Gå til innhold

Kreft i underlivet.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Kan det spre seg til kne, hofter og rygg? Har slitt med et kne noen uker, og i dag plutselig fikk jeg vondt i hofter og rygg...nedre rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Har du fått påvist kreft i underlivet? :(

Nei, men jeg tror det er det det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, elina777 skrev:

Jeg tror jeg har kreft i underlivet selv

Ja det er ikke kjekt å tro det :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei, men jeg tror det er det det er.

At du har vondt i et kne og korsryggen har ingenting med underlivskreft å gjøre.

Hvis du skal engste deg for spredning av kreft til skjelettet (som er uhyre smertefullt og dødelig), må du nesten vente til du har fått kreft et annet sted først. Det er liksom definisjonen på spredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for krast svar, men å tro man har underlivskreft og spredning fordi man har vondt i et kne virker rablende sinnsykt på meg. 

Det er dessuten normalt at smerter forplanter seg opp eller ned om man f.eks har vondt i kneet fordi man gjerne kompenserer med å belaste anderledes/feil. 

Gå til legen hvis du mistenker underlivskreft, men det har seriøst helt andre symptomer enn dårlig kne. 

Anonymkode: b5572...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei, men jeg tror det er det det er.

Hva baserer du det på? Hvilke andre symptomer har du utover de smertene du nevner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvor gammel er du? Underlivskreft sprer seg sjelden til skjelettet, og spredning av kreft til et kne har jeg ikke hørt om.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

At du har vondt i et kne og korsryggen har ingenting med underlivskreft å gjøre.

Hvis du skal engste deg for spredning av kreft til skjelettet (som er uhyre smertefullt og dødelig), må du nesten vente til du har fått kreft et annet sted først. Det er liksom definisjonen på spredning.

Ok, det er veldig smertefullt men ikke når jeg ligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for krast svar, men å tro man har underlivskreft og spredning fordi man har vondt i et kne virker rablende sinnsykt på meg. 

Det er dessuten normalt at smerter forplanter seg opp eller ned om man f.eks har vondt i kneet fordi man gjerne kompenserer med å belaste anderledes/feil. 

Gå til legen hvis du mistenker underlivskreft, men det har seriøst helt andre symptomer enn dårlig kne. 

Anonymkode: b5572...2be

Hvilke symptomer da? Min mor har hatt det og tre søskenbarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Hva baserer du det på? Hvilke andre symptomer har du utover de smertene du nevner?

Nei jeg bare føler det er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Hvor gammel er du? Underlivskreft sprer seg sjelden til skjelettet, og spredning av kreft til et kne har jeg ikke hørt om.

Hilsen Mette

45 år. Ok. Mente jeg leste det kunne spre seg til knær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for krast svar, men å tro man har underlivskreft og spredning fordi man har vondt i et kne virker rablende sinnsykt på meg. 

Det er dessuten normalt at smerter forplanter seg opp eller ned om man f.eks har vondt i kneet fordi man gjerne kompenserer med å belaste anderledes/feil. 

Gå til legen hvis du mistenker underlivskreft, men det har seriøst helt andre symptomer enn dårlig kne. 

Anonymkode: b5572...2be

Men det er mulig det du skriver, at jeg har belastet feil...har jo gått rart i flere uker nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Men det er mulig det du skriver, at jeg har belastet feil...har jo gått rart i flere uker nå. 

Når en har veldig vondt i feks et kne, så er det helt vanlig å gå litt "skeivt". Noe som over tid (noen uker er nok) kan føre til smerter andre steder i kroppen.

Rett før jeg fikk hofteprotese så hadde jeg veldig vondt i begge hoftene og spesielt det ene kneet. Ikke lenge etter operasjonen forsvant smertene i den hofta som ikke ble operert pluss kneet. Rett og slett fordi jeg da belastet begge beina/hoftene riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Når en har veldig vondt i feks et kne, så er det helt vanlig å gå litt "skeivt". Noe som over tid (noen uker er nok) kan føre til smerter andre steder i kroppen.

Rett før jeg fikk hofteprotese så hadde jeg veldig vondt i begge hoftene og spesielt det ene kneet. Ikke lenge etter operasjonen forsvant smertene i den hofta som ikke ble operert pluss kneet. Rett og slett fordi jeg da belastet begge beina/hoftene riktig.

Ok. Får prøve å gå skikkelig da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 17.21, elina777 skrev:

Jeg ba om å få tatt celleprøve, men fikk ikke siden jeg tok for 2 år siddn

Da må du finne en lege som lar deg få ta ny,eller på privat klinikk koster ca 1100 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...