Gå til innhold

Søkefunksjonen har ikke virket på lenge. Kan du hjelpe meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger å søke på om jeg kan kombinere imovane og sobril siden jeg tror det har blitt spurt om før..Men får bare feilmelding på søkefunkjonen..

Takknemlig for hjelp.

Anonymkode: c0a22...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå inn på www.felleskatalogen.no  trykk på Interaksjonsanalyse. Skriv inn Sobril og Imovane hver for seg og trykk på analyser.

Da kommer dette opp:

Benzodiazepinlignende midler N05C F (søkeinput imovane)
Benzodiazepiner  (søkeinput sobril)

 

Klinisk konsekvens

Økt sedasjon/CNS-depresjon.

Anonymkode: 6fcdb...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CNS-depresjon har ingenting med sykdommen depresjon å gjøre. CNS-depresjon er at alle funksjoner i sentralnervesystemet går tregere.

Anonymkode: 6fcdb...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå inn på www.felleskatalogen.no  trykk på Interaksjonsanalyse. Skriv inn Sobril og Imovane hver for seg og trykk på analyser.

Da kommer dette opp:

Benzodiazepinlignende midler N05C F (søkeinput imovane)
Benzodiazepiner  (søkeinput sobril)

 

Klinisk konsekvens

Økt sedasjon/CNS-depresjon.

Anonymkode: 6fcdb...979

Takk for svar. Men jeg skjønner ikke så mye av det der. Skjønner at det er en form for interaksjon, men er det ok å bruke til tross?.. Vet du?

Anonymkode: c0a22...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet mye om dette, men det er dessverre ikke lov å skrive så mye om medisiner nå.

Imovane og Sobril har svært mange likhetspunkter. Om vi sier at en "standarddose" Sobril er 15 mg og for Imovane 7,5 mg, blir det å ta de to sammen å ligne med at en tok to standarddoser av det ene.

Dvs at Sobril 15 mg + Imovane 7,5 mg blir svært likt Sobril 30 mg eller Imovane 15 mg.

Anonymkode: 6fcdb...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet mye om dette, men det er dessverre ikke lov å skrive så mye om medisiner nå.

Imovane og Sobril har svært mange likhetspunkter. Om vi sier at en "standarddose" Sobril er 15 mg og for Imovane 7,5 mg, blir det å ta de to sammen å ligne med at en tok to standarddoser av det ene.

Dvs at Sobril 15 mg + Imovane 7,5 mg blir svært likt Sobril 30 mg eller Imovane 15 mg.

Anonymkode: 6fcdb...979

Takk så mye! Skal ikke spørre om mere. 

Anonymkode: c0a22...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...