Gå til innhold

Er du helt fornøyd med din kropp?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Mina1 skrev:

Hadde du møtt meg så hadde du sagt noe annet. Men jeg føler at andre er opptatt av utseende. Eller jeg tror jeg ble dumpet og dårlig behandlet av menn fordi jeg er stygg. 

Du har flere ganger uttalt at du synes du selv ser bra ut, at ansiktet ditt er pent og at kroppen er bra, det er kun puppene du ikke er fornøyd med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Lillemus skrev:

Du har flere ganger uttalt at du synes du selv ser bra ut, at ansiktet ditt er pent og at kroppen er bra, det er kun puppene du ikke er fornøyd med. 

Jeg synes det selv men jeg tror andre mener at jeg bare ser stygg ut hvis du forstår :) . Men jeg er ikke en som går inn for å pynte meg ... sminke meg eller noe som helst slik. Jeg bruker aldri noe tid på det. Jeg har på en måte selvtillit om meg selv fra eget syn men jeg tror ting hvis du forstår. Men vil ikke si at det handler om et jeg er opptatt av utseende i seg selv utenom at jeg tror ting. :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2018 den 13.49, Mina1 skrev:

1. Jeg spurte noen jeg kjenner om jeg virker forfengelig og av den typen som er opptatt av utseende. Da lo de... Hva du? Du som gir faen i hvordan du går rundt.. og du som bruker kun et sekund foran speilet , og vi må ofte si til deg at du må rette på klærne deg eller fikse litt på håret .. osv...

2. Ja, jeg sminker meg ikke, og går rett fra sengen og rett ut døren.

3. Jeg er nok den som står i kortest tid foran speilet her på forumet. I dag har jeg sett meg i speiler bare i ett sekund. 

4. Men er jeg opptatt av utseende så må det være av den årsak til at jeg har lagt min tro på at jeg ikke er fin nok (...)

5. Bare tro at jeg er forfengelig og en som er veldig å pynte seg osv. 

1. Du spør ofte alle disse «andre», virker rart en del av det «de» sier syns jeg. Hvordan vet de hvor lenge du står foran speilet når du er alene feks? Av og til lurer jeg rett og slett på om det stemmer at du har spurt noen som har sagt noe, de bekrefter liksom så veldig resonnementene du ønske å validere...

2. Du dusjer og ordner deg ikke før du går ut? Ikke når du skal på date heller?

3. Dette er en rar ting å si syns jeg, og det er ofte så voldsomt og overdrevet det du skriver syns jeg. Utsagnene dine svinger fra den ene ytterligheten til den andre, ett sekund altså? Minst av alle på dol? Hmmm....

4. Tidligere har du sagt at du ligner Shanaya Twain, at du selv syns du er pen og at mange andre har sagt det samme til deg også. Kun puppene er du misfornøyd med... Men nå sier du det stikk motsatte altså? Se forøvrig pkt 3....

5. Igjen, forfengelighet handler om holdning, ikke faktisk utseende.  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 18.27, Mina1 skrev:

Er du helt fornøyd med din kropp? 

Jeg er ikke fornøyd med en sak: brystene mine... de er for store... og de henger, og jeg har ikke kontroll over de nesten hehe. Det er mitt største problem når det gjelder kroppen min. Ellers så synes jeg at jeg ser helt okey ut. :) . Men det er for dyrt å ta operasjon... så får leve med det... 

Var inne på en fitness-side. Var bilde av folk som trente. Og tenkte at jaja... jeg har nok ikke verdens mest perfekte kropp, og det er sikkert mange som synes jeg ser stygg ut, men det er viktig å være glad i seg selv som man er :) 

Nei, hvem er vel det.

Anonymkode: 320d6...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kayia skrev:

1. Du spør ofte alle disse «andre», virker rart en del av det «de» sier syns jeg. Hvordan vet de hvor lenge du står foran speilet når du er alene feks? Av og til lurer jeg rett og slett på om det stemmer at du har spurt noen som har sagt noe, de bekrefter liksom så veldig resonnementene du ønske å validere...

2. Du dusjer og ordner deg ikke før du går ut? Ikke når du skal på date heller?

3. Dette er en rar ting å si syns jeg, og det er ofte så voldsomt og overdrevet det du skriver syns jeg. Utsagnene dine svinger fra den ene ytterligheten til den andre, ett sekund altså? Minst av alle på dol? Hmmm....

4. Tidligere har du sagt at du ligner Shanaya Twain, at du selv syns du er pen og at mange andre har sagt det samme til deg også. Kun puppene er du misfornøyd med... Men nå sier du det stikk motsatte altså? Se forøvrig pkt 3....

5. Igjen, forfengelighet handler om holdning, ikke faktisk utseende.  

Jeg vet at jeg bruker mindre tid i speilet enn de fleste. Jeg ser meg i speilet før en date såklart. Men jeg bruker aldri lang tid. 

Jeg har sett hvordan andre damer står å pynter seg og sminker seg og fikser seg. Mye mer enn meg. 

De som kjenner meg vet at jeg ikke er en forfengelig person... altså utseendefokusert men de vet at jeg er usikker på meg selv pga erfaringer innen kjærlighetslivet mitt. Og at jeg tror at jeg ikke er bra nok / fin nok pga det. Men når jeg hadde kjæreste tenkte jeg ikke på utseende mitt. Men da jeg ble usikker pga måten jeg ble behandlet på så begynte jeg å tro at jeg ikke var fin nok. Men jeg kunne ikke forstå det fordi jeg selv synes at jeg ser fin ut. Og årsaken til at jeg ikke orker å date igjen nå er pga de erfaringene og troen på at jeg er bra nok i en annens øyne. 

Ok... nå er det forklart. Si hva dere vil. Men jeg tror de fleste her inne bruker lengre tid på utseende enn meg. Men jeg kan ta feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kayia skrev:

1. Du spør ofte alle disse «andre», virker rart en del av det «de» sier syns jeg. Hvordan vet de hvor lenge du står foran speilet når du er alene feks? Av og til lurer jeg rett og slett på om det stemmer at du har spurt noen som har sagt noe, de bekrefter liksom så veldig resonnementene du ønske å validere...

2. Du dusjer og ordner deg ikke før du går ut? Ikke når du skal på date heller?

3. Dette er en rar ting å si syns jeg, og det er ofte så voldsomt og overdrevet det du skriver syns jeg. Utsagnene dine svinger fra den ene ytterligheten til den andre, ett sekund altså? Minst av alle på dol? Hmmm....

4. Tidligere har du sagt at du ligner Shanaya Twain, at du selv syns du er pen og at mange andre har sagt det samme til deg også. Kun puppene er du misfornøyd med... Men nå sier du det stikk motsatte altså? Se forøvrig pkt 3....

5. Igjen, forfengelighet handler om holdning, ikke faktisk utseende.  

Dusjer meg når jeg skulle på date. Går ikke på date lenger for jeg sliter fortsatt med det jeg har opplevd. 

Dusjer meg kun 2 ganger i uken nå når jeg ikke dater. Så forfengelig ? 

Hadde jeg erfart bedre behandling av de menn jeg har hatt så hadde jeg hatt mer troen på meg selv. Dette handler bare om tro på at noen kan like meg. Tro på at jeg ikke er bra nok. Ikke om at jeg er i utgangspunktet opptatt av utseende. 

Når jeg går på jobb og andre steder bryr jeg meg ikke om utseende for der er jeg godkjent slik jeg er. Men når jeg gikk på date eller var med menn ble jeg redd for at jeg ikke var fin nok. Var trygg når jeg visste noenlunde hvor jeg hadde de men ble usikker når de viste tegn til at de ikke brydde seg. Jeg er brent etter det men håper på at jeg en gang får lyst å møte nye menn igjen slik at jeg får mulighet til å få en kjæreste men nå har jeg ikke orket det. For noen er gjerne det vanskelig å forstå. Men for meg er det slik desverre. 

Men nå håper jeg at vi stopper å diskutere hva jeg er fokusert på eller ikke i tråden. Og at vi kan diskutere mer generellt. :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
2 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vet at jeg bruker mindre tid i speilet enn de fleste. Jeg ser meg i speilet før en date såklart. Men jeg bruker aldri lang tid. 

Jeg har sett hvordan andre damer står å pynter seg og sminker seg og fikser seg. Mye mer enn meg. 

De som kjenner meg vet at jeg ikke er en forfengelig person... altså utseendefokusert men de vet at jeg er usikker på meg selv pga erfaringer innen kjærlighetslivet mitt. Og at jeg tror at jeg ikke er bra nok / fin nok pga det. Men når jeg hadde kjæreste tenkte jeg ikke på utseende mitt. Men da jeg ble usikker pga måten jeg ble behandlet på så begynte jeg å tro at jeg ikke var fin nok. Men jeg kunne ikke forstå det fordi jeg selv synes at jeg ser fin ut. Og årsaken til at jeg ikke orker å date igjen nå er pga de erfaringene og troen på at jeg er bra nok i en annens øyne. 

Ok... nå er det forklart. Si hva dere vil. Men jeg tror de fleste her inne bruker lengre tid på utseende enn meg. Men jeg kan ta feil. 

Jeg kan tro på at du ikke bruker spesielt mye tid på å sminke deg, men når du vurderer kirurgi på slappe bryster er du nok ikke den aller minst forfengelige på dol.

Du skriver ganske motstridende ting om ditt eget utseende. Jeg tror du har en dyp frykt for å ikke være bra nok. De som er trygge på seg selv lever godt med visse skavanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg kan tro på at du ikke bruker spesielt mye tid på å sminke deg, men når du vurderer kirurgi på slappe bryster er du nok ikke den aller minst forfengelige på dol.

Du skriver ganske motstridende ting om ditt eget utseende. Jeg tror du har en dyp frykt for å ikke være bra nok. De som er trygge på seg selv lever godt med visse skavanker.

Det har med det jeg har opplevd å gjøre. Mange sier at de har opplevd verre ting når det gjelder kjærlighetslivet enn meg men jeg klarer ikke å se det for meg. 

Årsaken til at jeg skriver motstridende om mitt utseende er at jeg selv forstår ikke hvorfor andre skal være finere utseendemessig enn meg for jeg synes selv at jeg er fin nok. Jeg tror at jeg ikke er fin nok i andres syn. Ikke i alles men når det gjelder tiltrekningsmessig. Og at det har med utseende å gjøre. Derfor våger jeg ikke å date nå. 

Er det andre som har opplevd et lignende kjærlighetsliv som meg og følt seg trygg nok i etterkant ? Nå klarer ikke alle helt å sette seg inn i hva jeg har gått igjennom kanskje. Men mange sier jo at de har også opplevd verre ting osv... 

Men en sak kan jeg si... Jeg bruker ikke tid på utseende mitt. Lengste tiden jeg bruker på det er å trene. Men ďet gjør jeg mest for helsen og fordi jeg har glede av det og ikke for bare utseende. :). Alrså nå skriber jeg nok om igjen mye av det samme og gjentar meg mye....for å forklare. 

Årsaken til det med brystene er vel fordi jeg kan tenke at det kan være en årsak til mine erfaringer i det. Jeg leter altså etter årsaker. 

Men jeg vet at jeg er bra nok for de jeg omgås i andre sammenhenger enn dating / kjærlighetsliv. Og da tenker jeg ikke på utseende som sagt :)

Er sikker på at jeg er den personen mine dater og kjærester har hatt som har pyntet seg minst. Det er noe jeg tror. Min ekssamboer sa at humoren med meg er at jeg bare sto opp rett fra sengen og gikk rett ut døren men allikevel så jeg bra ut utrolig nok. For å si det slik profilbildet mitt på Facebook er tatt uten at jeg så meg mer enn et sekund i speilet. Uten sminke. De fleste ville pyntet seg før et bilde blir tatt. Men thats me. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mina1 skrev:

Dusjer meg når jeg skulle på date. Går ikke på date lenger for jeg sliter fortsatt med det jeg har opplevd. 

Dusjer meg kun 2 ganger i uken nå når jeg ikke dater. Så forfengelig ? 

Hadde jeg erfart bedre behandling av de menn jeg har hatt så hadde jeg hatt mer troen på meg selv. Dette handler bare om tro på at noen kan like meg. Tro på at jeg ikke er bra nok. Ikke om at jeg er i utgangspunktet opptatt av utseende. 

Når jeg går på jobb og andre steder bryr jeg meg ikke om utseende for der er jeg godkjent slik jeg er. Men når jeg gikk på date eller var med menn ble jeg redd for at jeg ikke var fin nok. Var trygg når jeg visste noenlunde hvor jeg hadde de men ble usikker når de viste tegn til at de ikke brydde seg. Jeg er brent etter det men håper på at jeg en gang får lyst å møte nye menn igjen slik at jeg får mulighet til å få en kjæreste men nå har jeg ikke orket det. For noen er gjerne det vanskelig å forstå. Men for meg er det slik desverre. 

Men nå håper jeg at vi stopper å diskutere hva jeg er fokusert på eller ikke i tråden. Og at vi kan diskutere mer generellt. :)

Du skriver at du dusjer kun to ganger i uka. Men du dusjer vel etter hver trening?

Mener også du har foralt at du jobber i butikk, da må man vel se ordentlig og velstelt ut av hensyn til kundene. Så at du står rett opp av senga og går ut døra, høres veldig rart ut. Alle bruker da vel å vaske og stelle seg før de går på jobb eller andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Babette skrev:

Du skriver at du dusjer kun to ganger i uka. Men du dusjer vel etter hver trening?

Mener også du har foralt at du jobber i butikk, da må man vel se ordentlig og velstelt ut av hensyn til kundene. Så at du står rett opp av senga og går ut døra, høres veldig rart ut. Alle bruker da vel å vaske og stelle seg før de går på jobb eller andre steder?

Jeg vasker meg etter trening, men jeg dusjer kun to ganger i uken. Jeg steller meg ikke skikkelig før jeg går ut døren nei. Så høres jeg veldig fokusert på å pynte eget ytre ? Nei jeg er ikke sånn. Men når jeg hadde forhold dusjet jeg hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Babette skrev:

Du skriver at du dusjer kun to ganger i uka. Men du dusjer vel etter hver trening?

Mener også du har foralt at du jobber i butikk, da må man vel se ordentlig og velstelt ut av hensyn til kundene. Så at du står rett opp av senga og går ut døra, høres veldig rart ut. Alle bruker da vel å vaske og stelle seg før de går på jobb eller andre steder?

Jeg vasker meg etter trening, men jeg dusjer kun to ganger i uken. Jeg steller meg ikke skikkelig før jeg går ut døren nei. Så høres jeg veldig fokusert på å pynte eget ytre ? Nei jeg er ikke sånn. Men når jeg hadde forhold dusjet jeg hver dag. 

Kall meg hva dere vil... forfengelig eller det motsatte. Jeg er den jeg er. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg vasker meg etter trening, men jeg dusjer kun to ganger i uken. Jeg steller meg ikke skikkelig før jeg går ut døren nei. Så høres jeg veldig fokusert på å pynte eget ytre ? Nei jeg er ikke sånn. Men når jeg hadde forhold dusjet jeg hver dag. 

Kall meg hva dere vil... forfengelig eller det motsatte. Jeg er den jeg er. 

Jeg har ikke registrert at noen har kalt deg forfengelig, eller hevdet at du er opptatt av å pynte deg. Å være utseendefokusert er ikke det samme som å være forfengelig. Det virker som om du tillegger utseende, både ditt eget og andres, uforholdsmessig stor betydning. Det er hva jeg legger i å være utseendefokusert.

Samtidig får jeg også en følelse av at resonnementet ditt er slik: Det kan ikke være noen annen grunn til at du blir dumpet eller ikke "går videre" etter første date, ergo må det være utseendet det er noe galt med. Men har du noe som helst slags belegg for å påstå dette?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget kom to ganger men håper at vi kan fokusere mer på hva tråden handlet om videre i tråden. Og ikke om meg. 

Saken var bare at jeg tror jeg ble dumpet fordi jeg ikke var fin nok. Sånn er det bare. Nok om det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Innlegget kom to ganger men håper at vi kan fokusere mer på hva tråden handlet om videre i tråden. Og ikke om meg. 

Ja, jeg kan godt svare på hovedspørsmålet. Og da sier jeg som Mia Gundersen når hun er med i juryen  i "Norske Talenter":

Det blir et soleklart ja fra meg.

Siden du spør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vasker meg etter trening, men jeg dusjer kun to ganger i uken. Jeg steller meg ikke skikkelig før jeg går ut døren nei. Så høres jeg veldig fokusert på å pynte eget ytre ? Nei jeg er ikke sånn. Men når jeg hadde forhold dusjet jeg hver dag. 

Kall meg hva dere vil... forfengelig eller det motsatte. Jeg er den jeg er. 

Du forteller at du driver ganske så hard trening og så dusjer du ikke etterpå?! Hadde jeg dusjet to ganger i uka og kun vasket meg kjapt med en klut etter trening så hadde jeg følt meg dritekkel... Jeg dusjer alltid etter trening, om jeg ikke trener dusjer jeg annenhver dag. Når du trener blir jo også håret svett og fett - hvorfor dusjer du ikke og vasker håret når du har svettet deg ut?!

Det handler ikke om å være voldsomt opptatt av utseende og bruke masse sminke, men normalt hygiene - både for din egen del og de rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vasker meg etter trening, men jeg dusjer kun to ganger i uken. Jeg steller meg ikke skikkelig før jeg går ut døren nei. Så høres jeg veldig fokusert på å pynte eget ytre ? Nei jeg er ikke sånn. Men når jeg hadde forhold dusjet jeg hver dag. 

Kall meg hva dere vil... forfengelig eller det motsatte. Jeg er den jeg er. 

Jeg er helt enig med Lillemus, og nå synes jeg du blander kortene. Å ha et velstelt ytre og være nøye med personlig hygiene er da noe helt annet enn å være fokusert på det ytre. Og du er vel den du er om om du tar deg en dusj, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Lillemus skrev:

Du forteller at du driver ganske så hard trening og så dusjer du ikke etterpå?! Hadde jeg dusjet to ganger i uka og kun vasket meg kjapt med en klut etter trening så hadde jeg følt meg dritekkel... Jeg dusjer alltid etter trening, om jeg ikke trener dusjer jeg annenhver dag. Når du trener blir jo også håret svett og fett - hvorfor dusjer du ikke og vasker håret når du har svettet deg ut?!

Det handler ikke om å være voldsomt opptatt av utseende og bruke masse sminke, men normalt hygiene - både for din egen del og de rundt deg.

Jeg vasker meg. Og spyler meg men jeg dusjer ikke håret. Når jeg trener langt så dusjer jeg håret. Jeg spyler meg nedentil hver dag. Er ikke interessert i å prate om meg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tar den : jeg burde kanskje dusje håret hver dag. Skal begynne med å gjøre det. Men har aldri fått høre at håret mitt er fett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Mina1 skrev:

Men tar den : jeg burde kanskje dusje håret hver dag. Skal begynne med å gjøre det. Men har aldri fått høre at håret mitt er fett. 

Det holder som regel å dusje og vaske håret annenhver dag og evt. etter hver trening. Om man vasker håret hver dag stimulerer man gjerne talgkjertlene i hodebunnen til å produsere mer talg og håret blir fortere fett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lillemus skrev:

Det holder som regel å dusje og vaske håret annenhver dag og evt. etter hver trening. Om man vasker håret hver dag stimulerer man gjerne talgkjertlene i hodebunnen til å produsere mer talg og håret blir fortere fett.

 

Jeg vasker håret rundt de dagene jeg trener . Men har gjort det kun to ganger i uken fordi vi har lite varmtvann. Men jeg spyler meg og vasker meg ellers hver dag med såpe altså. Jeg hørtes nok ut som den skitne damen nå men får høre at håret ser fint ut. Var en tid jeg dusjer hver dag og da ble håret tynnere og 4ørrt. Jeg har tykkt hår og jeg har heller ikke lengre enn skulderlangt . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...