Gå til innhold

Ba englene om hjelp.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Har jo ikke gitt seg det med kneet selv om legen trodde det var betennelse, så i går kveld ba jeg englene om hjelp. Og plutselig i dag ble det lettere å gå, jeg ble glad og håper det varer :) Ber du dine engler om hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg vet at realitetene i dag  bare er sånn uansett at alle må passe seg sjøl og ingen ønsker noe uavklart noe sted.Jeg ser det av og til når jeg reiser inn til de større tettstedene hvorda enkelte ungdommer bare overlates helt til seg selv. Lett å gli inn i psykotisk verden når karakterbøker og målesystemer sikkert melder seg. 

Jeg kjenner en som gjør det av mine nærmeste og alltid har gjort det for seg selv og andre uten å ha blitt " tatt opp i Miljøet av den grunn, og ser av og til barn både opprinnelig norske og ikke som nok også gjør det i en tøff norsk verden av i dag. Historien om hvordan det er blitt slik "er lang som et vondt år tror jeg."

 

Anonymkode: 3f822...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg vet at realitetene i dag  bare er sånn uansett at alle må passe seg sjøl og ingen ønsker noe uavklart noe sted.Jeg ser det av og til når jeg reiser inn til de større tettstedene hvorda enkelte ungdommer bare overlates helt til seg selv. Lett å gli inn i psykotisk verden når karakterbøker og målesystemer sikkert melder seg. 

Jeg kjenner en som gjør det av mine nærmeste og alltid har gjort det for seg selv og andre uten å ha blitt " tatt opp i Miljøet av den grunn, og ser av og til barn både opprinnelig norske og ikke som nok også gjør det i en tøff norsk verden av i dag. Historien om hvordan det er blitt slik "er lang som et vondt år tror jeg."

 

Anonymkode: 3f822...79e

Forstod ikke helt sammenhengen? Jeg ropte visst hurra for tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Har jo ikke gitt seg det med kneet selv om legen trodde det var betennelse, så i går kveld ba jeg englene om hjelp. Og plutselig i dag ble det lettere å gå, jeg ble glad og håper det varer :) Ber du dine engler om hjelp?

Jeg ba til gud rett før jeg ble gravid første gangen. Jeg ba til gud om å gi meg en unge, og jeg fikk det :D. Jeg var bare 19 år den gangen, men jeg hadde det slik at jeg ikke trodde på gud, men ønsket slik som nå at han fins.. selv om jeg ikke tror det egentlig... Og så ba jeg til gud: vær så snill... jeg ønsker meg barn... vær så snill: jeg vil bli gravid... og rett etterpå så var jeg gravid. 

Men jeg tror allikevel ikke på en gud ennå, men såklart : jeg håper det fins noe mer :)

Noen tror på engler og noen tror på gud, og engler .. osv... Man må få tro på det man vil. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg ba til gud rett før jeg ble gravid første gangen. Jeg ba til gud om å gi meg en unge, og jeg fikk det :D. Jeg var bare 19 år den gangen, men jeg hadde det slik at jeg ikke trodde på gud, men ønsket slik som nå at han fins.. selv om jeg ikke tror det egentlig... Og så ba jeg til gud: vær så snill... jeg ønsker meg barn... vær så snill: jeg vil bli gravid... og rett etterpå så var jeg gravid. 

Men jeg tror allikevel ikke på en gud ennå, men såklart : jeg håper det fins noe mer :)

Noen tror på engler og noen tror på gud, og engler .. osv... Man må få tro på det man vil. 

Det var jo fint :) 

Ja jeg tror på endel åndelige ting, det gir meg mye støtte. Tror Gud er lys/kjærlighet <3 Og jeg ser lys rundt meg, ikke hele tiden nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Har jo ikke gitt seg det med kneet selv om legen trodde det var betennelse, så i går kveld ba jeg englene om hjelp. Og plutselig i dag ble det lettere å gå, jeg ble glad og håper det varer :) Ber du dine engler om hjelp?

Nei, jeg kjenner ingen engler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bekymret bare over at mange mer utsatte unge tror jeg fortsatt bare får beskjed i sitt hjem at man må bare lære seg å ta igjen eller bite alt i seg om de er utsatt for noe. Fordi hjemmet ikke har så mye å stille opp med. Altfor mange tør ikke ta til motmæle. Synes ofte relgiøs tro ofte ikke bryr seg noe om også disse barna som fortsatt finnes.

 

Anonymkode: 3f822...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gråstein skrev:

Nei, jeg kjenner ingen engler.

Tror de er med deg jeg da :) De er med oss alle, og vi kan be om hjelp. Jeg har fått masse hjelp med å slutte på medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei for at jeg " feilassosierte" og ikke forstod. Jeg holder også englene høyt. Elsket glansbilder og klippe i julepapir og ser de jeg kjenner ( en voksen i min familie)9 som har en relgiøs tro ,hvordan de ofte lider.Synes det er veldig ugreit og urett. Men lite jeg kan gjøre.

Anonymkode: 3f822...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Har jo ikke gitt seg det med kneet selv om legen trodde det var betennelse, så i går kveld ba jeg englene om hjelp. Og plutselig i dag ble det lettere å gå, jeg ble glad og håper det varer :) Ber du dine engler om hjelp?

Jeg vet at du tror på engler og at du tror alle har en eller flere. Vet ikke om du husker det, men jeg tror ikke på engler. Hadde i grunnen ikke vært meg i mot om det fantes engler, tanken er jo koselig.

Men spørsmålet ditt er om jeg ber mine engler om hjelp. Det gjør jeg ikke. Men jeg har bedt til Gud, Jesus, min døde bror og andre døde slektninger jeg hadde et bånd til og som jeg savner. Men jeg har aldri fått noen som helst respons. Jeg er ateist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg vet at du tror på engler og at du tror alle har en eller flere. Vet ikke om du husker det, men jeg tror ikke på engler. Hadde i grunnen ikke vært meg i mot om det fantes engler, tanken er jo koselig.

Men spørsmålet ditt er om jeg ber mine engler om hjelp. Det gjør jeg ikke. Men jeg har bedt til Gud, Jesus, min døde bror og andre døde slektninger jeg hadde et bånd til og som jeg savner. Men jeg har aldri fått noen som helst respons. Jeg er ateist :)

Det kan være små tegn vi ikke legger merke til også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Tror de er med deg jeg da :) De er med oss alle, og vi kan be om hjelp. Jeg har fått masse hjelp med å slutte på medisiner. 

Da må jeg si at de der hjelperne din gjør en dårlig jobb ang. slutt på medisiner... For du blir jo bare sykere og sykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det kan være små tegn vi ikke legger merke til også. 

Ja, jeg vet at du mener det. Jeg ønsker ikke små tegn, jeg ville hatt hjelp. Men vet at du muligens mener at englene gir oss små tegn for å tilkjennegi sitt nærvær. Og at vi dermed skal bli glade for at de er til? Hvis englene delvis har fikset kneet ditt i løpet av natten så burde de klare å hjelpe meg med enkelte saker også. Men det gjør de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Da må jeg si at de der hjelperne din gjør en dårlig jobb ang. slutt på medisiner... For du blir jo bare sykere og sykere.

Jo takk for den! Men det stemmer nok ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ColaZero skrev:

Ja, jeg vet at du mener det. Jeg ønsker ikke små tegn, jeg ville hatt hjelp. Men vet at du muligens mener at englene gir oss små tegn for å tilkjennegi sitt nærvær. Og at vi dermed skal bli glade for at de er til? Hvis englene delvis har fikset kneet ditt i løpet av natten så burde de klare å hjelpe meg med enkelte saker også. Men det gjør de ikke.

Be igjen! Det kan være tanker du får inn i hodet eller følelser også, prøv å legg merke til hva du tenker og føler. De kan gi oss sånt, det kan være en viss sang som kommer på radioen også eller et tv program eller en film. Det kan være hva som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Be igjen! Det kan være tanker du får inn i hodet eller følelser også, prøv å legg merke til hva du tenker og føler. De kan gi oss sånt, det kan være en viss sang som kommer på radioen også eller et tv program eller en film. Det kan være hva som helst. 

Jeg er ferdig med å be. Så mye jeg i fortvilelse har bedt uten tegn til hjelp, hverken gjennom sang eller følelser, har fått meg til å være skråsikker på at dette ikke eksisterer. Men det finnes mange andre hjelpere som faktisk gjør MYE. Fastlege og spesielt psykiateren min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg er ferdig med å be. Så mye jeg i fortvilelse har bedt uten tegn til hjelp, hverken gjennom sang eller følelser, har fått meg til å være skråsikker på at dette ikke eksisterer. Men det finnes mange andre hjelpere som faktisk gjør MYE. Fastlege og spesielt psykiateren min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ok. Det får være opp til deg. Ja engler viser seg ofte å være mennesker også :) Har hatt mange menneske engler jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det får være opp til deg. Ja engler viser seg ofte å være mennesker også :) Har hatt mange menneske engler jeg. 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ting jeg burde gjort mye mer av kanskje. Jeg ser det klarere nå som siste del av livet.😊

Anonymkode: 3f822...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...