Gå til innhold

Ttkort , dekket taxi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

 

noen som vet om det er mulig å få innvilget tt kort, dekket taxi, hvor en betaler en egenandel når man har en ekstrem angstlidelse og offentlig transport er umulig? 

Anonymkode: 91682...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

 

noen som vet om det er mulig å få innvilget tt kort, dekket taxi, hvor en betaler en egenandel når man har en ekstrem angstlidelse og offentlig transport er umulig? 

Anonymkode: 91682...e97

 

Ja, det er mulig, men du kommer nok i laveste prioriterte gruppe (dvs. færrest kroner/turer på kortet). Sørg for å få problematikken beskrevet av spesialist/behandler i psykiatri.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Ja, det er mulig, men du kommer nok i laveste prioriterte gruppe (dvs. færrest kroner/turer på kortet). Sørg for å få problematikken beskrevet av spesialist/behandler i psykiatri.

Jeg tror ikke det er prioriterte grupper lengre. Iallfall står det det i  brevene jeg har fått ang sum taxi til han jeg er verge for. De fleste får det samme.

Anonymkode: 4d4a1...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er prioriterte grupper lengre. Iallfall står det det i  brevene jeg har fått ang sum taxi til han jeg er verge for. De fleste får det samme.

Anonymkode: 4d4a1...bb5

 

Jo, det er det f.eks. ut ifra hvilken rullestol man har eller om man er synshemmet. Eldre og epileptikere får med visse unntak laveste beløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Jo, det er det f.eks. ut ifra hvilken rullestol man har eller om man er synshemmet. Eldre og epileptikere får med visse unntak laveste beløp.

Jeg fikk nå brev om att det var samme beløp til alle grupper fra og med i fjor jeg da.

Anonymkode: 4d4a1...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk nå brev om att det var samme beløp til alle grupper fra og med i fjor jeg da.

Anonymkode: 4d4a1...bb5

 

Hvilket fylke bor du i? TT-ordningen varierer sterkt fra fylke til fylke, så mulig det også er forskjellig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Hvilket fylke bor du i? TT-ordningen varierer sterkt fra fylke til fylke, så mulig det også er forskjellig?

Jeg bor I Hordaland Fylke

 

hvordan kan jeg søke? Er det psykiater som sender søknad? 

til psykiateren får jeg taxi frem og tilbake.

men jeg kommer meg ikke til lege og andre helsetiltak, etc

hver dag rister jeg sånn at jeg ikke klarer å stå på beina, lurer nesten på om jeg har epilepsi...!!

har mye fysiske problemer som følge av angst, med veldig ustabil mage og blodtrykk så jeg har svimtet av, for høyt eller lavt.

 

har googlet mye på nett, men finner ingen gode svar

 

Anonymkode: 91682...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor I Hordaland Fylke

 

hvordan kan jeg søke? Er det psykiater som sender søknad? 

til psykiateren får jeg taxi frem og tilbake.

men jeg kommer meg ikke til lege og andre helsetiltak, etc

hver dag rister jeg sånn at jeg ikke klarer å stå på beina, lurer nesten på om jeg har epilepsi...!!

har mye fysiske problemer som følge av angst, med veldig ustabil mage og blodtrykk så jeg har svimtet av, for høyt eller lavt.

 

har googlet mye på nett, men finner ingen gode svar

 

Anonymkode: 91682...e97

 

u søker til samfertselsavdelingen i fylket. Det er nok lurt å få en legeerklæring på det psykiatriske forholdet. Det er viktig å få frem at det er utfordrende å reise kollektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...