Gå til innhold

Fastleger vil erstattes av kunstig maskiner påstås det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har jeg ikke helt trua på da.

https://www.nettavisen.no/na24/google--og-mckinsey-sjefene---disse-jobbene-forsvinner/3423406137.html

Google- og McKinsey-sjefene: - Disse jobbene forsvinner

Spesielt oppsiktsvekkende er det kanskje at de mener fastlegene vil erstattes av maskiner. Dette begrunner de med at en diagnose som gjøres av programvare vil være mye mer treffsikker enn det en lege kan utføre, hovedsakelig fordi en maskin vil være oppdatert og kunne vurdere «en million diagnoser på ti minutter».

 

Anonymkode: b0321...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan skal roboter klare seg med vårt skiftende klima og vær? Alt blir mere slitsomt for oss stakkars mennesker enn noensinde. Høres bare ut som vannvittig ide.

Anonymkode: e90ae...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal roboter klare seg med vårt skiftende klima og vær? Alt blir mere slitsomt for oss stakkars mennesker enn noensinde. Høres bare ut som vannvittig ide.

Anonymkode: e90ae...feb

Vi snakker nok om et PC - program her. Ikke en blikkmann med legefrakk som ruster når han går på jobb i regnet:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/15/2018 den 5.27, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke helt trua på da.

https://www.nettavisen.no/na24/google--og-mckinsey-sjefene---disse-jobbene-forsvinner/3423406137.html

Google- og McKinsey-sjefene: - Disse jobbene forsvinner

Spesielt oppsiktsvekkende er det kanskje at de mener fastlegene vil erstattes av maskiner. Dette begrunner de med at en diagnose som gjøres av programvare vil være mye mer treffsikker enn det en lege kan utføre, hovedsakelig fordi en maskin vil være oppdatert og kunne vurdere «en million diagnoser på ti minutter».

 

Anonymkode: b0321...5aa

Det har jeg ingen tro på. Jeg vil imidlertid tro på at også leger kunne nyttiggjøre seg ny teknologi i større grad enn de gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nå til dags er leger chipet, så da er de roboter da på en måte. 

Nei, legene er ikke chipet. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, gråstein skrev:

Nei, legene er ikke chipet. :rolleyes:

Jo jeg tror det :) Jeg merker det godt på dem også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
49 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo jeg tror det :) Jeg merker det godt på dem også. 

Nå høres du ut som min schizofrene venninne som tror hun har en chip i låret og er biologisk datter av et par superkjendiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, elina777 skrev:

Nå høres du ut som min schizofrene venninne som tror hun har en chip i låret og er biologisk datter av et par superkjendiser

Å det kan nok ikke stemme? Men jeg trodde det når jeg var liten, at mine foreldre egentlig var kjente...de biologiske. Trodde jeg var adoptert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Å det kan nok ikke stemme? Men jeg trodde det når jeg var liten, at mine foreldre egentlig var kjente...de biologiske. Trodde jeg var adoptert. 

Hun tror hun har en annen etnisk opprinnelse enn det hun har så alle ser hvor på bærtur hun er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, elina777 skrev:

Hun tror hun har en annen etnisk opprinnelse enn det hun har så alle ser hvor på bærtur hun er. 

Ok. Jeg tror ikke sånt. Men jeg tror masse annet andre folk ikke tror på, men går ikke rundt å snakker om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Helse-Norge har svære problemer. Jeg tror heller ikke robotene vil gjøre så mye forskjell utoverå " rydde opp" i katastrofeområder med ekstrem smitteproblematikk.

Ingen forstår hvor alvorlig sykt institusjonene nå drives.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Man farer bare med  " svart løgn" i helsevesenet i dag synes jeg.Man må begynne å lure når sånt som gule stafylokokker tydeligvis ikke skal behandles av lege og på sånn måte som man faktisk gjør. I heisen ligger blå sokker til publikum i alle avdelinger. Man mer enn lurer på ting og tang i dag. Man må selvsagt bare håpe " for sine".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Øynene hennes var fylt av infeksoinfeksjoner da jeg gikk men de skulle ikke kontakte sykehus og lege sa de og jeg måtte gå for visittidene var over sa de. Man kunne bare være natten over hvis pasienten lå på dødsleiet sa de. Så jeg måtte fjerne meg for de skulle rydde og bytte på senga til minner. Er det rart man føler seg maktesløs overfor helsenorge.

Utenfor traff jeg en dame som fikk være der natten over hos " sin" pasient.

En annen kom ut med en hund på slep ut i tåkeheimen. 

Det er store forskjeller på folk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, stjernestøv skrev:

Jo jeg tror det :) Jeg merker det godt på dem også. 

Det er ingen andre som merker dette. 

Det er rett og slett bare tull.

Anonymkode: b0321...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...