Gå til innhold
Håpeful

Erfaringer med Orfiril?

Anbefalte innlegg

Håpeful

Hei. Noen med erfaringer med Orfiril brukt mot Bipolar lidelse og mye angst? Har gått gjennom hele bøtteballetten av psykiatrimedisiner. Ssri kan jeg ikke gå på pga flere manier, antipsykotisk av div slag har ingen effekt, lithium har lite effekt. Har dog veldig god effekt av Lamictal, men det er ikke nok, og jeg svinger fortsatt mye og har til tider ekstrem angst. Går på en liten dose Wellbutrin i tillegg til Lamictal + lithium, noe som hjelper litt på angsten. 

Det er snakk om å kutte ut lithium og Wellbutrin, og prøve Orfiril + Lamictal isteden, noen med erfaringer av div slag, bivirkninger, virkning osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håpeful
5 minutter siden, elina777 skrev:

Fikk bivirkning inkontinens..

Hva med virkning mot de psykiske plagene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Janus30
2 timer siden, Håpeful skrev:

Hei. Noen med erfaringer med Orfiril brukt mot Bipolar lidelse og mye angst? Har gått gjennom hele bøtteballetten av psykiatrimedisiner. Ssri kan jeg ikke gå på pga flere manier, antipsykotisk av div slag har ingen effekt, lithium har lite effekt. Har dog veldig god effekt av Lamictal, men det er ikke nok, og jeg svinger fortsatt mye og har til tider ekstrem angst. Går på en liten dose Wellbutrin i tillegg til Lamictal + lithium, noe som hjelper litt på angsten. 

Det er snakk om å kutte ut lithium og Wellbutrin, og prøve Orfiril + Lamictal isteden, noen med erfaringer av div slag, bivirkninger, virkning osv?

Har du fått kognitiv terapi og/eller psykoedukasjon? Det bør være en del av angstbehandlingen.

Jeg er tilhenger av medisiner, men det løser ikke alt for alle. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Håpeful
14 minutter siden, Janus30 skrev:

Har du fått kognitiv terapi og/eller psykoedukasjon? Det bør være en del av angstbehandlingen.

Jeg er tilhenger av medisiner, men det løser ikke alt for alle. 

litt, men problemet i første omgang er svingningene som kommer uprovosert uten noen spesielle triggere. Angstnivået varierer i svært stor grad mellom fasene, og da er det vanskelig å behandle med samtaler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Janus30
18 minutter siden, Håpeful skrev:

litt, men problemet i første omgang er svingningene som kommer uprovosert uten noen spesielle triggere. Angstnivået varierer i svært stor grad mellom fasene, og da er det vanskelig å behandle med samtaler.

Jeg skjønner. Hjørnesteinen i behandlingen av bipolar lidelse er medisiner, men mange profitterer også på menneskelig kontakt med en kompetent behandler. Jeg savner dette selv, og tror det kunne hjulpet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

elina777
1 time siden, Håpeful skrev:

Hva med virkning mot de psykiske plagene?

Det vet jeg ikke, satt dypt i manisk psykose og brukte masse andre medisiner og , og hukommelsestap

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden