Gå til innhold

Skei Grande: - Ikke akseptabelt å feste med mindreårige


gråstein

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Basert på hva den stakkars gutten sier, og vitner som har observert overgrepet.

Anonymkode: b1552...0be

Hvis du er i direkte kontakt med de pårørte i denne saken burde du holde deg for god til å plapre anonymt på nettet.  Det er vel stor fare for at om noen observerte en sexakt i en grøftekant for ti år siden ikke husker helt hva de så og pellet seg bort fortest mulig.

Hvis dette var et overgrep fra den ene eller den andre burde det ha vært meldt fra.  Slik jeg forstår det benekter begge parter at dette var overgrep.  Dette viser først og fremst stor brist i dømmekraft hos Grande som nå sitter i regjeringen og ikke kunne styre seg da lysten kom som et voksent menneske.  Guttungen syntes sikkert det var godt og har fått status etterpå i kameratgruppa.

Alle de spekulasjonene om hva Giske gjorde er helt på trynet.  Selvfølgelig hadde Giske sex i alle år, det skulle bare mangle.  Vi trenger ikke å vite alt, og det er en del vi ikke har rett til å vite.  Jeg er glad for at ikke mine sexuelle eskapader brettes ut i media.

Anonymkode: 91760...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Worrysome plenty skrev:

Det ingen kan nekte på er at TSG blir vist mer forståelse en Giske. Greit at Giske stakk tunga nedi ufrivillig, men hadde det vært Giske som hadde sex med ei full 17 år gammel jente i en åker, så hadde han ikke fått forståelse.

 

Likestilling ? Neppe.

Er det kanskje litt forskjell på kjønnene når alt kommert til stykke.?. At kanskje Giske sin holdning og intensjon var litt anderledes enn Trine G. At menn generellt er litt mer pågående og stenger ute følelser fremfor lyst i slike sammenhenger. At unge jenter er mer følsomme og usikre og trenger mer beskyttelse. Ikke at u eg gutter ikke trenger beskyttelse .  Og en ting vi ikke vet er hvem som var mest pågående i forholdet mellom Grande og denne gutten selv om det var frivillig fra begge parter. Og ganske sikkert var Giske mest pågående i forhold til disse jentene. 

 

Anonymkode: e8cc4...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kanskje litt forskjell på kjønnene når alt kommert til stykke.?. At kanskje Giske sin holdning og intensjon var litt anderledes enn Trine G. At menn generellt er litt mer pågående og stenger ute følelser fremfor lyst i slike sammenhenger. At unge jenter er mer følsomme og usikre og trenger mer beskyttelse. Ikke at u eg gutter ikke trenger beskyttelse .  Og en ting vi ikke vet er hvem som var mest pågående i forholdet mellom Grande og denne gutten selv om det var frivillig fra begge parter. Og ganske sikkert var Giske mest pågående i forhold til disse jentene. 

 

Anonymkode: e8cc4...ffe

Om det er forskjell vet jeg ikke. Det er vel en gammel myte som sier jenter er det svake/gode kjønn som er opptatt av det indre osv. Men det passer jo dårlig med feks seksualitet forumet på KG. Så jeg vet ikke jeg. Kanskje det er slik i de muslimske familiene. Kvinnene der virker å være dydsmøntstre. mens gutta er de reneste horebukker. Men slik var vel kristen kultur på 1700 tallet? Spørsmålet er: vil vi tilbake dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Om det er forskjell vet jeg ikke. Det er vel en gammel myte som sier jenter er det svake/gode kjønn som er opptatt av det indre osv. Men det passer jo dårlig med feks seksualitet forumet på KG. Så jeg vet ikke jeg. Kanskje det er slik i de muslimske familiene. Kvinnene der virker å være dydsmøntstre. mens gutta er de reneste horebukker. Men slik var vel kristen kultur på 1700 tallet? Spørsmålet er: vil vi tilbake dit?

Det er forskjell og har alltid vært.  Å snakke om svakheter er unødvendig.  Muslimske jenter har ikke spesielle sexualitet pga. religion.  Jenter og gutter er forskjellige, men ikke folkegrupper.

Det er forskjell på å være en jente som blir lagt ned av en full voksen mann og en gutt med en voksen kvinne.  Mange menn forteller om deres debut med voksne kvinner og syntes det var helt fantastisk.  Det synes ikke jenter.

Anonymkode: 91760...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell og har alltid vært.  Å snakke om svakheter er unødvendig.  Muslimske jenter har ikke spesielle sexualitet pga. religion.  Jenter og gutter er forskjellige, men ikke folkegrupper.

Joda, det er forskjell på folkegrupper og ulike kulturer. Det vet du godt.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å være en jente som blir lagt ned av en full voksen mann og en gutt med en voksen kvinne.  Mange menn forteller om deres debut med voksne kvinner og syntes det var helt fantastisk.  Det synes ikke jenter.

Dette kan du ikke dokumentere.

Anonymkode: b1552...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er i direkte kontakt med de pårørte i denne saken burde du holde deg for god til å plapre anonymt på nettet.  Det er vel stor fare for at om noen observerte en sexakt i en grøftekant for ti år siden ikke husker helt hva de så og pellet seg bort fortest mulig.

Hvis dette var et overgrep fra den ene eller den andre burde det ha vært meldt fra.  Slik jeg forstår det benekter begge parter at dette var overgrep.  Dette viser først og fremst stor brist i dømmekraft hos Grande som nå sitter i regjeringen og ikke kunne styre seg da lysten kom som et voksent menneske.  Guttungen syntes sikkert det var godt og har fått status etterpå i kameratgruppa.

 

Neppe, han ble mobbet og fikk problemer etterpå.

Anonymkode: b1552...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest i denne tråden, men det var frivillig fra begge parter og han var over seksten år...det er jo loven i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har ikke lest i denne tråden, men det var frivillig fra begge parter og han var over seksten år...det er jo loven i Norge.

Selv om det er frivillig, så sier det ganske mye om personen når hun frivillig velger å sex med en 16-17 åring og attpåtil med tilskuere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Selv om det er frivillig, så sier det ganske mye om personen når hun frivillig velger å sex med en 16-17 åring og attpåtil med tilskuere. 

Ja jeg ville ikke ha gjort det men det var nå deres valg, vi lever vel i et fritt land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg ville ikke ha gjort det men det var nå deres valg, vi lever vel i et fritt land?

Syntes du vedkommede er skikket til å være minister, når hun i tillegg lyver om hendelsen til pressen?

Anonymkode: b1552...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Om det er forskjell vet jeg ikke. Det er vel en gammel myte som sier jenter er det svake/gode kjønn som er opptatt av det indre osv. Men det passer jo dårlig med feks seksualitet forumet på KG. Så jeg vet ikke jeg. Kanskje det er slik i de muslimske familiene. Kvinnene der virker å være dydsmøntstre. mens gutta er de reneste horebukker. Men slik var vel kristen kultur på 1700 tallet? Spørsmålet er: vil vi tilbake dit?

Har du selv vært en ung jente?. Har du  selv hatt søstre som du ønsket å beskytte?. Har du selv hatt tenåringsdøtre?. Jeg har vokst opp med far og brødre. Jeg har vært gift med en mann i mange år. Jeg kjenner litt til hvordan menn er. Har også vært mor til tenåringsdøtre . Det er en forskjell . Hva KG sier vet jeg ikke. Og jeg sier heller ikke at menn er forferdelige . Jeg er glad i min mann og mine brødre. Jeg vil tilbake til gjensidig respekt mellom kjønnene og forståelse for at man opplever seksualitet, intimitet og forhold ulikt. Det er såå viktig at både kvinner og menn forstår det. 

Anonymkode: e8cc4...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syntes du vedkommede er skikket til å være minister, når hun i tillegg lyver om hendelsen til pressen?

Anonymkode: b1552...0be

Ja hvorfor ikke? Dette er ikke noe andre har noe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja hvorfor ikke? Dette er ikke noe andre har noe med. 

OK,  du syntes det er helt greit at politiske ledere lyver i media. 

Du ser heller ingen problemer med at en godt voksen 38 åring har seg med en så vidt fyllt 17 åring som i tillegg er beruset.

Det sier i grunnen mest om deg selv.

Anonymkode: b1552...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du selv vært en ung jente?. Har du  selv hatt søstre som du ønsket å beskytte?. Har du selv hatt tenåringsdøtre?. Jeg har vokst opp med far og brødre. Jeg har vært gift med en mann i mange år. Jeg kjenner litt til hvordan menn er. Har også vært mor til tenåringsdøtre . Det er en forskjell . Hva KG sier vet jeg ikke. Og jeg sier heller ikke at menn er forferdelige . Jeg er glad i min mann og mine brødre. Jeg vil tilbake til gjensidig respekt mellom kjønnene og forståelse for at man opplever seksualitet, intimitet og forhold ulikt. Det er såå viktig at både kvinner og menn forstår det. 

Anonymkode: e8cc4...ffe

Du vil altså ha et eget lovverk som hvert kjønn der selvfølgelig kvinner skal spesialbehandles.

Sier mest om rabiate feminazier som deg.

Anonymkode: b1552...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

OK,  du syntes det er helt greit at politiske ledere lyver i media. 

Du ser heller ingen problemer med at en godt voksen 38 åring har seg med en så vidt fyllt 17 åring som i tillegg er beruset.

Det sier i grunnen mest om deg selv.

Anonymkode: b1552...0be

Det er vel ikke vår oppgave å dømme andre? Det vil ikke jeg være med på ihvertfall, og det er ti år siden. Fortid er fortid, og dette var ikke et overgrep. Det har gutten selv sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil altså ha et eget lovverk som hvert kjønn der selvfølgelig kvinner skal spesialbehandles.

Sier mest om rabiate feminazier som deg.

Anonymkode: b1552...0be

Kjære deg. Jeg blir ikke fornærmet en gang. Mener at loven skal være lik for alle. Jeg er absolutt ikke feminist og hadde jeg truffet deg hadde jeg garantert vist deg respekt. Jeg sier bare at kvinner og menn er ulike.

Anonymkode: e8cc4...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

OK,  du syntes det er helt greit at politiske ledere lyver i media. 

Du ser heller ingen problemer med at en godt voksen 38 åring har seg med en så vidt fyllt 17 åring som i tillegg er beruset.

Det sier i grunnen mest om deg selv.

Anonymkode: b1552...0be

Det er jo ingen som egentlig vet om hun lyver eller ikke. Og du bør holde deg for god til å gi karakteristikker om mennesker som er uenig med deg. Selv om de er uenig i håndtering av saken så betyr ikke det at de syns det er greit det Grande gjorde og hadde gjort det samme selv.

Anonymkode: b452e...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er vel ikke vår oppgave å dømme andre? 

Det er ikke dømming av andre. Det er ikke slik at du kan gjøre hva faen du vil selv som loven ikke bokstavlig brytes. 

Anonymkode: b1552...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke dømming av andre. Det er ikke slik at du kan gjøre hva faen du vil selv som loven ikke bokstavlig brytes. 

Anonymkode: b1552...0be

Jo det kan man saktens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen som egentlig vet om hun lyver eller ikke.

Joda hun lyver , det er avdekket. Det var nok av folk som ikke trodde på dette før gutten stod fram. Det er bare å legge merke til hva som blir sagt, grande er en løgner.

Anonymkode: b1552...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...