Gå til innhold

Hva er best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I min deltidsstilling i jobb1 sitter vi igjen med minus 5.000 i mnd til disse utgiftene. 

I en fullstilling i jobb sitter vi igjen med pluss 4.000 til utgiftene. 

Mannen blir stadige sykere og det ser lite lovende ut at han klarer å jobbe mer, det søkes om uføretrygd nå. Han mistet 10.000 i inntekt da han ble arbeidsufør. 

Utgiftene vi har i tillegg til disse utgiftene er dyre lån (som vi ikke får refinansiert fordi jeg ikke har full stilling - håpet på det med jobb 2), husleie (inkl tv, Internett og oppvarming), mobil, forsikringer, medisiner, årlige utgifter (utgifter som kommer en gang i året fordelt på 12 mnd som feks lisensen og årsavgiften). 

Vi røyker ikke, drikker ikke, er sgs aldri med på noe (vi gjør ting som ikke koster penger), vi handler nødvendige klær og sko på det årlige januarsalget (når det er 70 %), møbler har vi, vi har ingen aviser, vi har en billig bil (lån 55.000). 

Vi har også kontaktet alle kreditorer for ny betalingsplan uten særllg hell. 

Vi har solgt det vi ikke trenger og bor i en leilighet på 55 m2 uten bodplass (noe som sier noe om hvor mye inventar vi har). 

Hva mer kan vi redusere på? 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.1.2018 den 19.03, laban skrev:

Da hadde jeg satset på jobb 1, skåret alle utgifter ned til beinet, solgt alt jeg kunne unnvære og jobbet så mye ekstra jeg kunne. Få med hele familien på "dugnaden"!

Jeg har stått på som f... og jobbet hardt. Jeg har presset meg hardt og gått på jobb med både migrene, tannpine, nakkeprolaps og influensa, har ikke hatt en eneste dag med fravær og vært positiv og sagt ja tvert når jeg har blitt spurt om ekstra vakter i vikarjobben. De andre vikarene har ikke vært like stabile (likevel får de vakter før meg etter jeg begynte i jobb 1 som er hos samme arbeidsgiver). Jeg har også hatt en liten vaskejobb på si for å spe på litt (800 svart i mnd). Jeg plages også med helsen, og jeg har ikke hatt ork til å gjøre så mye på fritiden, sitter mye hjemme, men med den økonomiske situasjonen vi er i er jeg bare nødt til å presse meg.  Jeg driver også og tar fagbrevet slik at det blir en tusenlapp ekstra i mnd, og jeg har full ansiennitet/topplønn. Jeg kan prøve å få en annen jobb et annet sted i tillegg, men jeg vet jo ikke om det lar seg kombinere med min turnus, og det er vanskelig å få jobb idag. 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 19.00, XbellaX skrev:

Da er jobb plutselig et langt bedre alternativ. Hvordan er mulighetene for å finne en tilleggsjobb det ene året? 

Se svaret til laban. 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Snakker du her om egen eller andres erfaring? Og egen eller andres sykemeldingsprosent?

Anonymkode: dd2c7...ffb

Begge deler. 

Kort sagt: Jobb 2 er statisk. Jobb 1 er dynamisk. Jeg får heller aldri tilbake jobben i jobb 1 om jeg velger 2. Den jobben er attraktiv og jeg var kjempeheldig som fikk den. 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt i samme bås... Tror nettverk er tingen i dag. Iallefall her jeg bor. Akkurat nå føles det ikke ut som om jeg har det eller sosial støtte rundt meg. Flyttbar for ny og rett jobb. Prøvd å finne noe frivillig og givende å engasjere meg i som også er sosialt. Prøve ut nye ting og utfordre meg selv på det jeg er redd for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driver også og tar fagbrevet slik at det blir en tusenlapp ekstra i mnd

Supert - det er viktig for både selvfølelsen, lønna og muligheten for å søke andre stillinger. Stå på! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, laban skrev:

Supert - det er viktig for både selvfølelsen, lønna og muligheten for å søke andre stillinger. Stå på! 👍

Jeg prøver, men jeg tror ikke jeg vil bestå eksamen. Har vurdert å slutte. De eksamensforberedende ppgavene er så vanskelige og kompliserte, og jeg klarer ikke å konsentrere meg fordi det er så mye annet som skjer i livet og fordi jeg ikke har de matematiske ferdigheter som skal til for å løse dem.

Jeg skulle gjøre en oppgave på fridagen min idag, en oppgave som skal leveres til uka. Jeg klarte ikke å konsentrer meg fordi ting skjedde, så jeg får ikke levert oppgaven denne gang heller. Jeg brukte 3 dager på den forrige, og den var ikke bra. 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver, men jeg tror ikke jeg vil bestå eksamen. Har vurdert å slutte. De eksamensforberedende oppgavene er så vanskelige og kompliserte, og jeg klarer ikke å konsentrere meg fordi det er så mye annet som skjer i livet og fordi jeg ikke har de matematiske ferdigheter som skal til for å løse dem.

Jeg skulle gjøre en oppgave på fridagen min idag, en oppgave som skal leveres til uka. Jeg klarte ikke å konsentrer meg fordi ting skjedde, så jeg får ikke levert oppgaven denne gang heller. Jeg brukte 3 dager på den forrige, og den var ikke bra. 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Ikke slutt, du kan vel prøve om igjen selv om det ikke går denne gangen?  Da vil mye føles som repetisjon.  Finnes det noe gruppetilbud der flere jobber sammen om de eksamensforberedende oppgavene eller noen annen slags veiledning som du kan bruke?

Konsentrasjonsproblemer kan noen ganger avhjelpes ved å være et annet sted enn hjemme.  Har du prøvd å jobbe med oppgaven på biblioteket eller på et rom på jobben (hvis det finnes noe sted der du kan sitte i fred en stund)?

Hvis det er noe helt konkret du lurer på i matte, kan jeg kanskje lære deg noen triks eller finne en nettside der det er godt forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, laban skrev:

Ikke slutt, du kan vel prøve om igjen selv om det ikke går denne gangen?  Da vil mye føles som repetisjon.  Finnes det noe gruppetilbud der flere jobber sammen om de eksamensforberedende oppgavene eller noen annen slags veiledning som du kan bruke?

Konsentrasjonsproblemer kan noen ganger avhjelpes ved å være et annet sted enn hjemme.  Har du prøvd å jobbe med oppgaven på biblioteket eller på et rom på jobben (hvis det finnes noe sted der du kan sitte i fred en stund)?

Hvis det er noe helt konkret du lurer på i matte, kan jeg kanskje lære deg noen triks eller finne en nettside der det er godt forklart.

Takk for svar og for tilbudet. Jeg skal prøve en stund til. Har meldt meg opp til eksamen, men det er mulig å trekke seg.

Ps. Min mann fikk fast ansettelse i går ((en liten stillingsprosent - det søkes i tillegg delvis uføretrygd :) 

Anonymkode: 9fb42...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...