Gå til innhold

Dere andre bipolare: hvor jobber dere, og hvordan fungerer dere i jobb. Trenger håp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mange ulike jobber de siste 12 årene. Ingen av de har krevd høyere utdanning, selv om jeg har en bachelorgrad. Problemet er at jeg kun klarer meg i jobben i 6-12 måneder før jeg blir for høy eller for lav i stemningsleiet, mister kontrollen på livet og slutter. Nå har jeg over 12 ulike jobber på CV¨n og er redd det begynner å bli for mange, slik at arbeidsgivere vil bli skremt fra å ansette meg. Jeg er også redd jeg aldri egentlig vil kunne fungere i arbeidslivet, selv om jeg gjerne vil. Det gjør meg veldig trist. Og rådvill. 

Hvordan går det med dere andre?

Anonymkode: b9c90...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elina777

Jeg er uføretrygdet, har hatt for stort søvnbehov i lange perioder til å klare møte opp i særlig grad tiltakene fra NAV

men jeg skal snakke med nav ang vta i butikk eller lignende noen timer i uka

mamma var bipolar og jobbet som overlege. Så jeg er nok bare lat. I tillegg til rapid cycling der hun hadde flere år mellom innleggelser/psykoser og det brøt ut i høyere alder hos henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, elina777 skrev:

Jeg er uføretrygdet, har hatt for stort søvnbehov i lange perioder til å klare møte opp i særlig grad tiltakene fra NAV

men jeg skal snakke med nav ang vta i butikk eller lignende noen timer i uka

mamma var bipolar og jobbet som overlege. Så jeg er nok bare lat. I tillegg til rapid cycling der hun hadde flere år mellom innleggelser/psykoser og det brøt ut i høyere alder hos henne

Det høres ut som det var godt gjort av moren din å ta en lang utdannelse og å jobbe som overlege med bipolar. Kanskje hun holdt sykdommen bedre i sjakk med medisiner, feks, enn det vi gjør. Skulle gjerne hatt en god karriere selv. 

Anonymkode: b9c90...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også veldig på. Jeg fikk diagnosen bipolar ganske nylig og har store problemer med å fungere normalt i dagliglivet selv med medisiner. Det gjelder både på jobb og hjemme. Jeg har også flere diagnoser som jeg sliter med i tillegg og det gjør nok det hele mye vanskeligere. Når jeg har vært i fin form, har jeg også jobbet mye og greid meg bra, men etter en real smell for ikke så lenge siden, fungerer jeg rett og slett ikke og min bipolare del samt det andre som jeg også sliter med tar overhånd. Jeg vet at jeg ikke kan fungere i en jobb nå, men hvordan tror dere at fremtidsutsiktene er? Jeg er til vanlig en arbeidssom person, men nå sliter jeg altså veldig med å komme meg ovenpå igjen.

Anonymkode: 46caf...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...