Gå til innhold

Bør Norge selge våpen? De brukes jo i krig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Norge lager mye våpen og selger dem, disse våpenene kjøper folk, ikke fordi de liker å kaste bort penger men fordi de kan brukes i krig. I krig dør sivile, mange sivile, omtrent 50% av dødsfall i krig er uskyldige sivile viser historien. 50% av de som blir drept av våpnene vi selger vil være sivile. Det er krig, og krigene har endret seg i nyere tid mer og mer er i sivile områder og det er vanskeligere å "treffe" soldater fordi de gjemmer seg mer blandt sivile fordi det gir dem en taktisk fordel og større sjangse for å vinne krigen men på bekostning av de sivile de kjemper for selvsagt, pluss at du får propaganda overtak "fienden" skøyt mot sykehus, fienden er ond, kan en si, også utelater en å nevne at en selv plasserte bombekastere på sykehusets område etc dette driver palestinerne med og norske medier hyller dem for denne strategien (jeg kjenner ikke til denne krigen i Jemen spesifikt så vet ikke hva som er fakta og fiksjon med tanke på dette snakker generellt her) men dette er en vanlig brukt "strategi" i midtøsten kriger ihvertfall, patetisk men vanlig

Bør vi slutte å selge våpen ? (Da vil de vel bare kjøpe våpen fra andre istedenfor......?)

Kjør debatt

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/4dzEVV/ny-video-avslorer-her-kriger-vaepnet-kjoretoy-fra-norskeid-selskap-i-jemen

Anonymkode: c78db...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge lager mye våpen og selger dem, disse våpenene kjøper folk, ikke fordi de liker å kaste bort penger men fordi de kan brukes i krig. I krig dør sivile, mange sivile, omtrent 50% av dødsfall i krig er uskyldige sivile viser historien. 50% av de som blir drept av våpnene vi selger vil være sivile. Det er krig, og krigene har endret seg i nyere tid mer og mer er i sivile områder og det er vanskeligere å "treffe" soldater fordi de gjemmer seg mer blandt sivile fordi det gir dem en taktisk fordel og større sjangse for å vinne krigen men på bekostning av de sivile de kjemper for selvsagt, pluss at du får propaganda overtak "fienden" skøyt mot sykehus, fienden er ond, kan en si, også utelater en å nevne at en selv plasserte bombekastere på sykehusets område etc dette driver palestinerne med og norske medier hyller dem for denne strategien (jeg kjenner ikke til denne krigen i Jemen spesifikt så vet ikke hva som er fakta og fiksjon med tanke på dette snakker generellt her) men dette er en vanlig brukt "strategi" i midtøsten kriger ihvertfall, patetisk men vanlig

Bør vi slutte å selge våpen ? (Da vil de vel bare kjøpe våpen fra andre istedenfor......?)

Kjør debatt

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/4dzEVV/ny-video-avslorer-her-kriger-vaepnet-kjoretoy-fra-norskeid-selskap-i-jemen

Anonymkode: c78db...0c9

Det er et vanskelig spørsmål.

Anonymkode: b96eb...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Prinsipielt mener jeg ikke men det er jo vanskelig blant annet på grunn av arbeidsplasser å slutte med en gang. Men mankanjo prøve å trappe forsiktig ned og vri salget over i minst mulig skadelige tingommanharnoe valg da egentlig????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener som du om jeg oppfatter deg rett er inne på at man må ikke tro på alt. Men det er veldig flott at idealister finnes som jobber for fred og nedrustning på den annen side. Sjøl er jeg blitt mer og mer skeptiker til det meste med årene. Man har ofte de beste intensjoner i livet men så blir alt galt uansett. Sånn er det bare. Men å tenke positivt har aldri skadet noen tror jeg.

Anonymkode: 18efb...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Enkelte lever godt på løgn hele livet til ende virker det bare som for å sette det på spissen. Sånn er det visst bare. Men det er jo også så mye annet som henger sammen med så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen

der jeg bor, i ei bygd i rogaland, bor det mange invandrere og rusmissbrukere som gjør hærverk, men det som er så rart, er at det er faktisk en våpenbutikk i bygda der også. der selger de både jaktvåpen og pistoler og sånne eksplosjonsgreier. den heter "våpenhandel". det er skumle greier. spesdielt når lensmanskontoret er lakt ned i bygda, og det bare er politi i byen 15 minutter kjøring fra bygda. fa har jo terrorister en super mulighet til terror i bygda vår, desverre. jeg suns våpenhandel bør legges ned. de kan jo komme med fake-våpenlisens i butikken og da er det bare apørsmål om tid før det kommer en selvmordsbomber og skyter i bygda og så sprenger seg selv mens de roper "o allah achbarrh!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...