Gå til innhold

Får hodepine av tampong og bind under mensen. skulle jeg ha prøvd menskopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mistenker at jeg får hodepine av å bruke tampong/bind når jeg har mensen. Lurer på om jeg skulle ha prøvd menskopp??  Noen som har erfaringer med at de får hodepine med menskopp?? Har mensen uka her. Hodepine hver dag, helt til jeg trekker ut tampongen og bruker papir. Da forsvinner hodepinen. Bruker p piller, tar kun pause ved blødning/spotting. Tror det er stoffer jeg reagerer på i tampong/bind. Eller så er det stoffer kroppen produserer/ ikke produserer når jeg har mensen som kan til hodepinen. Fått dette med årene.

 

K44 år

Anonymkode: 5e35b...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mistenker at jeg får hodepine av å bruke tampong/bind når jeg har mensen. Lurer på om jeg skulle ha prøvd menskopp??  Noen som har erfaringer med at de får hodepine med menskopp?? Har mensen uka her. Hodepine hver dag, helt til jeg trekker ut tampongen og bruker papir. Da forsvinner hodepinen. Bruker p piller, tar kun pause ved blødning/spotting. Tror det er stoffer jeg reagerer på i tampong/bind. Eller så er det stoffer kroppen produserer/ ikke produserer når jeg har mensen som kan til hodepinen. Fått dette med årene.

 

K44 år

Anonymkode: 5e35b...1b1

Helt vanlig med hodepine under menstruasjon, hormonell hodepine, såkalt, men at det har sammenheng med tampongbruk eller bindbruk synes jeg høres lite sannsynlig ut.

Anonymkode: 0e0bc...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Som anført i det svar du har fått, er det menstruasjon (og hormonendringer i denne perioden) som gir deg hodepine, ikke om du bruker tampong eller bind. Du kan gjerne forsøke menskoppen, det er mange som liker den veldig godt. Og så er den miljøvennlig.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...