Gå til innhold

Droppe å gå på vekten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man slanker seg? Det er så lett å miste motivasjonen når vekten har gått litt opp istedenfor ned når man føler at man har vært strengere med kostholdet og vært på trening. På den andre siden mister man jo kontrollen når man ikke vet hvor mye man veier. 

Anonymkode: 1ccb0...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen slankeekspert, men det er i hvert fall ikke noe poeng å veie seg (nesten) hver dag.  Alle opplever små variasjoner både opp og ned.  Hver eller annenhver uke holder.

De som har greie på saken, oppfordrer ofte til å bruke målebånd også.  F.eks. rundt livet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når man slanker seg? Det er så lett å miste motivasjonen når vekten har gått litt opp istedenfor ned når man føler at man har vært strengere med kostholdet og vært på trening. På den andre siden mister man jo kontrollen når man ikke vet hvor mye man veier. 

Anonymkode: 1ccb0...20e

Det Laban sier. :) Om du stresser veldig dersom du går på vekta så vei deg sjeldnere, annenhver uke eller kanskje en gang i mnd. Å gå opp og ned litt fra dag til dag er helt vanlig, den store nedgangen ser du først over tid. Og målebånd! Det er lurt. Man kan utmerket godt gå inn flere cm her og der uten at det synes videre på vekta.

Lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å ligge på rundt 57 kilo. Jeg forstår ikke hva som har skjedd... om dette er noe med kroppslige forandringer å gjøre eller hva. Jeg har ikke spist mer enn før. Men jeg har gått opp til 61 kilo i vekt på det tyngste. Dette skjedde etter at jeg begynte å trene styrketrening. Mulig det har en sammenheng med vekt også...... 

Jeg går kun på vekten en gang i måneden.. Det er hva jeg gjør ;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg pleide å ligge på rundt 57 kilo. Jeg forstår ikke hva som har skjedd... om dette er noe med kroppslige forandringer å gjøre eller hva. Jeg har ikke spist mer enn før. Men jeg har gått opp til 61 kilo i vekt på det tyngste. Dette skjedde etter at jeg begynte å trene styrketrening. Mulig det har en sammenheng med vekt også...... 

Jeg går kun på vekten en gang i måneden.. Det er hva jeg gjør ;) 

Muskler veier mer enn fett. Med andre ord har du antakelig fått en strammere og smalere, men noe tyngre kropp. Sikkert sunnere og penere også :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Xtra skrev:

Muskler veier mer enn fett. Med andre ord har du antakelig fått en strammere og smalere, men noe tyngre kropp. Sikkert sunnere og penere også :). 

Jeg føler meg mye strammere enn før. Så det er mulig pga all stryrketrening vekten har økt. Det skjedde etter mye styrketrening. Men jeg har en mye bedre holdning, mye bedre rygg, magen føles strammere, og ja jeg føler meg mye strammere enn før tross vektøkningen. På sin side kan vektøkning være sunt i noen tilfeller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

I følge en fedmeforsker bør man tørre å gå på vekta. Fant ikke artikkelen, men leste det nylig.

Jeg veier meg ganske ofte. Da varierer det, men man får et godt inntrykk av om trenden går opp eller ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gargamel skrev:

I følge en fedmeforsker bør man tørre å gå på vekta. Fant ikke artikkelen, men leste det nylig.

Jeg veier meg ganske ofte. Da varierer det, men man får et godt inntrykk av om trenden går opp eller ned.

Men å bli opphengt i den er ikke sunt. Jeg har ingen vekt som funker i dette huset. Men jeg låner min mors vekt når jeg er på besøk hos foreldrene mine cirka en gang i måneden :D . Man må også huske på at muskler veier mer enn fett.... Ikke være så opphengt i kiloene. Men det fins treningssentre eller noe som kan måle verdier i kroppen osv når det gjelder kropp i henhold til alder osv. Jeg har lyst å forsøke det en gang :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
22 minutter siden, Mina1 skrev:

Men å bli opphengt i den er ikke sunt. Jeg har ingen vekt som funker i dette huset. Men jeg låner min mors vekt når jeg er på besøk hos foreldrene mine cirka en gang i måneden :D . Man må også huske på at muskler veier mer enn fett.... Ikke være så opphengt i kiloene. Men det fins treningssentre eller noe som kan måle verdier i kroppen osv når det gjelder kropp i henhold til alder osv. Jeg har lyst å forsøke det en gang :) 

Ja, har prøvd det. Det er litt gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i vektklubb nå, der er det veiedag hver mandag. Men har veid meg torsdagene og, må slutte med det for jeg mister motet så lett. Har jeg ikke gått ned gir jeg plutselig faen i alt. Har gått ned 4, 7 kilo hittil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg ofte, men har det i bakhodet at vekten kan variere uavhengig av hva jeg har spist.

Noe jeg synes er litt interessant å se, er at vekten går en del opp etter en hard økt med styrketrening. Det er tydelig at kroppen samler på vannet. Det går jo bort igjen, men hvorfor det er slik, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg er med i vektklubb nå, der er det veiedag hver mandag. Men har veid meg torsdagene og, må slutte med det for jeg mister motet så lett. Har jeg ikke gått ned gir jeg plutselig faen i alt. Har gått ned 4, 7 kilo hittil. 

Det er jo kjempebra!

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Det er jo kjempebra!

Jo takk for det :) Må venne meg til å ta det rolig, altså at jeg ikke skal ned mest mulig på kortest mulig tid. Men en kilo i uken, det vil jo gi resultater over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo takk for det :) Må venne meg til å ta det rolig, altså at jeg ikke skal ned mest mulig på kortest mulig tid. Men en kilo i uken, det vil jo gi resultater over tid. 

Går du ned 1 kg i uken? Det hadde ikke jeg klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Går du ned 1 kg i uken? Det hadde ikke jeg klart. 

Gikk ned tre kilo den første uken og, 1,7 andre uken. Får se hva jeg går ned til mandag nå da, håper ihvertfall på en kilo. Gikk jo ned to kilo i julen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Gikk ned tre kilo den første uken og, 1,7 andre uken. Får se hva jeg går ned til mandag nå da, håper ihvertfall på en kilo. Gikk jo ned to kilo i julen også. 

Du må nok regne med at det går treigere etter hvert. Det er da det gjelder å være sterk i troen:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg føler meg mye strammere enn før. Så det er mulig pga all stryrketrening vekten har økt. Det skjedde etter mye styrketrening. Men jeg har en mye bedre holdning, mye bedre rygg, magen føles strammere, og ja jeg føler meg mye strammere enn før tross vektøkningen. På sin side kan vektøkning være sunt i noen tilfeller :) 

Når startet du med styrketrening ? Mener det ikke er så lenge siden du skrev at du startet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg veier meg ofte, men har det i bakhodet at vekten kan variere uavhengig av hva jeg har spist.

Noe jeg synes er litt interessant å se, er at vekten går en del opp etter en hard økt med styrketrening. Det er tydelig at kroppen samler på vannet. Det går jo bort igjen, men hvorfor det er slik, vet jeg ikke.

Det samme har jeg lagt merke til :) Jeg drikker jo nesten en flaske vann i løpet av treninga og hvis jeg også har spist litt salt mat, kan det jo komme av det. At saltet binder vannet til kroppen, mener jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Det samme har jeg lagt merke til :) Jeg drikker jo nesten en flaske vann i løpet av treninga og hvis jeg også har spist litt salt mat, kan det jo komme av det. At saltet binder vannet til kroppen, mener jeg. 

Jeg har ikke spist salt mat når jeg har sjekket vekta etter hard trening, så det er ikke det heller. Det gjør jo ingenting, men lurer jo litt på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg har ikke spist salt mat når jeg har sjekket vekta etter hard trening, så det er ikke det heller. Det gjør jo ingenting, men lurer jo litt på hvorfor.

Vet ikke, men har lagt merke til det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...