Gå til innhold

Hvilket politisk parti i Norge liker du minst?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Jeg kan ikke fordra KRF. De har minimal oppslutning, men får masse uttelling, da de er på vippen. De kommer med sin moralske stinkefinger over alt. Nei til aktiv dødshjelp, nei til billig øl og tobakk, bare formaninger, forby og forby. Nei, de er det partiet jeg liker minst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg kan ikke fordra KRF. De har minimal oppslutning, men får masse uttelling, da de er på vippen. De kommer med sin moralske stinkefinger over alt. Nei til aktiv dødshjelp, nei til billig øl og tobakk, bare formaninger, forby og forby. Nei, de er det partiet jeg liker minst. 

SV, Krf og Venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeiderpartiet.

Et pampevelde som "liksom" skal være så arbeidervennlig. Det minner meg om det kinesiske kommunistpartiet.

SV og Rødt står i alle fall for noe. Det kan jeg respektere.

Et annet parti jeg hater, er Miljøpartiet de grønne.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har mest i mot FrP og MDG. Respekterer MDG ørlite mer fordi de tror på noe. De to partiene er på mange måter motpoler, irriterende på hvert sitt vis.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, morsan skrev:

FrP - uten konkurrenter som når dem på leggen engang.

Jeg synes FrP har sin sjarm som et nytenkende parti. Mange ting som senere har blitt vedtatt kom opprinnelig fra FrP. Men politikken totalt sett henger jo ikke på greip. Og det er mange ufordragelige harrytasser i FrP. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Lurer litt på hvordan Norge uten FRP og da Spessielt Carl Ivar Hagen, hadde sett ut. Jeg tipper vi hadde hatt mer svenske tilstander på innvandrings-fronten.

 

Og det er det vel bare SV, Venstre, Rødt som kunne tenke seg?

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spesiell i grunnen. Man blir helt matt av hva som skjer i dag. 

Vi som er allergisk mot hund og katt kan for eksempel ikke ta buss lenger. Alle har de autorisasjon og sertifikater visstnok. Hva med oss som ikke kan eller noensinde har hatt råd til bil. Man blir helt matt.

Anonymkode: 20942...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir helt matt av hva som skjer i dag. Vi som er allergisk mot hund og katt kan for eksempel ikke ta buss lenger.

Er dette noe som er forandret i nyere tid?  Det var da lov til å ta med hunder på bussen tidligere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen spesiell i grunnen. Man blir helt matt av hva som skjer i dag. 

Vi som er allergisk mot hund og katt kan for eksempel ikke ta buss lenger. Alle har de autorisasjon og sertifikater visstnok. Hva med oss som ikke kan eller noensinde har hatt råd til bil. Man blir helt matt.

Anonymkode: 20942...421

Jeg forstår veldig lite av hva du skriver.

Anonymkode: 78313...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt trenger man heldigvis ikke. Å ta så mye buss mener jeg. Man er blitt redd for å ferdes særlig ute overhodet i dag.

Anonymkode: 20942...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen tro på seilasen til noen av  partiene våre i øyeblikket. Tror ikke " det var en gang" engang.

Anonymkode: 20942...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bli det mest anti ov og orden partiet. KrF . Det er bare bra om tingene virkelig er strenge synes jeg. 

Anonymkode: 20942...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de politiske partiene klarer selv å holde seg til opptrukne rammer i økonomi eller mye annet. Derfor er det veldig vanskelig å se og høre  hvordan de mener at minstepensjonister og utslåtte fra arbeidslivet skal gå foran med utmerkede eksempler hva gjelder altruisme og sykdomsinnsikt. Selv aner de ikke hva de driver med virker det som. Jeg føler ting er så lite betryggende at jeg vil tro at mange unge mennesker vil tenke seg flere ganger om før de tør å satse stort dersom de ikke har mange hundre prosent garantier fra de nærmeste om økonomisk ryggdekning. Det siste har de fleste av oss eldre aldri fått mye hjelp på og dermed er hele utviklingen enda mer uforståelig. Fellesskapets midler er ikke utømmelige vet vi jo alle som er blant de utsatte. Vi ser jo alle hvordan alle typer velferdsgoder blir mer og mer avhengig av den enkeltes private betalingsvillighet og de nærmestes mulighet for å stille opp. Ting skjer umerkelig indirekte ved praktisering av lovverket og få er ressursterke nok til å kny.

Eldre og uføre blir den store salderingsposten. De får knapt vanlig legehjelp lenger.

Nei politikere flest ofrer jeg ikke en tanke. De vil alltid klare seg. Men forvaltningen av samfunnets ressurser blir det mindre og mindre innsikt i for oss vanlige. Det eneste vi jo liksom vet er at alt er i endring. Jobbene sitter løst for de stakkar som fremdeles klarer å holde seg " innafor" Ikke rart man bare blir mer og mer bekymret.Det ser mørkt ut for så mye.Alt man tenker på er droner og våpen og jeg vet ikke hva egentlig når det kommer til stykket. Ikke rart folk blir syke spør du meg.Mange grupper er mer og mer utsatt for nød vi bare kjenner i land i dag.

Anonymkode: 20942...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har bare sett nok av politikken. Snart får vi visst "Bonnie and Clyde" historier og undercoveragenter og politikere i synerspace. Ingen vet hva som er sant om noe til slutt. Om folk lever engang. Vetvi knapt. Trist utvikling.Gamle holdninger leker i vannskorpa også her blant mange tror jeg. Håper de som bestemmer får det som de vil tilslutt. Vanlige folk prøver bare å spare på det umulige. De svakeste har snart ingen forsvarere.

Anonymkode: 20942...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må virkelig lure på hva som blir det neste fra politikeres hånd i dag selv om " alt var ikke bare glamour før heller" derom ingen tvil.😊

Derfor intet parti for meg. Ever...

Anonymkode: 20942...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler anar for at man går for langt til slutt i alt med stadig skjærpe krav til folk flest også driver denne eliten man snakket så mye om da jeg ble deltager i DOL for snart halvannet år siden å gjør plent som de vil. Ting henger mindre og mindre på greip for å å være enda mer platt i mangel av andre ord.

Men i dag er det "Endelig Sønndag" og hviledag for så mange av oss. Jeg er veldigtilhenger av røde dager og bevegelige helligdager og overtidsbetalt for de som jobber i rikt monn. Jeg er mye relgiøs i grunn men menneskerettigheter betyr også mye.

Anonymkode: 20942...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere sikkert forstår av jeg tenker om politikk så er det godt at alt heldigvis ikke er politikk.😊

Anonymkode: 20942...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...