Gå til innhold

Bytte av fastlege


Tom Andy

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har akkurat byttet fast lege men kan desverre ikke bruke den nye legen før 1 Februar. I går så fikk jeg ett sammenbrudd psykisk. Pga mange års psykisk plager fra mor til mine barn. Hun har holdt på med dette i snart 10 år. Så i går rente begeret over for meg og jeg knakk helt sammen. Puste problemer, skjelving i hender og kropp, bare gråter, får ikke sove, klarer ikke å spise eller drikke, store depresjoner og angst.. dette vill ikke gi seg i dag heller, egentlig blitt være enn i går.. jeg er så sliten i hodet av dette så jeg vet ikke mine armer rå, på hva jeg skal gjøre.. jeg får ikke kommet meg til legen før den 1 Februar pga lege bytte.. jeg har flyttet til en annen kommune for å slippe disse plagene fra barne mor.. Hva skal jeg gjøre for å få hjelp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Hva skal jeg si eventuelt? Redd for jeg må dra hjem igjen uten å få hjelp:( vet ikke om de har lege på jobb i dag som er utdannet for den hjelpen jeg trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Tom Andy skrev:

Hei. Jeg har akkurat byttet fast lege men kan desverre ikke bruke den nye legen før 1 Februar. I går så fikk jeg ett sammenbrudd psykisk. Pga mange års psykisk plager fra mor til mine barn. Hun har holdt på med dette i snart 10 år. Så i går rente begeret over for meg og jeg knakk helt sammen. Puste problemer, skjelving i hender og kropp, bare gråter, får ikke sove, klarer ikke å spise eller drikke, store depresjoner og angst.. dette vill ikke gi seg i dag heller, egentlig blitt være enn i går.. jeg er så sliten i hodet av dette så jeg vet ikke mine armer rå, på hva jeg skal gjøre.. jeg får ikke kommet meg til legen før den 1 Februar pga lege bytte.. jeg har flyttet til en annen kommune for å slippe disse plagene fra barne mor.. Hva skal jeg gjøre for å få hjelp? 

Jeg tror jeg hadde ringt fastlegen i den kommunen du bodde i tidligere og forklart situasjonen. Kanskje denne kan komme med forslag. Han/hun er jo fremdeles fastlegen din.

Kanskje det er mulig at fastlegen tar kontakt med kommende nye fastlege og høre om du kan komme? Du kan jo foreslå det selv hvis ikke fastlegen foreslår det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted på nett riktignok før denne fastlegekrisen for fullt ble annonsert  så jeg at man kunne ringe den nye legen man nå har valgt og spørre om å bli satt opp på time så snart som mulig. Slik regelverket er pr i dag kan man helt prinsipielt egentlig ringe hvemsomhelst fastlege å spørre om time og vedkommende kan fritt ta imot etter eget valg. ( tar forbehold om helt nylige straks endringer men dette er jo også mest i tråd med "legeeden" eller" legekallet"som man hørte mye om ved rekruttering til utdanning til yrker tidligere) 

Viktig er det å sørge for å få oversendt journal fra tidligere behandlende elektronisk. Vi er ikke alle like og legen trenger kanskje se medisinlister etc.Viktig  føle at legen er på ens egen side i kampen mot sykdom og elendighet føler også jeg har dermed byttet mye uten noen " egentlig grunn" sant å si.

Man kan jo også reise til nærmeste private instans eller legesenter om man har råd. Om føles akutt slå 113 og prøv å forklare hvordan ting er stelt med deg.

Håper du får hjelp😊

Anonymkode: dffa6...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...