet mitt er viktig, og gjøre smarte ting for å få bort de tunge tankene når de begynner. Det er nok normalt å gå litt opp og ned, og visse ting kan ta tid. Beste er å akseptere at det kan ta tid. Aksepterer jeg det ikke så blir det bare verre. :) 

Nettopp. Du har en plan, og du ser når det sklir ut, og da tar du grep og jobber du deg videre. Dette fikser du. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yellow ledbetter skrev:

Nettopp. Du har en plan, og du ser når det sklir ut, og da tar du grep og jobber du deg videre. Dette fikser du. :) 

Takk for tips. Ja jeg må ta grep hver gang jeg ser at jeg sklir ut igjen. Tror jeg er flinkere på det. At det skal ta så lang tid å glemme ting fra fortiden, men det kan ta sin tid. Og jeg må bare akseptere det, og gjøre det jeg kan for å leve i nuet og ha det best mulig. Ta grep når tankene kommer :) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt en jobb til. Ser at jeg må ikke la meg stoppe tross at jeg sliter litt med fortiden og kjærlighetslivet. Jeg står på og gjør mitt beste! 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...