Gå til innhold

Forumet her i henhold til andre forum


Gjest Mina1

Forumet her i henhold til andre diskusjonslignende forum på nettet?   

11 stemmer

  1. 1. Synes du dette forumet er dårligere eller bedre enn de andre?

    • Synes det er bedre
      7
    • Dårligere
      2
    • Like bra
      2
  2. 2. Hva synes dere om menneskene her inne, er de lett å forstå seg på?

    • Ja
      7
    • Nei
      4
  3. 3. Bruker du å være på flere diskusjon-aktige forumer, eller bare dette?

    • Flere
      7
    • Kun dette forumet
      2
    • Er mest på dette, men iblant på et annet
      2


Anbefalte innlegg

Er en annen tråd hvor det diskuteres om kvinneguiden. Jeg tenker på at det er nok rom for forbedringer her som alle andre steder. Men min personlige mening er at folk her inne er mer hyggelig på forumet. Men der det er rom for forbedringer er at det kan skrives litt vel mye om triste emner/ innlegg hvor det er skrevet mye om medisiner/ og det samme gjentar seg mye. Men vi har alle vårt, og jeg er slett ikke perfekt selv. Men det som jeg liker med forumet er at vi virker alle til å ønske hveandre vel. Noe jeg ikke opplevde på kvinneguiden. 

Hva synes dere om forumet i henhold til andre forumer, og i henhold til egne synspunkter? Er det noe vi brukere kan forbedre? Er det noe som kan gjøre forumet enda bedre her inne? 

Jeg føler også at det er ikke så mange medlemmer på forumet.. og det synes jeg er rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel her er det som regel folk med alvorlige psykiske lidelser og/eller folk med interesse for slike temaer og da blir det mer forståelse og mindre hets (som du vil se veldig mye av på andre forum), så det er jo bra synes jeg.

Men det er få folk her så om en skal diskutere temaer så er det ofte ikke mer enn 1 eller 2 personer som er interessert i et tema og da blir det ikke så mye liv det er ulempen

Og det er noen brukere som oppleves "helt lost" altså som jeg ikke forstår hva forsøker å si og/eller sier ting som virker helt uforståelige og psykose-aktige men det synes jeg må være greit de fortjener å være en del av forumet de også skulle bare mangle, selv om jeg ikke helt "forstår" hva de mener alltid

Henger ikke mye på noen forumer, føler ikke jeg er "som dere andre" men jeg synes dere er mindre ille her enn på andre forum da, det skal dere ha :ph34r: Noen er nok bare ikke skapt for å passe inn noested og må "tilfredstille" sine egne behov så godt en klarer, tror jeg

Men men

Anonymkode: 1a31e...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg liker dette forumet godt. Likte det enda bedre da det var psykiater her. Men skjønner det att å lønne psykiater eller andre leger, sikkert koster mer en det lille et slik forum genererer. 

 

Jeg liker egentlig ikke facebook veldig godt. Jeg likte bedre nettsamfunn som nettby, blink ol. Før var jeg også mye på musikkform. Men facebook har slukt alt. Dette forumet er ett av få aktive som har "overlevd" facebook. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg liker dette forumet godt. Likte det enda bedre da det var psykiater her. Men skjønner det att å lønne psykiater eller andre leger, sikkert koster mer en det lille et slik forum genererer. 

 

Jeg liker egentlig ikke facebook veldig godt. Jeg likte bedre nettsamfunn som nettby, blink ol. Før var jeg også mye på musikkform. Men facebook har slukt alt. Dette forumet er ett av få aktive som har "overlevd" facebook. 

Jeg kunne ønske at det kunne komme en psykiater her. Vet du årsaken til at det ikke er det lenger? Dette forumet er jo et doktorforum. Og det er faktisk et interessant og givende forum. Men jeg savner litt mer liv her inne. Kunne ønske at det var flere brukere slik som på kvinneguiden. Men det var altfor mye negativt med kvinneguiden for meg på slutten. Vet ikke hvordan det ville vært nå der inne. Men alt har roet seg siden den gang, og kanskje det ville vært lettere å være der nå. Men men sånn er det :) 

Jeg er på facebook også. Men teller ikke det helt med for det blir på en annen måte. Det blir et forum der jeg ikke våger å si meninger osv, fordi jeg står frem med full identitet, og har mange folk jeg omgås til dagen som venner der inne. Men jeg liker å ha facebook til det jeg bruker det til. Altså fotoalbumer, diktere hvor jeg reiser og er osv.. Og ha litt småkontakt med folk fra fortid, familie, kollegaer osv. :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel her er det som regel folk med alvorlige psykiske lidelser og/eller folk med interesse for slike temaer og da blir det mer forståelse og mindre hets (som du vil se veldig mye av på andre forum), så det er jo bra synes jeg.

Men det er få folk her så om en skal diskutere temaer så er det ofte ikke mer enn 1 eller 2 personer som er interessert i et tema og da blir det ikke så mye liv det er ulempen

Og det er noen brukere som oppleves "helt lost" altså som jeg ikke forstår hva forsøker å si og/eller sier ting som virker helt uforståelige og psykose-aktige men det synes jeg må være greit de fortjener å være en del av forumet de også skulle bare mangle, selv om jeg ikke helt "forstår" hva de mener alltid

Henger ikke mye på noen forumer, føler ikke jeg er "som dere andre" men jeg synes dere er mindre ille her enn på andre forum da, det skal dere ha :ph34r: Noen er nok bare ikke skapt for å passe inn noested og må "tilfredstille" sine egne behov så godt en klarer, tror jeg

Men men

Anonymkode: 1a31e...f31

Sånn er det nok.

Anonymkode: c7c4b...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
17 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg kunne ønske at det kunne komme en psykiater her. Vet du årsaken til at det ikke er det lenger? Dette forumet er jo et doktorforum. Og det er faktisk et interessant og givende forum. Men jeg savner litt mer liv her inne. Kunne ønske at det var flere brukere slik som på kvinneguiden. Men det var altfor mye negativt med kvinneguiden for meg på slutten. Vet ikke hvordan det ville vært nå der inne. Men alt har roet seg siden den gang, og kanskje det ville vært lettere å være der nå. Men men sånn er det :) 

Jeg er på facebook også. Men teller ikke det helt med for det blir på en annen måte. Det blir et forum der jeg ikke våger å si meninger osv, fordi jeg står frem med full identitet, og har mange folk jeg omgås til dagen som venner der inne. Men jeg liker å ha facebook til det jeg bruker det til. Altså fotoalbumer, diktere hvor jeg reiser og er osv.. Og ha litt småkontakt med folk fra fortid, familie, kollegaer osv. :) 

Grunnen er nok att det ikke lønner seg økonomisk å ha fagfolk som svarer gratis. Denne siden var nok som alle andre ett offer for att det er vanskelig å tjene penger på nettsider. Da .com boblen sprakk så innså man att å leve på reklameinntekter fra nettsider egentlig er umulig. (med mindre man er facebook eller google)

 Psykiateren fikk vel delvis tilskudd fra farmasien, tror jeg. NHD var her i mange år, men det er vel ikke økonomi til å tilsette en ny psykiater. Det er det jeg tror da.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Grunnen er nok att det ikke lønner seg økonomisk å ha fagfolk som svarer gratis. Denne siden var nok som alle andre ett offer for att det er vanskelig å tjene penger på nettsider. Da .com boblen sprakk så innså man att å leve på reklameinntekter fra nettsider egentlig er umulig. (med mindre man er facebook eller google)

 Psykiateren fikk vel delvis tilskudd fra farmasien, tror jeg. NHD var her i mange år, men det er vel ikke økonomi til å tilsette en ny psykiater. Det er det jeg tror da.

Sant det. Jeg tror også det samme. At det ble for dyrt. Det var ikke psykiater i min tid her inne men hadde føltes godt å prate med en her som var det når man står fast i problemer osv. Men jeg har lært meg å passe bedre på meg selv så da går livet mitt ganske bra. 

Regner med at psykiater er mildere i svar enn hva man kan få på et forum fra brukere foreks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye mer aktivitet her inne før de la om forumet.

Ledelsen hørte ikke på brukerne sine da de spådde det som ville skje når de la om: at folk sluttet å være her. De mistet mange av sine faste brukere gjennom mange år i tillegg til at det ble langt flere anonyme brukere her.

Forumet hadde også flere leger/spesialister her før. 

Utviklingen er trist å tenke på. 

Anonymkode: 958e1...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Jeg liker dette forumet. Det er det ene stedet man kan stå frem med sin sykdom på uten å bli hakket i hjel av "alt er så enkelt" brukere. Å bli møtt her som den man er og få hjelp med de små skrittene, de små håpene på en vennlig måte. Veldig bra for psyken. Jeg kunne ønske flere brukere og selvsagt fagfolk men det kan vi jo håpe retter seg etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns dette forumet er helt ok, eneste aberet er litt lav aktivitet. 

Anonymkode: 87711...d43

Det er sant. Det er lavere aktivitet iblant, men jeg synes det tar seg opp iblant. Husker spesiellt en helg da det tok seg kraftig opp her inne :D . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎01‎.‎2018 den 13.39, AnonymBruker skrev:

Det var mye mer aktivitet her inne før de la om forumet.

Ledelsen hørte ikke på brukerne sine da de spådde det som ville skje når de la om: at folk sluttet å være her. De mistet mange av sine faste brukere gjennom mange år i tillegg til at det ble langt flere anonyme brukere her.

Forumet hadde også flere leger/spesialister her før. 

Utviklingen er trist å tenke på. 

Anonymkode: 958e1...bc2

Det er sant!

Det var mye bedre struktur før. Men, når det er sagt, så ble jo til og med jeg (som var en av de mest iherdige kritikerne) vant til det nye oppsettet. Men synd at det omtrent ikke er fagpersoner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
På 12.1.2018 den 16.25, Mina1 skrev:

Er en annen tråd hvor det diskuteres om kvinneguiden. Jeg tenker på at det er nok rom for forbedringer her som alle andre steder. Men min personlige mening er at folk her inne er mer hyggelig på forumet. Men der det er rom for forbedringer er at det kan skrives litt vel mye om triste emner/ innlegg hvor det er skrevet mye om medisiner/ og det samme gjentar seg mye. Men vi har alle vårt, og jeg er slett ikke perfekt selv. Men det som jeg liker med forumet er at vi virker alle til å ønske hveandre vel. Noe jeg ikke opplevde på kvinneguiden. 

Hva synes dere om forumet i henhold til andre forumer, og i henhold til egne synspunkter? Er det noe vi brukere kan forbedre? Er det noe som kan gjøre forumet enda bedre her inne? 

Jeg føler også at det er ikke så mange medlemmer på forumet.. og det synes jeg er rart. 

de er hyggelugere her på dol. de svarer skjelden på kg (kvinneguiden) og diskusjon.no. en gang på en gammel glemt tråd på kg jeg hadde laget, så skreiv en person helt uten åpenbar årsak på den da et år gamle tråden "fuck deg og moren din". det ble rapportert og slettet av admin, men det viser at dol har mye snillere og høffeligere brukere enn kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

de er hyggelugere her på dol. de svarer skjelden på kg (kvinneguiden) og diskusjon.no. en gang på en gammel glemt tråd på kg jeg hadde laget, så skreiv en person helt uten åpenbar årsak på den da et år gamle tråden "fuck deg og moren din". det ble rapportert og slettet av admin, men det viser at dol har mye snillere og høffeligere brukere enn kg.

Og det er årsaken til at jeg ikke ønsker meg tilbake til kg lenger. Jeg følte meg ikke velkommen der inne, og følte meg ikke akseptert for den jeg er. Det er ingen her inne på dol som ber meg forlate forumet, og skriver hets om min måte å være på her inne.  Og det synes jeg viser at dol har en hyggeligere tone på forumet. :) . Folk har ikke en tendens til å legge dom over hveandre her inne. På kg var det en del som var veldig å skulle fortelle hvor dårlige mennesker kunne være, og legge på en måte et slags "hat" over enkelte brukere. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet her skiller seg fra andre fora blant annet ved brukernes evne til å skrive korrekt norsk. Her er det få feil med og/å, få orddelingsfeil, og nesten ingen skriver på dialekt :-)

Anonymkode: 44a45...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 17.1.2018 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Forumet her skiller seg fra andre fora blant annet ved brukernes evne til å skrive korrekt norsk. Her er det få feil med og/å, få orddelingsfeil, og nesten ingen skriver på dialekt :-)

Anonymkode: 44a45...e3e

Nå er jeg utestengt fra Kg på livstid, men har tenkt tanken iblant. Dersom jeg hadde fått hatt meg en profil der igjen, ville jeg ha hatt det? Svaret går over til nei. Hadde jo ikke trodd at jeg ville synes det var bedre å være på et doktorforum, men det er jo helt topp her, og mye bedre :D.

Får si det sånn at det er "skjebnen"som gjorde at jeg havnet her inne. Ble kastet ut av det andre, og rett inn her til en haug med hjertelige hyggelige brukere hehe. ;)  :D . Og her føler jeg meg iallefall velkommen. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...