Gå til innhold

gravid, ømme bryst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som vet når dette med ømme bryst avtar? Er man øm gjennom hele svangerskapet, eller forsvinner det etterhvert?

Jeg er gravid i uke 7, men kjenner f.eks. at jeg er mer øm på kveld enn morgen, og at det varierer litt fra dag til dag. Kjenner at jeg nesten blir litt nervøs når det er dager jeg ikke kjenner så mye, har ikke så mye erfaring da dette er mitt første svangerskap. Leser i tillegg at spontanabort er veldig vanlig, og at symptomer på det kan være at graviditetssymptomer forsvinner..

 

Anonymkode: 93038...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hos de fleste forsvinner ømheten innen utgangen av første trimester (de første tre måneder), men noen har ikke spesiell ømhet i det hele tatt, andre har det gjennom hele svangerskapet. Det er akkurat som at noen kvinner har ømme bryster før menstruasjon, mens andre ikke kjenner noe. Kvinner er forskjellige. Lykke til med graviditeten.

Hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg lurer også på det med kroppstemperatur..De første ukene etter eggløsning og positiv graviditetstest, så var temperaturen høyere på kvelden også, ikke bare om morgenen. Nå de to siste ukene, så har jeg igrunn hatt omtrent samme temperatur gjennom hele dagen, bittelitt høyere på kvelden men ikke så høy som de første ukene. Den er fortsatt høyere enn før eggløsning altså, men er det slik at temperaturen stabiliserer seg utover i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Her må jeg bli deg svar skyldig. Temperaturen stiger et par streker etter eggløsning pga progesteronhormonet. Progesteron er forhøyet resten av svangerskapet, så jeg vil anta at temperaturen også er det. Jeg skjønner ikke at du daglig måler temperatur to ganger daglig. Hva er hensikten med det?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig nervøs pga. abort tidligere, og redd for at det skal skje igjen :( og man leser om både det ene og det andre..

Anonymkode: 93038...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...