Gå til innhold

Gravid eller kroppen som spiller meg et puss ?


Sarema

Anbefalte innlegg

Hei hei 

Fikk satt inn kobberspiral for ca 3 mnd siden, men lurer likevel på om jeg har klart å blitt gravid. Har hatt litt ustabile mens sykluser etter jeg har satt inn, men som regel lagt på 30-33 dager. Men nå er jeg på dag 46 uten at den har kommet.  ( Kun noen småblødninger på dagen,men som har gått over på kvelden +litt spotting, kommer en dag eller to så er d borte igjen) for 1,5 uker siden ble brystvortene mine såre og ømme, og de er d fortsatt. Ellers er jeg Slapp og trøtt på kvelden og fryser mye og livmortappen har trukket seg langt opp og bak så jeg klarer så vidt å kjenne den med fingertuppene, men kjenner ingen tråder kjennes bare ut som den er ruglete . Har tatt 4-5 billigstrips tester (fra eBay) men de viser negativ.  Så jeg begynner å bli litt frustrert, vet ikke om kroppen spiller meg et puss, eller om jeg er stressa, eller hva det er???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,  jeg er 35 år 😊 veide 82,5 (for et par uker siden) og er 174 høy.   Kan veie meg i morgen tidlig.  Men tror ikke jeg har gått opp noe. 

Har forresten  2 barn fra før, 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har tatt flere graviditetstester som er negative, så kan du utelukke at du er gravid. Forsinket menstruasjon betyr forsinket eggløsning som igjen kan ha ulike årsaker.

En vanlig årsak er tilstanden PCOS med økt mannlige hormon og spesielle forhold ved eggstokkene (små cyster). Overvekt kan fremkalle den, og din vekt er i overkanten. Det er imidlertid uvanlig at PCOS starter i din alder.

Du beskriver en del symptomer som ses ved lavt stoffskifte (slapphet, frysing og vektøkning). Det bør du kanskje få sjekket?

Ellers foreslår jeg at du ser det an, men har du ikke fått menstruasjon innen tre måneder, er det greit med utredning (f.eks. hormonprøver og ultralyd av eggstokker).

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...