Gå til innhold

Krise-måling: Ap ville gjort sitt dårligste valg på 94 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Man kan lure på om sosialdemokratiet har utspilt sin rolle. Den sosialdemokratiske kollapsen i Europa ser ut til å ha nådd Norge. Arbeiderpartiet faller dramatisk på NRKs partibarometer for januar. De er nå nede på 20,1 prosent. 8,6 prosentpoeng under Høyre.

https://www.nrk.no/norge/krise-maling-for-store-og-tajik_-ap-ville-gjort-sitt-darligste-valg-pa-94-ar-1.13858065

 

 

Anonymkode: 76526...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Hvis de hadde lagt seg på en restriktiv innvandringspolitikk igjen, og ikke vært så åpne til radikalerne i eget part så hadde de fått min stemme igjen, slik de hadde under Stoltenberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er jo en lang tid til kommunevalget og klarer de å reise kjerringa å få fokus på markante skillelinjer mellom høyre og venstreside i klart formulerte begreper så kan politikken igjen få innhold tror jeg. Jeg er bare veldig usikker på hvor de skillelinjene egentlig går. Vet de hva de vil i politikken lenger? Og det gjelder ikke bare Arbeiderbevegelsen. Men folk må snakke for seg sjøl. Man kan bare krysse fingrene. Vi mangler stabilitet. Ingen vet lenger hvordan vi skaper jobber som virkelig er varig bærekraftige. Men folk må snakke for seg sjøl. Håper bare først for fred i verden😊

Hva er mee-too"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Når man leser nettavis ser det ut som partiet slites i filler. Jeg håper Oslo delen trekker det lengste strået for de virker nå mest samlende og fremoverlente. Man må jo tro at summen av hva som skjer i verden representerer fremskritt på en måte en stabilitet rotfestet i historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

De sliter virkelig nå, ja. Jeg har lagt merke til at de har fått media mot seg, og det er virkelig noe nytt. Det skjedde lenge før Giskesaken.

De har ingen leder der som kan samle verken partiet eller landet heller. Giske var aldri samlende. Hadja får for mye fokus på at hun er "flink",  kvinne og har minoritetsbakgrunn. Hvite menn på 50 lurer kanskje på om hun vil være en statsminister for dem også når det trengs. Jeg tror hun kom dårlig ut av Giskesaken. Det er mange menn som synes metoo-lynsjemobben er litt skummel, selv om de som blir hengt stort sett er skyldige. Akkurat det å kutte hjørner i Giskesaken virker ikke veldig betryggende. Bedre med en sheriff som insisterer på "fair trial". Dessverre klarte ikke Støre helt å fylle den hatten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Når jeg var liten hadde pappa med en trekkoppbil med to sheriffer som satt i fremsette og beveget og dirigerte med armene. Fin leke men tror mamma ga den til noen andre da den var liksom litt " fremmed" i min alder. Ikke at jeg ikke husker den altså.

Jeg tror ikke man treffer " velgerne hjemme". Det er så mange synlige og usynlige skillelinjer at alt er " strømførende" Det ser mørkt ut nå. Man vet ikke lenger hvordan folk flest har det. Jeg tror elite og automatisering og roboter har tatt over alt. Man får bare vondt i hodet og blir veldig lei seg av all politikk.

Det neste er vel at 1600 tall og dødstraff kommer tilbake. Så alvorlig kjennes alt.

(Kanske bare dårlig kronekurs og kurs på kvinnelige ledere og vanskelig valutakurs hos de som bestemmer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det neste er vel at 1600 tall og dødstraff kommer tilbake. Så alvorlig kjennes alt.

Akkurat den bekymringen synes jeg du skal la ligge.  Det tror jeg absolutt ikke kommer til å skje i Norge i vår (i betydningen din / min) tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man vet aldri. Jeg er uansett mot som vanlig. Ikke rart man føler seg syk i våre dager. Sett fra kjøkkenbordet er det mer enn underlige tider. Venter ærlig talt bare på det store krakket.Jeg føler meg hjertesyk og psykiak sliten og veldig trist. Savner min far og mor selv om jeg vet hvor heldig jeg er som har fått beholde dem til høy alder. Vi skulle snakket mer. Men når vi alle tre var hjemme sammen så va liksom ord overflødig. Sånn er det bare for så mange tror jeg. De er alltid med meg det er ikke det men så mye jeg nok aldri vil forstå. Men det er triste tider for så mange så dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Maggie55 skrev:

Man vet aldri. Jeg er uansett mot som vanlig. Ikke rart man føler seg syk i våre dager. Sett fra kjøkkenbordet er det mer enn underlige tider. Venter ærlig talt bare på det store krakket.Jeg føler meg hjertesyk og psykiak sliten og veldig trist. Savner min far og mor selv om jeg vet hvor heldig jeg er som har fått beholde dem til høy alder. Vi skulle snakket mer. Men når vi alle tre var hjemme sammen så va liksom ord overflødig. Sånn er det bare for så mange tror jeg. De er alltid med meg det er ikke det men så mye jeg nok aldri vil forstå. Men det er triste tider for så mange så dessverre.

Du er veldig negativ?

Anonymkode: 76526...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gledelig lesning da jeg så det, men det er nok ikke vedvarende og det er lenge til valg. Vi kan sove i trygg visshet om at Arbeiderpartiet igjen vil berike vårt samfunn fra regjeringsposisjon sammen med SV :-) 

Som de så fint sa: Høyre har bragt landet til kanten av stupet. Vi skal ta neste steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg er spesielt deppa om dagen med mye sykdom og leit tett innpå livet.Kanskje derfor mye negativ.

På den annen side er ikke dette spesielt for dette politiske partiet. Det er bare så rart at det kommer til syne i politikk dette med krenkelser da politikk handler jo om alt annet. Jeg hadde ikke trodd dette om dem for å si som sant er. Men politikere over hele verden ønsker jo bare all sivilisert liv ut av kartet virker det som. Det vil gå aldeles rundt for mange av dem tilslutt tror nå jeg.

Mye er bare ut for meg iallefall. Så mye jeg ikke gidder å følge med på lenger. Livet har ikke uendelig med tid og krefter for noen og folk har forskjellige interesser. Alle kan få nok liksom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Håper iallefall at ingen tafser på eller krenker de norske i Amerika nå iallefall. Dette er kulturelle trekk av ulik alvorlighet over hele verden virker det som. Men de har jo sikkert  ektefeller med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ingenting er jo selvsagt som før som ingen ønsker for den sakens skyld. Men kjøpte man to pølser i ett brød før ,måtte man ikke betale for to brød med pølse. Man kan selvsagt kjøpe et " horn" med skinke og ost.Men det er ikke lenger noe sprøtt og godt. Vi endres alle så umerkelig at vi ikke ser det annet enn på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det blir sikkert som alltid ved valg og ved vurdering av mennesker at alle blir bare overrasket over hvem som er best forberedt. Tror ikke de etablerte partiene lar seg rikke. Litt fornyelse i frisørstolen ellers blir alt det samme tror jeg egentlig. Alle disse partiene  såsom Ap og Høyre har store avishus og familiedynastier bak seg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 10.1.2018 den 8.41, Gargamel skrev:

De sliter virkelig nå, ja. Jeg har lagt merke til at de har fått media mot seg, og det er virkelig noe nytt. Det skjedde lenge før Giskesaken.

De har ingen leder der som kan samle verken partiet eller landet heller. Giske var aldri samlende. Hadja får for mye fokus på at hun er "flink",  kvinne og har minoritetsbakgrunn. Hvite menn på 50 lurer kanskje på om hun vil være en statsminister for dem også når det trengs. Jeg tror hun kom dårlig ut av Giskesaken. Det er mange menn som synes metoo-lynsjemobben er litt skummel, selv om de som blir hengt stort sett er skyldige. Akkurat det å kutte hjørner i Giskesaken virker ikke veldig betryggende. Bedre med en sheriff som insisterer på "fair trial". Dessverre klarte ikke Støre helt å fylle den hatten. 

 

Det er mange kvinner som også synes metoo-lynsjemobben er skummel, når en hører om hvordan media opererer. 

En kollega av meg og flere av hennes venninner ble oppringt av media hvor de forsøker å hale og dra ting ut av dem. 

Når det ikke har forekommet noen ting og de ikke har noe å melde, blir det vridd til at de er livredd for å snakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...