Gå til innhold

kosthold


Arne315

Anbefalte innlegg

Jeg er operert- fjernet halve underkjeven, fått stråling og cellegift for kreft i munnen. Det har gjort det vanskelig å spise. Jeg lager store lapskauser som varer 5-6 dager om gangen bestående av små biter av poteter, gulrøtter, kålrot, ferdige grønnsaksbalndinger, div tørkede erter og et par lungemoser/ev fiskeboller som alternativ. I tillegg kommer til hver porsjon avklipte brødskorper fra frokosten, tilførsel av kruskakli og litt leverpostei+ div krydder bl.a gurkemeie. Høres dette fornuftig ut? Jeg tar forøvrig div tabletter- som mutivitaminer, omega 3, hvitløkstab mm Til dessert er det daglig tinte frosne bær(blå-, bringe, jord-bær). Ellers spiser jeg en god del frukt. Høres dette greit ut eller har du noen forslag om forandringer?

t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette bør du ta kontakt med fastlegen din/stedet som behandlet deg om omgående. Etter et så stort inngrep bør du settes i kontakt med en ernæringsspesialist for råd om egnet diett, og du bør følges opp med prøver jevnlig. Lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...