Gå til innhold

Kan sterk angst og uro være innleggelsesgrunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mina1 skrev:

Det kan være innleggelsesgrunn. Jeg er heldigvis blitt flink til å håndtere angsten min. Jeg har blitt veldig sånn med å si til meg selv: ja alt går bra... hvorfor skal jeg bekymre meg for noe som ikke har hendt ennå.... osv.... Jeg har hatt en tendens til å bekymre meg for ting som ikke er hendt. Men hva om, hva hvis osv.... Og så begynte jeg å tenke på at det umulige kunne gå ann... og så bilder i hodet mitt av alt det, men faktisk ... det beste er å ikke bry seg med tankene, og bare la tankene få forsvinne. Men lett å si, men jeg har blitt flinkere med det enn noensinne. Synes det faktisk er utrolig at jeg har klart det etter å ha hatt angst siden jeg var tenåring... men jeg orker ikke å engasjere meg lenger i angsten når den ikke er sannsynlig i øyeblikket engang. 

Men hva om du får et massivt panikk-anfall? Da går det vel ikke an å skyve tankene bort eller la være å engasjere seg i angsten? For da er det jo så overveldende at man tror man skal dø...

Mener ikke at panikkanfall er innleggelsesgrunn (jmfr. tema for tråden), men jeg bare lurer på hvordan du ville ha taklet det om du fikk et panikkanfall.

Anonymkode: 7b78e...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva om du får et massivt panikk-anfall? Da går det vel ikke an å skyve tankene bort eller la være å engasjere seg i angsten? For da er det jo så overveldende at man tror man skal dø...

Mener ikke at panikkanfall er innleggelsesgrunn (jmfr. tema for tråden), men jeg bare lurer på hvordan du ville ha taklet det om du fikk et panikkanfall.

Anonymkode: 7b78e...f18

Jeg får panikkanfall ennå. Sist gang jeg fikk ett var på tirsdagen. Jeg tenkte så mye og gikk rundt å tenkte på alt mulig kjipt uten at jeg ville det, og plutselig så mistet jeg helt hukommelsen for hva jeg tenkte på, og fikk panikk for jeg måtte huske hva jeg tenkte på.. Merkelige greier.... men sånn har jeg det iblant... Og så ble jeg redd fordi jeg gikk rundt i tanker uten å ha kontroll og styr på dem... Men så tenkte jeg: ingen krise... dette er bare meg som går å tenker og tenker og tenker.. Ingenting galt er skjedd om du ikke husker alt.. osv.. Jeg får panikkangst ennå, men takler den bedre enn jeg har gjort før. Men jeg verner meg fra å komme oppi visse situasjoner for å takle dem. Så jeg sliter jo med angst ennå selv om jeg er bedre på å finne ut hva som skal til for å finne en ro i sjelen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg får panikkanfall ennå. Sist gang jeg fikk ett var på tirsdagen. Jeg tenkte så mye og gikk rundt å tenkte på alt mulig kjipt uten at jeg ville det, og plutselig så mistet jeg helt hukommelsen for hva jeg tenkte på, og fikk panikk for jeg måtte huske hva jeg tenkte på.. Merkelige greier.... men sånn har jeg det iblant... Og så ble jeg redd fordi jeg gikk rundt i tanker uten å ha kontroll og styr på dem... Men så tenkte jeg: ingen krise... dette er bare meg som går å tenker og tenker og tenker.. Ingenting galt er skjedd om du ikke husker alt.. osv.. Jeg får panikkangst ennå, men takler den bedre enn jeg har gjort før. Men jeg verner meg fra å komme oppi visse situasjoner for å takle dem. Så jeg sliter jo med angst ennå selv om jeg er bedre på å finne ut hva som skal til for å finne en ro i sjelen :) 

Er det panikkanfall?

Anonymkode: 4c3f2...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innlagt for angst flere ganger. Har invalidiserende angst med mye fysiske symptomer. 

Anonymkode: cb3dd...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...