Gå til innhold

Synptomer på kjønnssykdom? (Mann)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 23 år fra Nord-Norge som i november hadde ubeskyttet sex med en mann en gang (analt og oralt). 

Jeg hadde ingen symptomer på noe kjønnsykdom før etter ca 3 uker etter samleie. Da fikk jeg først kløe på og rundt forhuden, litt ubehag i testiklene, i tillegg til svie og kløe på penis og litt vondt/svie under vannlating noe jeg aldri før har hatt. Dette har vedvart, og det er nå ca. en måned siden symptomene begynte. Det er også rødt og irritert i området rundt penishodet. Spesielt under og etter onanering/samleie.

 

Jeg tok derfor kontakt med sexpartneren jeg hadde hatt sex med 3 uker før symptomene begynte og jeg fikk til svar at vedkommende hadde fått påvist klamydia. Dette var visstnok klamydiavirus men ikke kjønnsykdom ifølge han selv. Han anbefalte meg å teste meg.

 

Jeg tok derfor kontakt med testkontoret for kjønnsykdommer på mitt hjemsted og fikk tatt både urin- og blodprøver der. Jeg fikk ti dager senere svar om at jeg ikke hadde noen kjønnsykdommer som de hadde testet for og at alt var fint. 

 

Jeg ble selvsagt lettet over dette, men har i ettertid lest at en urintest for klamydia må være tatt av den aller første urinen som kommer ut. Tingen er at jeg nettopp hadde vært og tisset før jeg skulle teste meg, og at denne urinen ikke var helt optimal (har jeg lest i ettertid).

 

Mine spørsmål er derfor :

 

- Er det veldig viktig for å få riktig resultat at det er den første urinen som blir brukt til testing for å få et riktig resultat eller tror du det ville vist positivt uansett om jeg var smittet?

 

- Hva tror dere dette kan være basert på hva jeg har beskrevet om det ikke er noen kjønnsykdommer? 

- Er det mulig for min tidligere sexpartner (og eventuelt jeg å ha blitt smittet) og å ha klamydiavirus og ikke klamydia-kjønnsykdom? Hvordan eventuelt smitter dette? Og hva er symptomene?  Vil dette slå ut på en vanlig test for kjønnssykdommer? 

 

Setter stor pris på svar raskest mulig. 

Anonymkode: be8a5...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta ny morgen urin prøve,det høres ut som klamydia, det er heldigvis medisin å få,og viktig med ny prøve etter behandlingen er over.

Anonymkode: a0549...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...