Gå til innhold

"blendahvit"? DAFUQ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det galt å ha 6 hvite skuespillere i en serie i Norge?

https://www.dagbladet.no/kultur/kritiserer-nrks-storsatsning-for-a-vaere-utdatert-og-blendahvit/69321695

Må det være en av hver farge i alle serier, i Norge i 2018? Hvorfor det ? Er det noe jeg misforstår en bør ta de beste skuespillerne en finner om de har "Gal" hudfarge bør ikke ha noe å si...

Jeg ville tenkt at dette var en ræva serie (basert på bildene) men jeg ville ikke reagert på oioi oi 6 hvite follk i norge oioioi wow makan, hæææ 6 hvite fokk i Norden, i Norge, hvite folk i Norge, hææææææææææææ?

dafuq ? Nordmenn er ganske hvite ja stort sett, men det er ikke noe galt med vår hudfarge.... og vi bør ikke dømmes etter vår hudfarge, døm oss etter våre handlinger ikke hvordan vi ser ut takk

Anonymkode: f60a6...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det galt å ha 6 hvite skuespillere i en serie i Norge?

https://www.dagbladet.no/kultur/kritiserer-nrks-storsatsning-for-a-vaere-utdatert-og-blendahvit/69321695

Må det være en av hver farge i alle serier, i Norge i 2018? Hvorfor det ? Er det noe jeg misforstår en bør ta de beste skuespillerne en finner om de har "Gal" hudfarge bør ikke ha noe å si...

Jeg ville tenkt at dette var en ræva serie (basert på bildene) men jeg ville ikke reagert på oioi oi 6 hvite follk i norge oioioi wow makan, hæææ 6 hvite fokk i Norden, i Norge, hvite folk i Norge, hææææææææææææ?

dafuq ? Nordmenn er ganske hvite ja stort sett, men det er ikke noe galt med vår hudfarge.... og vi bør ikke dømmes etter vår hudfarge, døm oss etter våre handlinger ikke hvordan vi ser ut takk

Anonymkode: f60a6...776

Typisk nissene i kutureliten. Nå ender vi vel opp med 3-rangs skuespillere neste gang fordi de må kvoteres inn, må vite.

Gå ta dere en bolle.

 

Anonymkode: e056f...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det galt å ha 6 hvite skuespillere i en serie i Norge?

https://www.dagbladet.no/kultur/kritiserer-nrks-storsatsning-for-a-vaere-utdatert-og-blendahvit/69321695

Må det være en av hver farge i alle serier, i Norge i 2018? Hvorfor det ? Er det noe jeg misforstår en bør ta de beste skuespillerne en finner om de har "Gal" hudfarge bør ikke ha noe å si...

Jeg ville tenkt at dette var en ræva serie (basert på bildene) men jeg ville ikke reagert på oioi oi 6 hvite follk i norge oioioi wow makan, hæææ 6 hvite fokk i Norden, i Norge, hvite folk i Norge, hææææææææææææ?

dafuq ? Nordmenn er ganske hvite ja stort sett, men det er ikke noe galt med vår hudfarge.... og vi bør ikke dømmes etter vår hudfarge, døm oss etter våre handlinger ikke hvordan vi ser ut takk

Anonymkode: f60a6...776

Det ligger veldig mye mer bak uttrykket blendahvit enn selve hudfargen, selv om dette selvsagt er en viktig del. 

Anonymkode: 29eb9...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå ender vi vel opp med 3-rangs skuespillere neste gang

Akkurat denne serien har ganske dårlig besetning som det er. Jeg har riktignok bare sett første episode. Skulle tro det var sesong 8 episode 37 etter innhold og humor å dømme.

Hadde de skrevet inn en "flerkulturell helt", ville klisjéfaktoren vært så høy at dét også hadde blitt kritisert. (For en flerkulturell dust hadde de nok ikke tatt sjansen på.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror få hadde tenkt over det hvis det ikke ble slått opp sånn. Jeg har ikke ofret det en tanke. Hadde heller ikke ofret det en tanke om det var en skuespiller og to i serien med innvandrerbakgrunn. Men nå er ikke jeg i den bransjen, så det føles kanskje mer urettferdig for skuespillerne som kanskje føler seg oversett. Syns alle skuespillere bør i de fleste tilfelle få samme sjanse til audition osv. Men jeg tror at dette er en litt urettferdig bransje, litt sånn venners venner tipsing kanskje. De bør vel heller gjøre noe med hele prosessen i rollebesetning.

Anonymkode: 4fd85...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det galt å ha 6 hvite skuespillere i en serie i Norge?

https://www.dagbladet.no/kultur/kritiserer-nrks-storsatsning-for-a-vaere-utdatert-og-blendahvit/69321695

Må det være en av hver farge i alle serier, i Norge i 2018? Hvorfor det ? Er det noe jeg misforstår en bør ta de beste skuespillerne en finner om de har "Gal" hudfarge bør ikke ha noe å si...

Jeg ville tenkt at dette var en ræva serie (basert på bildene) men jeg ville ikke reagert på oioi oi 6 hvite follk i norge oioioi wow makan, hæææ 6 hvite fokk i Norden, i Norge, hvite folk i Norge, hææææææææææææ?

dafuq ? Nordmenn er ganske hvite ja stort sett, men det er ikke noe galt med vår hudfarge.... og vi bør ikke dømmes etter vår hudfarge, døm oss etter våre handlinger ikke hvordan vi ser ut takk

Anonymkode: f60a6...776

Synes ikke det er dumt at man kunne hatt litt mer mangfold i en serie. Men at man har 6 hvite ungdommer er ikke galt det heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger veldig mye mer bak uttrykket blendahvit enn selve hudfargen, selv om dette selvsagt er en viktig del. 

Anonymkode: 29eb9...fea

Hva da? Noe vi burde bry oss om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, Gargamel skrev:

Hva da? Noe vi burde bry oss om? 

Sikkert ikke med mindre du er interessert i sosiologi.

Anonymkode: 29eb9...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff nordmennene i håndballlandslaget har vist også feil hudfarge, æsj

https://www.dagbladet.no/sport/alle-disse-blendahvite-jentelagene-svekker-norge/60515097

Vi bør sparke halvparten av dem, tror ikke de er gode i håndball de er bare hvithetsdiskriminert inn, helt sikkert, rass-ister hele gjengen, eller ihvertfall halvparten

Synd at nordmennene endret hudfargen etter at de dro fra afrika til norden, den var nok mye bedre før vi bør skamme oss over at evolusjonen ga oss oss bor her i Nord hvit hudfarge, fy skamme oss

Bra vi har innvandring da slik at vi blir kvitt denne hvitheten etterhvert får vi håpe

Forresten, hvorfor er det bare kvinner... i kvinnelandslaget, hvor er mangfoldet av kjønn? Hvorfor er det bare norske jenter i det norske jentelandslaget, hvorfor er det ikke utenlandske menn der, hæææææææææ

Om sosiologene kunne forklart meg dette ville det vært fint, jeg skjønner ingenting av poenget med dette våset, deler en folk i grupper, får du grupper vs grupper, vi bør heller være en gruppe..... Hvorfor vil dere dele oss inn i mindre grupperinger som skal kjempe mot hverandre, hvor tror dere det ender, hvor har slike tanker endt historisk, sosiologene har nok svaret på dette, men tror ikke de vil skrive det her...... 

Anonymkode: f60a6...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Black power, black pride / gay pride osv det er 100 % halal. Men white pride det er helt forkastelig.

 

Jeg sier ikke dette fordi jeg er stolt av å være hvit. For det er jeg ikke (noe så dumt å være stolt av sin hudfarge). Men det er ett paradoks.

Heterofil hvit mann er det verste man kan være i dag. Vi er patriarkatet. Dagens vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff nordmennene i håndballlandslaget har vist også feil hudfarge, æsj

https://www.dagbladet.no/sport/alle-disse-blendahvite-jentelagene-svekker-norge/60515097

Vi bør sparke halvparten av dem, tror ikke de er gode i håndball de er bare hvithetsdiskriminert inn, helt sikkert, rass-ister hele gjengen, eller ihvertfall halvparten

Synd at nordmennene endret hudfargen etter at de dro fra afrika til norden, den var nok mye bedre før vi bør skamme oss over at evolusjonen ga oss oss bor her i Nord hvit hudfarge, fy skamme oss

Bra vi har innvandring da slik at vi blir kvitt denne hvitheten etterhvert får vi håpe

Forresten, hvorfor er det bare kvinner... i kvinnelandslaget, hvor er mangfoldet av kjønn? Hvorfor er det bare norske jenter i det norske jentelandslaget, hvorfor er det ikke utenlandske menn der, hæææææææææ

Og hvorfor deltar ikke jenter med såkalt minoritersbakgrunn i idrett? Det kan man lure på.

Anonymkode: e056f...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor deltar ikke jenter med såkalt minoritersbakgrunn i idrett? Det kan man lure på.

Anonymkode: e056f...44a

Nei det er vel svart-hudfargede fedre som nekter dem stort sett, men en får skylde på hvite trenere, trenerne er sikkert rass-ister får vi si så vi ikke legger skylden på noen med feil hudfarge.... Det er ikke sosiologisk riktig å skylde på folk med mørk hudfarge, de er jo ofre for rass-ismen

SMFH

Anonymkode: f60a6...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert ikke med mindre du er interessert i sosiologi.

Anonymkode: 29eb9...fea

Er det et faguttrykk fra sosiologien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor deltar ikke jenter med såkalt minoritersbakgrunn i idrett? Det kan man lure på.

Anonymkode: e056f...44a

Det er brukbare andeler jenter med minoritetsbakgrunn på håndballag i aldersbestemte klasser, i de områdene der det bor mange med slik bakgrunn. De færreste satser jo når de blir nesten voksne, uansett bakgrunn. 

Guttene med minoritetsbakgrunn spiller nesten bare fotball. Håndball står ikke sterkt i de landene innvandrerne våre kommer fra. Derimot har vi fått serier i landhockey - gjett hvem som spiller der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Kjører man forbi Ikea Furuset på sommeren så kan man se innvandrere spille cricket. Det er populær sport blant pakistanere. De er like glad i det som ola dunk er i langrenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

For å si det mer rett ut så misliker jeg sterkt uttrykket "blendahvit" fordi det er rasistisk. Jeg liker ikke rasisme. 

Det at noen er mørke i huden garanterer ikke at de står for noe annet enn en hvit person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...