Gå til innhold

gravid uke 8, mensmurringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er gravid i uke 8 (snart 9), og var på tidlig UL i forgårs der vi så et bankende hjerte. Idag kjenner jeg på en del mensmurringer, kjennes ut som om mensen er rett rundt hjørnet..Husker jeg hadde en del mensmurringer rett etter jeg testet positivt, men er det vanlig å ha mensmurringer fortsatt? Og kan det ha noe med at hvis jeg ikke hadde vært gravid så skulle jeg hatt mensen rundt disse tider? Har ingen blødning, puppene er fortsatt ømme..

Noen som har hatt det sånn?

Anonymkode: a5626...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også mensmurringer av og til. Tror det er ganske vanlig, men skal ikke si for sikkert. Men jeg husker jeg gikk ofte på do for å sjekke om jeg blødde. Det gjorde jeg aldri og alt gikk fint. Mette svarer deg nok på dette snart :-)

Anonymkode: a3a24...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at det er vanlig, men trodde det var mest vanlig helt i starten.. Finner ikke noe svar på hvor lenge det er vanlig. Kjennes liksom ut som stikkinger i området der man har kjønnshår..:/

Anonymkode: a5626...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Nei, kroppen har ikke hukommelse om tidligere menstruasjonsmønster, så smertene har ikke noe med 'menstruasjon' å gjøre. Noen kan ha smerter i starten av en graviditet, f.eks. hvis en bakoverliggende livmor retter seg opp til å ligge forover. Bare for å nevne et eksempel. Hvis smertene fortsetter, er det best å få utført en gynekologisk undersøkelse. At alt ser fint ut ved ultralyd, er det bra tegn.

Lykke til videre, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Mette :)

Hva definerer du som starten av en graviditet, gjelder det fortsatt meg som nå snart er i uke 9?

Jeg har ikke direkte smerte heller, det er mer som litt ømhet som kommer og går akkurat i området hvor det vokser kjønnshår + litt stikking i lysken og rumpa..Ja, det var et godt tegn at hjertet slo på ultralyd, så krysser fingrene for at dette fortsetter å gå bra :) 

Anonymkode: a5626...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe som minnet om menssmerter i vital graviditet. Det var ikke uttalt vondt på noen måte. Jeg bare hadde en blanding av stikking i livmor, og noe som minnet om menssmerter innimellom. Jeg tror egentlig det var muskulært eller fra tarmsystemet fordi jeg oppdaget at det kom mest i ro, men forsvant ved lett aktivitet. 

Jeg har abortert også, da satt smertene mer i rygg og hofter, til sammenligning. 

Anonymkode: ffe22...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke klar definisjon på hva som er 'start', men la oss si første trimester, dvs. første tre måneder. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...