Gå til innhold

Hva er best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Å ha en jobb som gir en noe og som er bra helsemessig for en men gir dårlig økonomi

Eller

2. En jobb som ikke er så bra helsemessig for en men gir god økonomi

Har hatt økonomiske vansker i flere år som gjør noe med psyken min, og nå kan jeg endelig få det bedre økonomisk - dersom jeg velger å ta jobb nr 2

Alle mulige innspill er hjertelig velkomment. 

 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du være sikker på at jobb nr. 2 vil påvirke helsen din negativt?  Kan du utdype hvor store helseproblemer det er snakk om?

Jeg ville nok vært villig til å leve ganske sparsommelig hvis ødelagt helse var alternativet.  Helseproblemer kan være like begrensende for livskvaliteten som økonomiske problemer.  På den annen side er elendig økonomi en psykisk påkjenning, slik du selv skriver.  Men det kan jo hende det går an å redusere risikoen rundt jobb nr. 2? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, laban skrev:

Hvordan kan du være sikker på at jobb nr. 2 vil påvirke helsen din negativt?  Kan du utdype hvor store helseproblemer det er snakk om?

Jeg ville nok vært villig til å leve ganske sparsommelig hvis ødelagt helse var alternativet.  Helseproblemer kan være like begrensende for livskvaliteten som økonomiske problemer.  På den annen side er elendig økonomi en psykisk påkjenning, slik du selv skriver.  Men det kan jo hende det går an å redusere risikoen rundt jobb nr. 2? 

 

Erfaring og stor sykemeldingsprosent tilser at det vil påvirke helsen negativt. Trivsel er også en viktig faktor. 

Hvis jeg tar jobb nr 1 må vi få en gjeldsordning, for utgiftene er større enn inntektene. 

 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Å ha en jobb som gir en noe og som er bra helsemessig for en men gir dårlig økonomi

Eller

2. En jobb som ikke er så bra helsemessig for en men gir god økonomi

Har hatt økonomiske vansker i flere år som gjør noe med psyken min, og nå kan jeg endelig få det bedre økonomisk - dersom jeg velger å ta jobb nr 2

Alle mulige innspill er hjertelig velkomment. 

 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Jeg ville foretrukket jobb nummer 1. Fordi helsen er viktigst for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Erfaring og stor sykemeldingsprosent tilser at det vil påvirke helsen negativt. Trivsel er også en viktig faktor. 

Jeg ville ikke tatt en jobb jeg visste helt sikkert at jeg ville vantrives i.  De fleste har opplevd å grue seg til å gå på jobb en eller annen gang.  Det går for en periode, men er helt utmattende hvis det blir varig. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg tar jobb nr 1 må vi få en gjeldsordning, for utgiftene er større enn inntektene.

Det finnes ingen mulighet for overtid, ekstrajobb i helgene (for deg eller andre i familien), reduksjon av utgifter (det har dere sikkert prøvd...)? Har dere fått økonomisk rådgivning av fagfolk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, laban skrev:

Jeg ville ikke tatt en jobb jeg visste helt sikkert at jeg ville vantrives i.  De fleste har opplevd å grue seg til å gå på jobb en eller annen gang.  Det går for en periode, men er helt utmattende hvis det blir varig. 

Det finnes ingen mulighet for overtid, ekstrajobb i helgene (for deg eller andre i familien), reduksjon av utgifter (det har dere sikkert prøvd...)? Har dere fått økonomisk rådgivning av fagfolk? 

Hvis det er ok for deg kan jeg sende deg en pm og forklare bedre. 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er ok for deg kan jeg sende deg en pm og forklare bedre. 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Det er helt greit for meg, men det er ikke sikkert jeg har så mye å bidra med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, laban skrev:

Det er helt greit for meg, men det er ikke sikkert jeg har så mye å bidra med ;)

Ok, da dropper vi det - men ellers takk :) 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da dropper vi det - men ellers takk :) 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Ikke misforstå - du må gjerne sende meg pm, bare ikke ha for høye forventninger. Jeg bidrar gjerne med egne vurderinger, men de blir jo ikke mer enn akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Å ha en jobb som gir en noe og som er bra helsemessig for en men gir dårlig økonomi

Eller

2. En jobb som ikke er så bra helsemessig for en men gir god økonomi

Har hatt økonomiske vansker i flere år som gjør noe med psyken min, og nå kan jeg endelig få det bedre økonomisk - dersom jeg velger å ta jobb nr 2

Alle mulige innspill er hjertelig velkomment. 

 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Jobb 1 er jo like ødeleggende for psyken som jobb 2.

Spørsmålet er i mine øyne hvorvidt du vil ha en litt bedre økonomi eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, XbellaX skrev:

Jobb 1 er jo like ødeleggende for psyken som jobb 2.

Spørsmålet er i mine øyne hvorvidt du vil ha en litt bedre økonomi eller ikke.

Jobb 1 blir bedre på sikt med tanke på lønn. Jeg jobber deltid og vil få full stilling innen neste år, og da vil jeg også få høyere lønn enn i jobb 2. 

Det er i påvente av full stilling i jobb 1 at økonomien vår ikke tåler det (min mann er alvorlig syk, blir mest sannsynlig ufør). 

Jeg jobber som vikar i tillegg, men andre vikarer (som begynte etter meg) blir prioritert. 

Kunne skrevet mye mer, men jeg vil ikke skrive så detaljert om ting her. 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Å ha en jobb som gir en noe og som er bra helsemessig for en men gir dårlig økonomi

Eller

2. En jobb som ikke er så bra helsemessig for en men gir god økonomi

Har hatt økonomiske vansker i flere år som gjør noe med psyken min, og nå kan jeg endelig få det bedre økonomisk - dersom jeg velger å ta jobb nr 2

Alle mulige innspill er hjertelig velkomment. 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Som Laban lurer jeg på hvordan du vet at jobb 2 ikke vil være god for helsa? Dårlig økonomi er ikke helsefremmende, tvert om, så er du sikker på at beskrivelsen av jobb 1 er riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kayia skrev:

Som Laban lurer jeg på hvordan du vet at jobb 2 ikke vil være god for helsa? Dårlig økonomi er ikke helsefremmende, tvert om, så er du sikker på at beskrivelsen av jobb 1 er riktig?

Bombesikker.

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobb 1 blir bedre på sikt med tanke på lønn. Jeg jobber deltid og vil få full stilling innen neste år, og da vil jeg også få høyere lønn enn i jobb 2. 

Det er i påvente av full stilling i jobb 1 at økonomien vår ikke tåler det (min mann er alvorlig syk, blir mest sannsynlig ufør). 

Jeg jobber som vikar i tillegg, men andre vikarer (som begynte etter meg) blir prioritert. 

Kunne skrevet mye mer, men jeg vil ikke skrive så detaljert om ting her. 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Da er jobb plutselig et langt bedre alternativ. Hvordan er mulighetene for å finne en tilleggsjobb det ene året? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobb 1 blir bedre på sikt med tanke på lønn. Jeg jobber deltid og vil få full stilling innen neste år, og da vil jeg også få høyere lønn enn i jobb 2. 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Da hadde jeg satset på jobb 1, skåret alle utgifter ned til beinet, solgt alt jeg kunne unnvære og jobbet så mye ekstra jeg kunne. Få med hele familien på "dugnaden"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Erfaring og stor sykemeldingsprosent tilser at det vil påvirke helsen negativt. Trivsel er også en viktig faktor. 

Hvis jeg tar jobb nr 1 må vi få en gjeldsordning, for utgiftene er større enn inntektene. 

 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Snakker du her om egen eller andres erfaring? Og egen eller andres sykemeldingsprosent?

Anonymkode: dd2c7...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen vet: 

Ved en evt gjeldsordning; skal jeg sitte igjen med ca 7100,- til mat, drikke, klær, sko, strøm, innboforsikring, medisiner og tlf? 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen vet: 

Ved en evt gjeldsordning; skal jeg sitte igjen med ca 7100,- til mat, drikke, klær, sko, strøm, innboforsikring, medisiner og tlf? 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Ja, ca 7200,- som skal gå til mat og drikke, klær og sko, strøm og fyring, helse, hygiene, telefon, avis, TV-lisens, reiser, dagligvarer, møbler, og så videre.

Anonymkode: dd2c7...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ca 7200,- som skal gå til mat og drikke, klær og sko, strøm og fyring, helse, hygiene, telefon, avis, TV-lisens, reiser, dagligvarer, møbler, og så videre.

Anonymkode: dd2c7...ffb

Oi.. det er mye! Det ville faktisk vært rene luksuslivet og 5 økonomisk bekymringsfrie år for meg. 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...