Gå til innhold

Herpes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har nettopp blitt slutt med eksen, noe jeg tar tungt.

Det som gjør det enda tyngre er å se fremover.

For ett år siden da jeg begynte å møte eksen og ha sex fikk han etter en uke påvist herpes type 1 nedentil. Alt tydet på at jeg må ha smittet han fra munnen min til han via oralsex. 

Dette visste jeg ikke at jeg hadde. Har hatt et par forkjølsessår opp gjennom årene men ikke tenkt over det. Eksen har kun hatt ett par utbrudd nedentil etter han fikk påvist for 1 år siden.

Jeg selv har ikke hatt noe som tyder på herpesutbrudd men soppinfeksjoner (som ikke er en kjønnssykdom)

 

Her er spørsmålene:

Bør jeg ta blodprøve for å skjekke om jeg både har herpes type 1 og 2?

Hvis testen viser negativ nedentil, bør jeg opplyse ny partner om at jeg har hatt sex med en med herpes?

Ang. Herpes type 1: må man opplyse at det kan hende man har herpes type 1 på leppene (utenom utbrudd) før man kysser noen. Har hørt at 90% har dette viruset i kroppen

Dette plager meg.

Håper på svar :)

Hilsen kvinne 27

Anonymkode: 26ac7...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...