Gå til innhold

Arbeidsledighetstrygd ved varierende jobbing?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg varierer fra 83 timer jobbing i måneden til 138 timer. Veldig variasjon. Får heldigvis bostønad nå, når jeg jobber mindre. Men jeg lurer på om noen vet om det er mulig å få dagpenger på de dagene man ikke jobber dersom man varierer så mye i inntekt per måned? Altså fra å gå fra 138 timer en måned til 83 timer en annen måned er stor skillnad. Noen som vet litt om dette med dagpenger.

Jeg har ikke registrert meg i NAV ennå. Men søker jobb. Årsaken til at jeg ikke har registrert meg er at jeg var registrert en gang før, og det var ikke særlig å bruke tid på felles-møter med NAV uten dagpenger. Jeg følte det ble for stressende og for mye å følge opp. Men mulig jeg burde skjerpe meg der altså. 

Det er ikke enkelt i min alder å få jobb. Har søkt en del nå, men har ikke fått positivt svar enda. Men det er bare å stå på. Noen som har litt kunnskap om dette med NAV og dagpenger? Deltidsarbeider som går opp og ned timer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med alle mulige forbehold om at jeg tar feil eller at dette er foreldet: Jeg tror man har krav på dagpenger hvis stillingen blir redusert med 50% eller mer, altså at man har f.eks. full jobb, men må gå ned til 50% pga. forhold i bedriften.

Jeg vet ikke hva som skjer hvis man går helt uten jobb og mottar dagpenger, men så får en deltidsstilling.  Mulig at man kan gå på en kombinasjon da. 

Har man frivillig gått inn i en jobb med lav eller litt varierende stillingsbrøk / "prosent", tviler jeg på at NAV betaler ut noe for resten. Man hører jo stadig om folk i helsevesenet som har f.eks. 2-3 veldig små stillinger og må "fylle på" med slitsomme ekstravakter for å tjene nok.  Hvis de kunne fått noe av dette som dagpenger, ville vel ikke dette fenomenet vært så vanlig.  Men igjen - jeg kjenner egentlig ikke disse reglene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, laban skrev:

Med alle mulige forbehold om at jeg tar feil eller at dette er foreldet: Jeg tror man har krav på dagpenger hvis stillingen blir redusert med 50% eller mer, altså at man har f.eks. full jobb, men må gå ned til 50% pga. forhold i bedriften.

Jeg vet ikke hva som skjer hvis man går helt uten jobb og mottar dagpenger, men så får en deltidsstilling.  Mulig at man kan gå på en kombinasjon da. 

Har man frivillig gått inn i en jobb med lav eller litt varierende stillingsbrøk / "prosent", tviler jeg på at NAV betaler ut noe for resten. Man hører jo stadig om folk i helsevesenet som har f.eks. 2-3 veldig små stillinger og må "fylle på" med slitsomme ekstravakter for å tjene nok.  Hvis de kunne fått noe av dette som dagpenger, ville vel ikke dette fenomenet vært så vanlig.  Men igjen - jeg kjenner egentlig ikke disse reglene. 

Tviler på det jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...