Gå til innhold

Hva skjer hvis jeg rømmer fra psykehuset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er innlagt på tvang, men har de siste to ukene ikke vært suicidal lenger. Likevel holder de meg her. Selv mener jeg at oppholdet her bidrar til å holde depresjonen ved like. Ukesvis med "fengsel", stress med andre medpasienter, osv. Kan jeg få bli hjemme, hvis jeg rømmer hjem?

Anonymkode: 25086...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er innlagt på tvang, men har de siste to ukene ikke vært suicidal lenger. Likevel holder de meg her. Selv mener jeg at oppholdet her bidrar til å holde depresjonen ved like. Ukesvis med "fengsel", stress med andre medpasienter, osv. Kan jeg få bli hjemme, hvis jeg rømmer hjem?

Anonymkode: 25086...55c

Du gir dem god grunn til å holde deg enda lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir bare enda mer stress da. Da kommer bare politiet å henter deg også kan de forlenge tvang. 

Anonymkode: fd008...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få bli hjemme, hvis jeg rømmer hjem?

Anonymkode: 25086...55c

Selvfølgelig ikke. Du gjør det bare værre for deg.

Anonymkode: 3944e...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er innlagt på tvang, men har de siste to ukene ikke vært suicidal lenger. Likevel holder de meg her. Selv mener jeg at oppholdet her bidrar til å holde depresjonen ved like. Ukesvis med "fengsel", stress med andre medpasienter, osv. Kan jeg få bli hjemme, hvis jeg rømmer hjem?

Anonymkode: 25086...55c

Snakk med  behandler og foreslå at du i første omgang kan være hjemme på permisjon noen dager for å se hvordan det går. 

Anonymkode: df102...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man stikker før man er ferdigbehandlet, så kan man nektes hjelp en annen gang.

Anonymkode: 0d7db...777

Det er ikke korrekt. Alle som trenger helsehjelp får det selv om de har gjort umodne valg tidligere.

Anonymkode: 8f1a0...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, skal ikke rømme. Har valgt å være åpen og ærlig om ting.

Anonymkode: 25086...55c

Bra :-) Det var trist å lese at du opplever oppholdet bidrar til å vedlikeholde depresjonen, dette bør (må) du ta opp med primærsykepleier/behandler om du ikke alt har gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke korrekt. Alle som trenger helsehjelp får det selv om de har gjort umodne valg tidligere.

Anonymkode: 8f1a0...eba

Akutthjelp ja. Men det er ikke sikkert man får hjelp med ikke-akutte ting. Sånn var det iallfall før. Det er lenge siden jeg har vært innlagt (2004).

Anonymkode: 0d7db...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du er ærlig med deg selv, hvorfor vil du hjem?

 

Anonymkode: cae7c...c80

Tror mange gjerne vil hjem etter to måneder på akuttpsykiatrisk. Jeg vil gjerne ha hjelp, men jeg ønsker ikke å være innesperret. Etter så lang tid så er det nok ikke så rart at det blir en belastning.

Anonymkode: 25086...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...