Gå til innhold

Skei Grande: - Ikke akseptabelt å feste med mindreårige


gråstein

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med det omvendte: Jenter på 16-17 som har spennende opplevelser med middelaldrende menn. Helt greit i dine øyne?

Anonymkode: 41499...680

Ja, det blir omtrent det samme. Så lenge det er helt frivillig har jeg ikke problemer med det. Selvsagt ikke noe jeg skulle ønske en datter eller sønn drev med, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, det blir omtrent det samme. Så lenge det er helt frivillig har jeg ikke problemer med det. Selvsagt ikke noe jeg skulle ønske en datter eller sønn drev med, men det er en annen sak.

Er du sikkert på at det er helt frivilling når aldersforskjellen er så stor? Er det et jevnt maktforhold?

Anonymkode: 41499...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du sikkert på at det er helt frivilling når aldersforskjellen er så stor? Er det et jevnt maktforhold?

Anonymkode: 41499...680

Som sagt var det en forutsetning. Maktforholdet blir vel ikke helt jevnt med slik aldersforskjell, nei. Om det er ujevnt maktforhold grunnet annet enn alder er det selvfølgelig ikke ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Som sagt var det en forutsetning. Maktforholdet blir vel ikke helt jevnt med slik aldersforskjell, nei. Om det er ujevnt maktforhold grunnet annet enn alder er det selvfølgelig ikke ok.

Men hvorfor er det ok med ujevnt maktforhold pga alder?

Anonymkode: 41499...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Xtra skrev:

Greit nok at du føler det sånn, men som sagt er det ikke uvanlig med slike erfaringer.

Altså, jeg har erfaring selv med en på 27 da jeg var i 40-åra. 

Stor aldersforskjell det også, men stor forskjell på 17 og 27. En 27-åring er tross alt voksen. 

Han ville treffe meg igjen,men jeg takket pent for meg og sa at vi ikke kunne bruke tida vår på dette og at han heller burde finne ei på egen alder :)  Følte han kunne vært sønnen min. 

Han prøvde å overtale meg og sa at han kunne friste med en som sto 24 timer i døgnet , he he. Hjalp ikke det :)

Jeg har jo bare hatt kjærester som er eldre. X- en var 8 år eldre og kjæresten er 6 år eldre. Mentalt på samme plan. Føler meg mest vel med det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det ok med ujevnt maktforhold pga alder?

Anonymkode: 41499...680

Mulig maktforhold var feil ord, men jeg tenker at høyere alder kan gi en viss makt og at det således kan bli litt skjevt.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Xtra skrev:

Mulig maktforhold var feil ord, men jeg tenker at høyere alder kan gi en viss makt og at det således kan bli litt skjevt.  

 

 

Men du syntes likevel er det ok. Høres merkelig ut spør du meg.

Anonymkode: 41499...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det ok med ujevnt maktforhold pga alder?

Anonymkode: 41499...680

Det var da voldsomt til kverulering. Mulig maktforhold ikke var riktig ord å bruke her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men du syntes likevel er det ok. Høres merkelig ut spør du meg.

Anonymkode: 41499...680

Du kan synes hva du vil. Som sagt - er det full frivillighet og likeverdighet mener jeg det er ok. Ferdig snakka ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
42 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, det blir omtrent det samme. Så lenge det er helt frivillig har jeg ikke problemer med det. Selvsagt ikke noe jeg skulle ønske en datter eller sønn drev med, men det er en annen sak.

Nei, det er ikke en annen sak. Det er samme sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, det er ikke en annen sak. Det er samme sak. 

Det er da vitterlig forskjell på at noe er uønsket og at noe kan kalles "pedofilt". 

Anonymkode: 17113...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Xtra skrev:

Du kan synes hva du vil. Som sagt - er det full frivillighet og likeverdighet mener jeg det er ok. Ferdig snakka ;) 

Men poenget er at det ikke er likeverdighet mellom en 50 åring og en 16 åring.

Anonymkode: 41499...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Det var da voldsomt til kverulering. Mulig maktforhold ikke var riktig ord å bruke her. 

Høres mest om som du ønsker en unnskylding for å kunne si det er moralsk ok å kose seg med småguttene på 16-17 år.

Anonymkode: 41499...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da vitterlig forskjell på at noe er uønsket og at noe kan kalles "pedofilt". 

Anonymkode: 17113...3b3

Jeg tror ikke du forsto hva jeg svarte Xtra på. Svaret ditt blir derfor litt God dag mann økseskaft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 2.40, AnonymBruker skrev:

Hvor var du når Giske ble korsfestet?

Anonymkode: 41499...680

Touché! Gyldig poeng det, selv om sakene ikke er sammenlignbare. Synes også der at det er gått for hardt ut, spesielt "ute på gata" hvor vi vet svært lite om hva som faktisk har skjedd.

Blir et trist og dobbeltmoralsk samfunn når det plantes så mye salat rundt oss at det er umulig ikke å trå i den.

Personlig synes jeg noe er riv ruskende galt når de som tjener seg rike på å ødelegge planeten vår bejubles, mens politikere som gjør noe dumt risikerer korsfestelse.

Obligatorisk disclaimer: Overgrep, systematisk maktmisbruk eller lignende skal selvfølgelig tas hånd om. Vi har instanser for sånt. Gapestokken er ikke en av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2018 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Men poenget er at det ikke er likeverdighet mellom en 50 åring og en 16 åring.

Anonymkode: 41499...680

...men alt handler ikke om makt eller andre former for ubalanse i en relasjon. De fleste som havner i høyet, eller åkeren, gjør det fordi de der og da har lyst på motparten.

Som ung gutt hadde jeg nok også syntes det var spennende å pløye litt sammen med ei som var mye eldre enn meg. Som voksen mann er jeg mer usikker på om jeg hadde syntes det var like spennende andre veien, men jeg kan ikke si jeg klandrer Grande heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer kommer til oss alle mer eller mindre. Hvorfor skulle igrunnen politikere flest være unntatt??

Anonymkode: 15428...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 21.1.2018 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Men poenget er at det ikke er likeverdighet mellom en 50 åring og en 16 åring.

Anonymkode: 41499...680

Du må huske på at det finnes formildende omstendigheter her. Hun er fra trøndelag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...