Gå til innhold

Kan psykisk smerte forplante seg til underlivet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til tarmsystemet ja, underlivet? Nope.

Anonymkode: 8e04f...a97

Så hvis man føler seg "ekkel" der nede, så har det feks grunn i syklusen, men fordi jeg tenker sånn på det så blir det sterkere? 

Har opplevd en del vondt seksuelt, som har gjort at jeg føler meg skitten, ekkel og skamfull. Nå når jeg "kjenner" noe der nede så blir disse følelsene enda mer invaderende og sterke. 

Følelsen jeg kan kjenne der nede er på en måte "rastløs", har en rastløs følelse nederst i magen og en slags "lammende" kilende følelse i klitoris og underlivet generelt. Flere som har hatt det sånn og vet hva det kan være?

ts

Anonymkode: 6a3fa...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som ha opplevd det? Hvordan kjente dere det isåfall der nede (kvinner)?

Anonymkode: 6a3fa...120

Ikke uvanlig for mennesker som har opplevd seksuelle overgrep (det kan vise seg som f.eks smerte ved samleie/generelt fysisk ubehag++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også snakke med en sexolog /terapeut om dette,der er hjelp å få.go klæm til deg💜💜💜

Anonymkode: 6514d...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd dette før selv, men kropp og sjel henger sammen.Er vel noe som kalles vaginisme, som minner litt om det du opplever.Du bør sjekke hos en gynekolog om det er fysisk først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, FML skrev:

Har ikke opplevd dette før selv, men kropp og sjel henger sammen.Er vel noe som kalles vaginisme, som minner litt om det du opplever.Du bør sjekke hos en gynekolog om det er fysisk først.

Tror ikke det kan være vaginisme, for er liksom ikke smerter.. er mer en fornemmelse som gir meg en rastløs og urolig følelse i kroppen. Kan godt være det er vanlig "kåthet" som kommer før eggløsning osv og at det alltid har vært sånn, men at jeg nå forbinder det med noe ekkelt som gir ubehag.. 

ts

Anonymkode: 6a3fa...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som ha opplevd det? Hvordan kjente dere det isåfall der nede (kvinner)?

Anonymkode: 6a3fa...120

Du kunne jo prøve å spørre på forum for gynekologi og graviditet innpå her. Kanskje hun vet ? 

Anonymkode: 5311a...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har det. Jeg kjenner det fysiske som uvi. Det psykiske kjenner jeg som bl.a utrygghet. 

Anonymkode: c1dc0...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som ha opplevd det? Hvordan kjente dere det isåfall der nede (kvinner)?

Anonymkode: 6a3fa...120

Jeg har hatt veldig vondt i underlivet, spesielt da jeg fikk mye healing...i analen og. Da sa healeren "Healing gjør ikke bare godt". Tror det var ting fra fortiden som kom opp. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

All smerte kan vel egentlig forplante seg til kroppen. Tenker også på leger og andre som er vitne til så mye lidelse og nød og spesielt om det berører våre nærmeste pårørende. Snakket med en lege i dag på en institusjon som stod på for pasientene sine og samtidig bekymret seg sikkert for egen familie  Calkutta. Alle har vi vårt å tenke på i dag og at smerten kan tilslutt slå ut i kroppslige diagnoser såsom hjerteinfarkt eller underlivsplager eller noe på hovedpulsåre synes jeg ikke er rart med de store belastninger folk har i dag selv om vi er så heldige her.

Det gjelder å ikke sette seg til men være aktiv prøver jo også mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har det. Jeg kjenner det fysiske som uvi. Det psykiske kjenner jeg som bl.a utrygghet. 

Anonymkode: c1dc0...b09

Det kan nok minne om meg ja. Men hvordan skal man få det bort da?

ts

Anonymkode: 6a3fa...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan nok minne om meg ja. Men hvordan skal man få det bort da?

ts

Anonymkode: 6a3fa...120

Jeg og min behandler fant ut at dette var følelser (knyttet til overgrep). Og teknikken jeg bruker til følelser fungerer godt på meg fordi jeg vet dette er «bare» følelser: 

Jeg sksepterer rett og slett bare at følelsen og det fysiske ubehaget kommer og henger meg ikke opp i det. Hvis jeg henger meg opp i det, forsterkes det.

Jeg lar det være i fred, retter fokuset utover og sier til meg selv at det går over - da roer det seg. 

Anonymkode: c1dc0...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
  • Jeg får prostatitt. Det er ett misvisende navn, siden prostata ikke er involvert. Men det betyr smerter i urin/sedveier. Ekkelt mer en vondt. Blir mest når jeg er stresset, eller var over det. Noen ganger er det veldig ille så jeg ikke får sove.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...