Gå til innhold

Hvordan få skikkelig hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fire ganger på legevakta på 1,5 mnd. Det resulterte i to korttidsopphold på Dps (5 dager) og en natt (foregående natt) på psykiatrisk Avd. Jeg er ei relativt oppegående dame, men føler ikke jeg får hjelpa jeg trenger. Full av selvmordstanker, null håp for fremtiden med min bipolar lidelse som for min del dreier seg mest om depresjoner. Ble sendt hjem i dag igjen, med samme beskjed om at 1 time i uka på poliklinikken er nok. Jeg har familie og bruker all min energi på at de skal ha et noenlunde normalt liv på tross av sykdommen min. Hvor lenge skal jeg orke dette? Denne depresjonen har vart i 2,5 mnd varierer fra moderat til alvorlig - svingninger i nederste skala. , ser null tegn til bedring annet enn at jeg er nå redd det er i ferd med å bikke over til blandet tilstand.

Sånn! Utblåsning gjennomført. Takk for at noen kanskje gadd å lese.

Anonymkode: 3d5f8...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fire ganger på legevakta på 1,5 mnd. Det resulterte i to korttidsopphold på Dps (5 dager) og en natt (foregående natt) på psykiatrisk Avd. Jeg er ei relativt oppegående dame, men føler ikke jeg får hjelpa jeg trenger. Full av selvmordstanker, null håp for fremtiden med min bipolar lidelse som for min del dreier seg mest om depresjoner. Ble sendt hjem i dag igjen, med samme beskjed om at 1 time i uka på poliklinikken er nok. Jeg har familie og bruker all min energi på at de skal ha et noenlunde normalt liv på tross av sykdommen min. Hvor lenge skal jeg orke dette? Denne depresjonen har vart i 2,5 mnd varierer fra moderat til alvorlig - svingninger i nederste skala. , ser null tegn til bedring annet enn at jeg er nå redd det er i ferd med å bikke over til blandet tilstand.

Sånn! Utblåsning gjennomført. Takk for at noen kanskje gadd å lese.

Anonymkode: 3d5f8...44d

Hva slags hjelp tror du at du kunne hatt nytte av nå? Kan det være et alternativ å få hjelp fra kommunepsykiatrien i tillegg?

Anonymkode: 25937...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva slags hjelp tror du at du kunne hatt nytte av nå? Kan det være et alternativ å få hjelp fra kommunepsykiatrien i tillegg?

Anonymkode: 25937...5d6

Ikke et dumt forslag. Har ikke tenkt i de baner. Skal drøfte det m behandleren min. Takk!

Anonymkode: 3d5f8...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke et dumt forslag. Har ikke tenkt i de baner. Skal drøfte det m behandleren min. Takk!

Anonymkode: 3d5f8...44d

Godt tips du fikk av forrige innsender. I tillegg ville jeg undersøkt om det finnes noen samtalegrupper for bipolare (evt kurs når du evt skulle føle deg i stand til det) der du bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det begrunnet hvorfor du ble sendt hjem, utover at 1 time per uke på poliklinikk skulle være nok? Hva slags hjelp ønsker du ved innleggelse, og har det hjulpet tidligere? Kan du be om et slikt opplegg dersom det kunne hjulpet deg?

Anonymkode: 185cc...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...