Gå til innhold

..?


Gjest SE

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke, jeg... Om jeg har kommet rett...

---

Han kysset meg, enda jeg sa jeg ikke ville.

Han tok på meg, enda jeg sa jeg ikke ville.

Han la seg i sengen min sammen med meg.

Han ville vise meg hvor mye han ville ha meg, og gned ereksjonen mot meg.

---

Har ikke skjønt før nå hvor mye dette har plaget meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff...dette er vondt det, S.E.

Og du er tøff som har skrevet litt om dette her på forumet. Jeg vet at det er mange som har opplevd noe av det samme som deg her, jeg er blant dem. Vit at vi er her for deg, og at du når som helst kan skrive ned tanker og følelser her.

*gode ønsker og tanker sendes din vei*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Er det lenge siden dette skjedde? Hvor gammel er du?

Jeg tror det er viktig å snakke med noen du stoler på om dette, få det ut av systemet og forsøke å bli ferdig med det på den måten. Har du noen du kan betro deg til?

Du kan også skrive mer her inne, det er mange her som har opplevd tilsvarende ting, som sikkert vil komme med gode råd til deg.

Velkommen er du i hvert fall!

Vennlig hilsen Grete i DIXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Er det lenge siden dette skjedde? Hvor gammel er du?

Jeg tror det er viktig å snakke med noen du stoler på om dette, få det ut av systemet og forsøke å bli ferdig med det på den måten. Har du noen du kan betro deg til?

Du kan også skrive mer her inne, det er mange her som har opplevd tilsvarende ting, som sikkert vil komme med gode råd til deg.

Velkommen er du i hvert fall!

Vennlig hilsen Grete i DIXI

Jeg er 25.

Dette skjedde mellom 1999 og 2001.

Jeg har en psykolog som jeg snakker med jevnlig, men jeg har som nevnt ikke skjønt før nå hvor mye dette faktisk plager meg. Psykologen min kjenner meg og han, og jeg kvier meg for å snakke med henne om dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25.

Dette skjedde mellom 1999 og 2001.

Jeg har en psykolog som jeg snakker med jevnlig, men jeg har som nevnt ikke skjønt før nå hvor mye dette faktisk plager meg. Psykologen min kjenner meg og han, og jeg kvier meg for å snakke med henne om dette...

Hm. Jeg sitter her og kjenner litt på hvordan det hadde vært for meg, hvis psykologen kjente en som hadde gjort noe slikt mot meg. Men jeg må si at jeg ikke klarer å mobilisere noen gode grunner for IKKE å fortelle det? Kanskje eneste grunnen måtte være hvis det var hennes egen samboer/ektefelle som hadde gjort det.

Men hvorfor skal du beskytte ham? Det er jo han som har overtrådt grenser og tatt seg til rette, enda du sa nei! Det er HAN som skal skamme seg for det som skjedde, ikke du!

Jeg synes du skal si det som det er til psykologen. Og si at det plager deg, at du trenger å bearbeide det som skjedde.

Hva er det som gjør at du ikke vil fortelle psykologen om dette?

Vennlig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg sitter her og kjenner litt på hvordan det hadde vært for meg, hvis psykologen kjente en som hadde gjort noe slikt mot meg. Men jeg må si at jeg ikke klarer å mobilisere noen gode grunner for IKKE å fortelle det? Kanskje eneste grunnen måtte være hvis det var hennes egen samboer/ektefelle som hadde gjort det.

Men hvorfor skal du beskytte ham? Det er jo han som har overtrådt grenser og tatt seg til rette, enda du sa nei! Det er HAN som skal skamme seg for det som skjedde, ikke du!

Jeg synes du skal si det som det er til psykologen. Og si at det plager deg, at du trenger å bearbeide det som skjedde.

Hva er det som gjør at du ikke vil fortelle psykologen om dette?

Vennlig hilsen Grete :-)

Det er vanskelig!!!

Jeg fortalte psykologen min om en episode fra barndommen, og følte at det ble bagatellisert. Det er bedre å ikke si noe, enn å risikere å ikke bli tatt alvorlig.

Psykologen kjenner denne personen gjennom meg, og hun vet at han ikke respekterte mine grenser. Hva mer er det å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig!!!

Jeg fortalte psykologen min om en episode fra barndommen, og følte at det ble bagatellisert. Det er bedre å ikke si noe, enn å risikere å ikke bli tatt alvorlig.

Psykologen kjenner denne personen gjennom meg, og hun vet at han ikke respekterte mine grenser. Hva mer er det å si?

Da vil jeg si at det er psykologen som må respektere deg! Hvis en hendelse betyr noe for deg, skal hun ikke bagatellisere det. Kan du klare å si fra om det? Vi har lov til å stille krav! (Det er bare så vanskelig å gjøre det!).

Hva med å bruke litt tid på å forklare at du ønsker å snakke mer om dette, fordi det som skjedde betyr mer enn du ønsker at det skal gjøre, og at du ønsker å få hjelp til å bearbeide dette? Du kan jo skrive det ned, og gi det til psykologen hvis du synes det er vanskelig å si det rett ut.

Du er kjempeviktig! Du skal bli hørt og ivaretatt, den siste som skal bagatellisere noe overfor deg er nettopp psykologen. Men da må du klare å formidle hva du føler til henne.

Vennlig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvor nær deg var det mennesket som gjorde dette da...?

Var dette et menneske du stolte på...?

Og hva ble ettervirkningene av det - konkret - ut fra det du nå vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nær deg var det mennesket som gjorde dette da...?

Var dette et menneske du stolte på...?

Og hva ble ettervirkningene av det - konkret - ut fra det du nå vet?

Du spør jammen meg vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg nå da?

Har du fått snakket ut med noen?

Hmm... Vanskelig...

Snakket litt.

Masse mareritt.

Ikke helt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samboer

Hmm... Vanskelig...

Snakket litt.

Masse mareritt.

Ikke helt med...

Er det noe du lurer på så kan dette være plassen å spør.

Hvis du vil snakke med likesinnede kan du også henvende deg her.

Tenker på hvordan d går med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...